• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

FruLlis - näee jag har inte riktigt tagit över ditt maratonjobbande... jag är för slö för det.. men igår var jag hemma halv tio (och lämnade lägenheten halv sju på morgon....)

Latte går bra om det är en schysst espresso som grund. Espresso görs ju på mycket varmare vatten än kaffe i dåliga bryggare. Men jag ska nog vänta med latte nån timme till...

Pruttar som en flodhäst gör jag redan.. stackars min rumskompis... hi hi!

• Moppy

Mmmm...gott med latte. Var inte alls sugen på kaffe de första 3 mån, men nu kan jag bli sugen på en latte på morgonen. Jag märker att jag mår så mkt bättre om jag får lite koffein i mig, mkt piggare och gladare :D

• Liten med Mindre

Den som ändå kunde prutta...

/Den överspända trindbuken ;)

• nu är jag fruL

skjut GB helt enkelt

hoppsan vad jag kände mig aggro helt plötsliogt... måste vara godis suget som talar

• Moppy

Var förresten på H&M på lunchen, ett tips till er gravida, de hade riktigt bra toppar och kjolar som inte är mammagrejer men som funkar med lite mage ändå! Köper hellre det så länge det går, så att man kan använda det nästa sommar också!

• nu är jag fruL

oj mitt inlägg kom heeeelt off....

• Moppy

Frullan - vilken månad är du i nu? Hur stor mage har du fått? Undrar just hur mkt min mage kommer växa nu under sommaren. Ska bli kul när den syns lite mer....

• viktualia

Liten - tyvärr pruttar jag inte tillräckligt - jaaa om magen får avgöra och inte rumskompisen!

Den där magnumglassen med kaffesmak är VRÅLGOD.

Men jag bantar så det blir inte nån glass. *trist* Prognosen säger dock 7 kg ner på 6 veckor och ingen är nöjdare än jag!

• nu är jag fruL

när man börjar komma upp i mimin storleken funkar dock inte vanliga kjolar längre....
    vanliga toppar funkar dock.

men jag är desperat så jag ska kolla HM igen efter ditt tips.

• nu är jag fruL

moppy
    jag är ju i sjunde månaden nu och magen är enligt mig enorm. fast de som har mer erfaranehet säger att den är ganska liten...

hur är då en stor mage
    men allt är ju relativt och beroende på vad man jämför med.

hmmm hur stor mage har jag fått....
    ja hur ska jag säga. jag tycker den ser ut som en badboll
    men det är kanske lite överdrivet. men helt klart och tydlig är den och fyller ut mammabyxor mycket väl.

Svar på tråden När märker man av det?