• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

hehe Moppy!
    Jag tror inte ni kommer ångra er!!!

Allt handlar väl om HUR nyfiken man faktiskt är!
    Inget är ju rätt eller fel. Det enda som kan vara krångligt är ju om den ena vill och den andra inte vill. Typ som för lappis och hennes man. Då kan det ju bli knepigt.... :?

• sweetstreet

Av mina vänner så verkar alla nöjda! De som kollade kön innan och de som väntade tills barnet var fött.

• sweetstreet

Tjingeling du drar jag!!!!

Stora kramar till September och Victory vill jag också skicka!
    Såg era inlägg tidigare och vill bara säga att jag hoppas att ni båda två kan hitta tillbaka till balansens och glädjen och harmonin i livet. det är verklgien jättejobbigt när man hamnar helt ur balans. Jag vet.

KRAM till er!!!! :)

• Moppy

Sweetan - skönt att du kommer in i tråden så här på eftermiddagen som en friskt fläkt och livar upp oss alla!! Kram till dig!

• Storasystern

Moppy, precis så tycker jag också! Klart att det inte spelar någon roll vad det är för sort, men om man nu kan få reda på det så kan man väl lika gärna få förbereda sig! :)
    Om min man inte absolut vägrar så kommer vi nog att ta reda på det. Så nyfiken är jag! :)

• Storasystern

koko - hur har det gått??? *otroligt nyfiken* :) Mår conny bra? :)

• Moppy

Syrran - en nära kompis som precis fått barn tog inte reda på det, men sa att hon ångrade sig ett par veckor innan förlossningen, eftersom hon tyckte det var jobbigt att inte kunna "planera". Vet iofs inte riktigt vad de ville planera, men jag antar kill/tjejkläder & andra prylar (de verkar tycka om det där blå-rosa traditionella). Men det är som sagt helt olika från person till person. Många här verkar ju tycka om spänningen med att inte veta kön!

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    tror elelr ej men jag har jobbat6 lite

jag har både mailat och smsat kokosen men inte fått svar än.....
    Jag kommer dock inte att börja oroa mig än då jag faktikst inte kommer ihåg vilken tid hon skulle till uppsala.

jag tycker att alla ska göra som de vill vad det gäller att ta reda på kön. jag förstår definitivt de som gör det. jag är ju så super nyfiken så att en del av mig verkligen vill vta. Samtidigt så vill jag absolut inte veta. Vill suga på den karamellen läääänge. Så spännande.

och precis som smarta sweetan säger (hääääääj gumman )
    så är ju det viktigaste att man är överens.

Moppy.
    På mig har det inte alls gjort ont att magen växt. Däremot så har det kliat lite. jag gissar att det blir så när skinnet töjs ut.

jag kan säga att jag skrattar så otroligt gott varje morgon när jag ska ur duschen och innan jag går till sängs.
    det är så extremt underhållande att se sig själv emd en badbol på magen

ha ha ha
    det är ju underbart att man kan roa sig själv på det sättet
    men det är så ovant att jag håller på att garva ihjäl mig.
    jag måste nog skaffa lite mer mage även efetr graviditeten för det är ju ganska skoj....

Vickan
    faaan vad duktig du är gumman. Att bli av med några kilon om man har för högt BMI är nog bara hälsosamt. Annars så tycker jag att det inte är så viktigt det där emd kilon. men just när det börjar påverka hälsan då ska man försöka justera det.
    Och gör man det på ett lugnt och bra sätt som du verkar göra så är det ju toppen.
    faaan vad du är bra.!!!!

• nu är jag fruL

Jag vet inte heller vad man ska behöva veta könet för för att kunna planera.
    Okej om man nu tänkt ha ett rosa alternativt blått barnrum så....

men det ska vi absolut inte ha usch och fy...
    Näe borren får klara sig utan typiska flick och pojk stereotypa prylar.
    ha ha ha
    han ska ha svarta kläder oavsett om han är en hon...
    fast det är ju klart...
    är det en hon så ska jag ju sätta ut henne i skogen och då behöver man ju kanske inte kläder alls

ha ha ha
    om nån socialtant läser det här så blir vi vel av med borren så fort han kommer ut. jag kan ju inte framstå som särskilt barnkär alls.
    och det är jag nog inte heller....
    fast mitt barn och andras ungar ni vet...

äsch nu börjar jag svamla...

avskyr förresten barnkläder med nallar, "gulliga" saker, bilder och tryck. har dessutom allergi mot rosa, jag antar att det blir lättare att få en kille då.....

• nu är jag fruL

shittttt vilken huvudvärk jag fick
    förmodligen för jag inte ätit nåt godis alls idag....

fast det har jag ju.....
    innan frukost såd et var lite för länge sen....

Svar på tråden När märker man av det?