• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Koko, vad glad jag blev för att läsa om Conny!

AM, FruLlan, Liten och Cicci - tack för kloka ord. Maken sade ungefär samma sak och tillade att jag är dum som inte ser lite klarsynt på det. Jag gick hem och lade mig i ett skumbad och sen kändes livet åtminstone lite bättre. Jag ska dra ner på jobbet, men jag vill ha kvar alla roliga arbetsuppgifter (crazy, jag vet) så jag ska försöka få ihop nån bra lösning på det. Man ställer för höga krav på sig själv och det vinner faktiskt ingen, allra minst en själv på. Men det är svårt när man varit arbetsnarkoman...

Victory, stor kram till dig! Jag tycker du verkar så stark även fast du har haft det jättekämpigt med både relationen och allt annat. Renoverande är fruktansvärt jobbigt efter ett tag också. Jag tycker det låter som du ska försöka komma igång med meditationen om det kändes bra. Du behöver göra något bara för din egen skull, det låter som en bra sak att göra. Att glömma saker är jättejobbigt och en varningsklocka. Jag hoppas att du får ordentligt med semester så att du kan ta igen dig lite.

• start september

Cicci, då är vi två! Köket är här också utrivet och mathållningen består av krogen, takeaway, grill eller mikro.

Jag inser att det är lätt att slarva med maten på det här viset - tänk på det du som behöver näringsriktig mat !!!

• start september

Lapinette, lite sprit verkar ha varit ett framgångsrecept för flera trådisar, så kör på med det! Det är dessutom trevligt!

• Page

Koko, jösses så skönt att Conny ser fin ut. Och han verkar ha vuxit nu också, från mm till cm!

BS, Grattis, grattis, grattis till lilltjejen! Så skönt för dig att slippa magen och få njuta av bebisen.

Viktualia, starkt jobbat med kilona! Ljuvligt skönt dessutom att höra att du inte kör med en galen bantarmetod!

FruL, jag skrattade gott och din mage som framkallar skrattanfall. Fick upp en mental bild av dig hur du speglar dig efter en dusch och skrattar.

Vi har varit på vårt första besök hos gynekologen och jag måste säga att det var förvånandsvärt okej upplevelse. Läkaren är kanon (inga medlidande ögon; lättsam, rolig och rak på sak. Jag gjorde vul och än så länge ser allt bra ut. Läkaren sade faktiskt : "Du är ju jäkligt fertil". Hahaha, känner mig lite stolt (??) och har större förståelse för maken som var så fascinerad över sina spermier! Nu ska han bara lämna en laddning för att se om det är något som simmar omkring eller om de flyter med magen upp.
    Han rekomenderade dock inte insemination för oss eftersom chansen att bli befruktad på så sätt är lika linen/stor som vid en en hederlig rullning i sänghalmen och då vi har lite av den frusna varan räcker det ej till så många gånger. Han menade på att om makens spermier är kaputt skulle vi köra igång med ivf. Vi får tre äggplock bekostade av landstinget. Hmmm...vi får se vad som händer, jag vill helst inte genomgå en ivfbehandling. Nåja, hur som helst så känns det skönt att ha satt i gång med undersökningarna och nu ska det bli intressant hur lång tid det tar för min äkta hälft att lämna en sats!

• nu är jag fruL

god morgon tjejer
    sitter och läster ikapp.
    En mycket invecklad diskussion om bananer
    ha ha ha
    ja vad ska man säga....
    samma höga nivå som vanligt.

jag ska se om jag blir liksa speedad av mitt kaffe som sweetan blev av sitt.
    På återseende.
    puss

• Snart så....

Morron,

Jisses hur kan en bebis hicka så kraftigt att den både väckte mig och sambon imorse kl 5 hahahahahaha :) :)

Nu ska jag läsa igen lite...

• Bröllopstokiig

Godmorgon godmorgon

I dag har jag ätit frukost på papperstallrik, känns somrigt och ehlt okej faktiskt! Vi kommer ju få ett nytt kööööök så jäklans skönt, nu innan bebben gör entré!

Tja, inget nytt än, jag har massa möten idag... trist, då kan jag inte vara här. I går klarade jag min budget, så nu kommer snart belöningen på det....

Nepp, tjingeling igen

Page: Härligt jobbat med allt!

• nu är jag fruL

så där ja
    Nu har jag läst ikapp, man måste enkelt konstatera att den här tråden är väldigt produktiv.

page: kul att se dig igen gumman och avd härligt att ni satt igång emd utredning. Jag förstår att du kanske inte jublande ser fram emot en IVF det är ju en ganska tuff upplevelse. MEN tänk vad belöningen blir i slutet på resan. Se vårt kära exempel kokos som nu knatar omkring emd en kedjerökande conny i magen
    det är värt det.

Men jag förstår en av mina bästa vänner har som enda alternativ att göra IVF eftersom hennes make haft testikelcancer och är steril. men hon är livrädd för att ta hornomer och vågar ännu inte ta steget. Men jag hoppas att du kan få det stöd och stöttning som du behöver.
    KRAM

cicci: gärna träff nästa vecka.
    faan vad skönt att pickn hänger kvar där inne trots att ni rivit ut köket. Välkommen till min verklighet då, dvs den utan kök och kaos. Måste ni göra massa udnerarbete eller kan ni köra på lite snabbare med att få in ett nytt kök?

Vi har ju dragit (sågat) in all el i väggar och tak och haft super mcyket att spackla. dessurom så skall min make nu "räta upp" en av väggarna med en ny metod.... suck.... så vi kör ett jävla underarbvetes race som tar super tid. Hoppas ni slipper det.
    men maken är perfektionist och tycketr det är såååååå kul att renovera så det är så det blir hemma hos oss.
    Nåja det blir bra till sisit.

Hoppas att ni komemr snabbare fram cicci och försök att ta det lite lugnt trots allt. När tror ni att ni blir klara?

Lappis: åhhhhhhhh vad jag hoppas att det verkligen är symptom som du har!!!!! Håller sjukt många tummar och tår (ja alla jag har iallafall...)

sweetan: jag har inte så mycket mer att säga än
    ha ha ha
    du är underbar!!!!!!
    Kommer får svårt att äta bananer nu

BS: skönt att du fått svar på dina frågor. men jag tycker fortfarande du ska byta BVC.

• nu är jag fruL

hejsan cicci och snartis!!!!
    kul att se er här!

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Först en förmaning till de gravida att förbereda sina älsklingar på att en förlossning kan vara känslomässigt jobbig även för dem:
    aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1094625,00.html

Sen får jag väl erkänna för Sweet att det inte blev nåt skoj åkande på centrifugen igår. :( Hade det rätt jobbigt med den bulliga magen - men det kändes bättre av att ligga på soffan och kolla tv. :D

Bananer - nä. Sträcker mig till att köra dem i mixer till smoothie, eller skiva i en marängswiss. Mums! Inte så många mer praktiska avändningsområden utom i mat.

Lycka till alla ni som hamnar i utan-kök-svängen!

Page - skönt att ni är på gång. Hoppas att spermisarna är lika pigga som Alshammar som tydligen tog världsrekord igår. :)

Lappis - skoj med "symptom". Minnesluckan beror alldeles säkert på hormoner. Damen på apoteket nämnde det när jag både glömde hemnummer och kort-kod samma dag. :D

Får väl gå och ta mitt te då - när alla andra hinkar kaffe.

Svar på tråden När märker man av det?