• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

AM: svart med grå detaljer. Tänkte sedan ha en skötväska i någon gladare färg.

• Snart så....

Cicci, det är helt otroligt när man tänker på det. Snart tittar Pick´n ut och jag tycker det inte var länge sen vi träffades och drack vin första gången.
    Shit vad tiden har gått fort....

Just ja, måtte de vikten frivilligt eller fick du be om det? Min MB sa att de ofta inte gör det om de inte tror att något är galet?

• Liten med Mindre

Synd att vi inte kan lägga in en liten databas med bra tips här - för ÄL jakter, bra tester, barnvagnsfinesser, bra och dåliga affärer etc. Inte att förglömma fiffiga gravid-rim till julklapparna. :D

Vill faktiskt inte vara bakis - men jag fantiserar friskt om vin i stora glas. Rött eller vitt kvittar. Men GOTT!

• Bröllopstokiig

Snartis: min kurva gick helt plötsligt spikrakt neråt, så alla blev livrädda, då det var en markand skillnad. De trodde det var något som hänt med barnet eller med moderkakan, så jag fick akut tid hos läkaren och hos ngn BM som gör tillväxtultraljud. De mätte hela barnet, mage, huvud, lårben och de kunde se att Pick'n har massa hååååår (så glad att han inte är kal)... så det var därför - annars gör de inte detta.
    Läkaren gjorde inget vul på mig igår, och kollade tappen, eftersom de är så rädda för att det ska sätta igång allt om de är där inne o pillar sa de. De vill bara att jag ska ta det extremt lugnt nu (igentligen ville de sjukskriva migh 100%, men jag sa nej, då kommer jag föda i morgon pga stress).
    Visst har tiden gått sjukt fort, jag kan inte fatta själv att idag är den en månad kvar till BF !!!!!!!!!! Dessutom kan den verkligen komma när som nu.

• viktualia

Liten - jaaaaa databas vore jättebra!! då kunde jag ha det som uppslagsverk den dagen då vi startar verkstad!!!

• Bröllopstokiig

Just det, inget fel på varken mig eller Pick'n. Han har fixerat sig och sjunkit långt ner i bäckenet på mig nu bara Så han verkar redo!

• Snart så....

Cicci, läste dina inlägg tidigare om SF måttet men kopplade nog inte att det var därför de gjorde tillväxtultraljudeet.
    Hahahh var lite trög igår...

Kommer bli så spännande att få se alla babisar i höst, hur de kommer att vara jämtemot i magen, se ut mm.
    Jag fick lite nojja igår att tänk om det kommer ut ett riktigt troll som inte alls är söt?? Eller kickar hormonerna in så alla mammor tycker sina bebisar är söta?

• Bröllopstokiig

Du, jag har haft så mycket sjuka tankar Snartis, så jag har kanppt vågat vädra dem.... Det är helt normalt att man tänker lite skumt. Jag fick ju förmig för 3 veckor sedan att min bebis var rödhårig och utvecklingsstörd och att den skulle dö och en massa annat.

Nu har jag lugnat mig och ser så fram emot att träffa den. Man kommer ju älska sitt barn oavsett. MEN jag tror det är många som får knäpp tankar.
    Alla mina kompisar har fått välskapta barn, så jag trodde att nu får jag väl en handikappad bara för det.... oddsen pekade mot att det måste ju gå dåligt för nån av oss. Hur som, nu har jag tagit bort dessa hemska tankar och fokuserar bara på det positiva igen!

• BrudSommar2006

Hej, hej, läste här i tråden hela dagen igår men var tvungen att göra det med bebis i famnen så det blev för krångligt att skriva själv.

Liten, fint hus ni ska titta på i helgen, ska bli spännande att höra hur det går. Här känns det rätt avlägset att ge sig ut på visningar nu, helst ska man tydligen undvika stora folksamlingar, typ köpcenter de första två månaderna, och jag antar att visningar räknas dit, det brukar ju vara kö fram till husen vi tittat på.

Cicci, skönt att höra att det inte blivit någon bebis än!

Jag tycker de olika Babyland är jättebra men det är ofta man får vänta ganska länge på att få hjälp. Det tar rätt lång tid att hjälpa varje person om man tex vill ha råd om barnvagn och de är bara en eller två som jobbar på varje avdelning så man kan få ställa in sig på att vänta ett tag.

Idag ska vi på första BVC-tiden för mätning och vägning. Egentligen ska det vara hembesök första gången men det har visst fötts så många bebisar nu så de var lite stressade och undrade om vi inte kunde komma dit istället, faktum är att jag tycker att det känns bättre än att de ska hem hit och inspektera.

Undrar hur lång tid det tar att få upp sitt järnvärde igen, mitt var nere i 90 efter förlossningen och så ska jag fortsätta med tabletterna för att få upp det igen, helst till 130 tydligen. Det borde inte vara så svårt tycker man nu när man inte delar med någon men å andra sidan blöder man ju en del.

• Lapinette

Brudsommar - vinkar ifrån stan och säger GRATTIS igen!! Verkar som ni har det supermysigt ihop, du och Iris.

Svar på tråden När märker man av det?