• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

näe nu går jag och äter
    puss

• BrudSommar2006

Suck. Ringde Mama Mia angående BVC men de har så fullt att de inte ens tar emot de som gått på MVC där. Har inte ringt Odenplan än eftersom det är så struligt att parkera där. Har kollat Sophiahemmet, det skulle varit bra för då kunde man parkerat på Valhallavägen men de hade inte BVC.

Strax ska vi iväg för fotografering till den där Mitt I tidningen, sedan ska jag ägna eftermiddagen åt att leta vidare efter BVC/läkare. Det är ingen som har fler förslag på privata BVC?

• _koko_

BS - det finns en bvc i bergshamra, om den är privat vet jag inte, men bergshamra tillhör ju solna iaf.

www.vardguiden.se hittar du alla bvc som finns skulle jag tro.

• Frejis

Page - skönt att höra att undersökningen gick bra och att utredningen är igång. Hur är det med ivf hos dig, måste ni också stå i kö eller inte? Och hur lång är denna kö?

Just ja, på tal om ivf. Fick kallelse från min ursprungliga gyn i Stockholm att KS har hört av sig och ville komplettera utredningen med något extra blodprov för att testa hypofysen. Jahapp, då ska jag till gyn IGEN nu på måndag (när ni andra gravida ska shoppa, snyft...).

Lapinette - min gyn i Uppsala sade att han har forskat på det här med inseminationer och att det endast är värt att pröva två, max tre gånger. Om det inte ger resultat, är det lika bra att gå på ivf.

Förresten vad är det för gräns för ivf i Stockholm? Är det 38 eller 39 för kvinnan? Om det är 39, ställ er i denna kö eftersom jag har hört att KS tänker korta ned den rejält efter att de är klara med sin sertifiering. Har också en tjejkompis som "stod" i denna kö endast ett år.

Vad engagerad jag låter när det gäller andras ivf ;) men själv känner jag bara bläää...

Ska försöka läsa ikapp nu annars minns jag ingenting av det som jag har läst. Minnet är kort hos Frejis :)

• Frejis

När det gäller ivf tänker jag att det är lika bra att stå i den här kön även om man gör allting privat och på annat håll. Men det är min försiktighet, så länge jag inte vet hur det går vill jag gärna ha dubbla chanser. Om de privata ivf:erna inte fungerar får man väl göra en "statlig" ;)

• Frejis

Pizza, hamburgare, grillat och bearnaisesås får ni inte prata om här i tråden ;) jag klarar inte av att ens höra om det. Måste ha!

Drömmen för ikväll har precis fått form: en stor cheeseburgare, ett berg med pommes och sås på Harry B James :) och inga jordgubbar!

• Liten med Mindre

Hej och hå! Gick en extra långpromenad för att jag trodde att favoritjapanen en bit bort skulle ha gyoza idag (stod på nätet). Så snopet att det visade sig ha varit igår, och att det var nåt fel i nätmenyn. :(

Så det landade en lasagne på lunchtallriken i stället, efter en lång hungrig promenad. Fast då hann jag med att köpa lite godis också.

Och givetvis gör magen ont igen - efter bara halva lunchen. Irriterande!

Behöver nog helg och sova så att magen får lugna sig.

• Liten med Mindre

Brudsommar - har tyvärr inga fler förslag på bvc. Det är väl om ni kan byta inom Solna som koko föreslog.

• Liten med Mindre

Bubblar vidare här - bildligt och bokstavligt.

Är det någon mer än jag som drabbas av sur smak i munnen så fort ni ätit något? Alltså inte halsbränna, utan bara sur smak. Det har blivit riktigt irriterande, och jag som aldrig tuggar tuggummi har blivit beroende (kan ju inte borsta tänderna i tid och otid). Eftersom problemet inte uppstod förrän i samband med illamåendet och allt småätande så är det väl endera pga frekenvsen jag äter, eller hormoner.

Finns det annat att göra än äta tuggummi? (Får ont itänderna av tugget.)

• viktualia

Liten - det var här det är dags att komma dragande med sugtabletterna igen... flourtabletterna alltså. Sen finns det väl varianter på tuggummit, Extra har väl några slags sugtabletter också... drops tror jag de kallas och de brukar finnas i närheten av de vanliga tuggummina!

Svar på tråden När märker man av det?