• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Det är samma sak för mig. Ser magar överallt!!! Maken börjar bli orolig för mig.

• viktualia

Det heter "selektiv perception" och är ett psykologiskt fenonmen som gör att man ser magar när man vill bli gravid och skor när man är på g att shoppa skor. Inget farligt!!!

• BrudSommar2006

Apropå att alla är gravida så tycker jag att det är en fantastisk känsla att inte vara det längre, Jösses, vad jag hade fått nog på slutet. Hur AM kan fundera på barn igen begriper jag inte men man kanske hinner återhämta sig och glömma alltihop på sex månader. Eller så hade hon en sådan där fantastiskt bra graviditet som vissa här verkar haft turen att få.

Ibland är det bra att jobba på ett så stort ställe som KI. Det finns hur många småbarnsmammor som helst att få råd av bara på vår avdelning. Skickade iväg ett mail med alla mina funderingar - vadå jag hispig nybliven bebismamma - och har redan fått svar på allt!

• BrudSommar2006

Så klart ni ska bli gravida nu efter era utredningar och behandlingar!

Maken fyller 35 idag men har fått ge sig ut och handla egen födelsedagsmiddag stackarn. Tur att jag inhandlade presenter i god tid i alla fall. Fira med släkten gör vi på lördag.

• sweetstreet

BS

Vad skönt att du har fått svar på dina frågor så du slipper vara oroli! :)
    Det är det bästa med att inte vara "först" i bekantskapskretsen med att få barn. Känner själv att den dagen man sitter där med tusen frågor så har jag massor med vänner att fråga. varav en av mina allra närmaste vänner är barnmorska (nu med två egna barn) så det känns väldigt tryggt!!! :)

• sweetstreet

Lappis!
    Shit din symptomlista är ju jättelång nu! Så jag tror benhårt på att konstrast + insem + eget pökande gett resultat! :) :) :)

Ha det så bra på dansen!

• viktualia

nu, alla sötnosar, dra Vickan hemåt... det gäller att spara på krafterna!

simma lugnt!

• mugglesfan

Hej på er! Har inte hunnit läsa ikapp - har väl 30 sidor el så att ta igen

Men jag hade sista kursdagen idag så nu är det gjort - det gick bättre än jag trodde det skulle göra så det var skönt (var första ggn jag höll just den kursen så det kändes inte lika säkert som vanligt).

Idag har jag också varit på mitt sista Magplask, känns lite nostalgiskt att det var sista gången. Men vi fick kontaktinfo till varandra och tydligen är det kutym att den som har BF sist kallar ihop hela gruppen i höst (när hon känner att hon är redo) och att vi träffas igen med bebbarna. Låter trevligt om det blir av!

Imorgon förmiddag är det sista föräldragruppstillfället också, då ska vi prata amning och "efter förlossningen". Sedan för jag väl ägna eftm åt att läsa ikapp ha ha...

• Vänner-fan

Hej!

Prinsen har tillväxtperiod igen och har ätit på mig konstant hela dagen! Nu sover han och lär väl vakna lagom till läggsdags, men jag orkar inte göra nåt åt det. Han får sova när han vill.

Satt och skummade lite och såg att Liten ställt frågor, så nu slutar jag läsa och svarar istället.

Liten,
    Jag använde ett par gravidmamma-träningsbyxor från Röhnisch som jag fick i julklapp. I de fick magen plats hela graviditeten, så det kan jag rekommendera! Finns även ett par från Stay in place med extra stöd för ryggen som jag tror är ännu bättre. Kolla in shopping.kelkoo.se/ctl/do/search&catId=107301
    och skrolla ner en bit så ser du de. Jag tyckte detta var en praktisk lösning för med sådana byxor kunde jag ha mina vanliga träningslinnen rätt länge. När jag inte längre kunde det använde jag linnen från Mamalicios. De är billiga, men superbra tycker jag! Snygga både innan magen blir stor, samt tillräckligt stora i vecka 40 med skönt material. Gällande sportbh använde jag mina vanliga, men de satt ju rätt tajt.

Shit, nu vaknade han! Hej så länge!

• Bröllopstokiig

Oj vad ni har skrivit!

Jag har varit på Gröna Lund med företaget! 5 kamp sen tillbaka till kontoret o´ch käka värsta buffén!
    Kom hem till maken vid 20 rycket och tryckte i mig 2 kanelbullar, he he .... De blev kanongoda så klart. Massa smör i och socker och vaniljsocker och kardemummakärnor och kanel.... mums
    Nu har vi rensat ut hela köket och lagt allt i kartonger och i morgon börjar renoveringen...
    he he i och med et börjar trevliga middagar på krogen med Varje dag! TÄNK vad nice när man dessutom är gravid i snart 9e månaden, bara få lyxa o äta på restaurang varje dag TjohoooFast det kanske blir lite gilla av hemma med, vi har ju grillen och kylen kvar

Härligt med alla glada rapporter!
    Sitter själv och känner efter nu, men nääää bebisen vill inte komma ut trots att jag packar ner hela köket... så skööönt!

Nice att kursen är över Mugglan!

Frullan, vi kan väl ta en sväng nästa vecka? Jag kan tänka mig ta en sväng på stan och sen en latte!

Nej nu måste jag nog förbereda mig för sängen, jag orkar inte med att vända upp och ner på dygnet igen, bebben blir så livlig då.

Vi hörs i morgon darlings!

Frejis: Nästäppa hade jag Typ det ända symnptomet + att jag verkligen kände av ÄL, så du har helt rätt!

Svar på tråden När märker man av det?