• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

men guuuuuuud vad segt BT var nu rå

BS: vårdguiden är nog det bästa tipset. det måste ju finnas flera BVC i solna. Ge inte upp utan skaffa en ny!

mindre: ingen erfarenhet sorry, men jag äter ju å andra sidan godis elelr så hela tiden så jag hinenr inte märka av någon dålig smak i munnen

men vickans tips om drops kanske är bra. Elelr halstabletter kanske.

Själv har jag pratat med syrran 1,5 timme i telefon, snacka att jag verkligen kopplat ner min jobb ambition
    det var verkligen inte bra för mitt arbetsliv att jag var ledig några dagar. Nu vill jag ju inte jobba alls.
    Men jag får ta nya tag nästa vecka.
    Den här vekcan är det kört, så nu kan jag lika gärna blaja bort resten av tiden också och bara göra det ABSOLUT nödvändigaste.
    Bra taktik va

hmmmm
    bröjar bli hungrig igen. Funderar även på kaffe rast nu. Jag menar jag har ju suttit hela 5 minuter framför datorn

• viktualia

FruLlis - din arbetsgivare/uppdragsgivare kanske inte gillar att du gått ner för lågvarv.

MEN så hårt som du har jobbat den senaste tiden så har du faktiskt FÖRTJÄNAT lite lugn och ro! Du behöver faktiskt kompensation för dina miljarder övertidstimmar - i just tid för att borren och du ska må bra! Det kan inte vara nyttig att jobba så hysteriskt som du har gjort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lapinette

Frejis - var inne och kollade lite på Familjeliv igår och såg där vissa som gjort 6-7 inseminationen. Fattar inte riktigt varför? Instämmer med dig om att prova 2-3 ggr och sen köra IVF. Ska höra med min läkare vad han säger om att ställa sig i landstingskön. Jag menar, hur gör man det? Han rekommenderade ju oss annars att göra det privat då kön är så lång och jag så gammal.

Deadline för IVF i Stockholm är den sista dagen du är 38 år.

• Snart så....

Gillar din taktik frullis, du behöver blajja bort mer tid dvs hänga på BT :D :D

Liten, inga tips med passa dig för halstabletter, de kan ge laxerande effekt som inte är helt trevlig

BS: är dålig på BVC i solna men kolla vårdguiden. Hmmm är det lika svårt att hitta bra BVC i sjöstaden/södermalm??
    Näää jag tror stenhårt på att Barnänges 2 olika BVC borde vara bra.

• Lapinette

Frullan - du måste ju ha jobbat in flera månader i tid så mycket som du jobbat under våren. Blaja runt och njut!

• Snart så....

hahahah pratade just med svägeskan och hon tror stenhårt på att Kick´n är en tjej om man tittar på magformen.
    Hennes kompisar som var med på dopet frågade häromdagen vad vi fått för något???
    De tyckte jag hade jättemage redan då och trodde jag skulle ha ganska snart
    Men icke det är 2 månader kvar.....

• Liten med Mindre

Gillar inte fluortabletterna längre - får kväljningar. De är för söta. Och jag gissar att mintsmaken är den minst söta. :)

Får nog helt enkelt stå ut. Ingen aning om andedräkten är lika illa som det smakar. Tur att jag jobbar allena. :D

Och mer (re)laxerad än efter järntabletterna vill jag nog inte bli.:D Inget stopp här inte...

• Liten med Mindre

FruLlan - tycker också att du nog har jobbat in flera veckors lugn och ro. Passa på att ta det så länge det "går".

Vi trivs ju så bra med dig här också - så att vi slipper oroa oss för din arbetsbörda. :D

• Frejis

Lapinette - oki, om gränsen är 38 då hinner ni nog inte fram. Det är din gyn som i så fall måste skicka en remiss till KS. Vi har väntat sedan februari och vi står ännu inte i den förlovade kön utan ska komplettera utredningen. Men det innebär å andra sidan att en läkare har tittat på våra papper och att de äntligen har börjat jobba.

Min enda förklaring att folk gör 6-7 inseminationer är en kombination av orsakerna, dels vill de så gärna själva, dels innebär varje insemination några sköna tusenlappar för kliniken. Pengar är en stark drivkraft ;) Vad jag har sett på Familjeliv är att vissa gör även 5-7 ivf:er utan att lyckas. Några dagar före bim förhöjer detta humöret något enormt ;)

• nu är jag fruL

snartis:
    jag kommer också gå på barnängens BVC tror att dom är kanon.

BS: finns det inga andra barnmorskor på den BVC du redan går på som du kanske kan få lite mer förtroende för? Om du nu inte kan hitta en annan.

vickan. tror definitivt INTE att de gillar att jag går på lågvarv eftersom jag har miljoner med saker att göra. men vad faaaan så är det

jag har nästan helt bestämt mig för att faktiskt omvärdera min taktik och gå en HEL månad innan BF.
    Jag kom på attd et är sista tillfället i livet som det är BARA jag och maken. och sista gången i livet då jag bara har ansvar för MIG.
    Efter man fått barn så finnd et ju alltid en knopdd som skall vara emd i planeringen.

Så alltså kanske man skulle passa på att vara ledig UTAN barn hela augusti.
    Hmmmm
    ska nog försöka få till det så....

Svar på tråden När märker man av det?