• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

urk, barnens hus var nog det värsta stället att åka till. HUR mkt folk som helst och absolut INGEN hjälp. Nääää kan inte rekomendera alls....

Tänk på var du kommer gå med vagnen, vilka funktioner behöver du, ska den lastas ofta i bilen mm.

• Lapinette

Morgon tjejer,
    tänkte bara mitt i allt barnvagnssnack lägga in ett OT-inlägg. Jag är bakis idag!!!

• Bröllopstokiig

Godmorgomn godmorgon godmorgom i tråden!

Sitter hemma och "jobbar", så jäkla nice. Ska iväg med jobbet på aktivitet och sommarfest i eftermiddag, så jag valde att vara hemma nu på morgonen i stället.

September, håller med de andra tjejerna, men jag förstår dig såååå väl och känner igen mig i din reaktion!

Frullan: Darling, jag gick in på Babyland och babyproffsen i stan på vägen hem från jobbet och hämtadebroschyrer och sen satt jag en kväll i badkaret i lugn o ro och kikade på vad jag tyckte var bra eller ej. Det finns massor, i de där broschyrerna, men jag fokuserade på barnvagnen då. Jag blev mämligen så stressad när jag var i barnvagnsaffären, så det funkade bäst för mig att kolla i lugn och ro och sen bara beställa.
    En del har vi nu precis köpt på Ikea och sen skötbordet på blocket. Vi har nästan ignenting, utan köper sen efter behov. Bilbarnstolen lånar vi av kompisar.

Kick'n verkar vara skvatt galen Snartis ha ha ha... min hickar i och för sig en hel del med, men den håller inte igång 24 h Förhoppningsvis har h*n gjort sitt pass i magen o sover mest när han väl är ute

Jag kan inte fatta att min bebis redan väger 2 722 gram, shit! De sa att den är som en bebis i vecka 37!! :-0
    Jag trodde jag hade en liten bebis i magen för jag tycker inte att jag själv har så stor mage Men men jag har sagt det för, den har lagt sig längs ryggraden på ngt sätt

Jaha, ska man ha brallor idag kanske, verkar vara lite kallare? Någon som varit ute?

Om du vill kan vi ta en sväng på stan Frullan nästa vecka?

• A.M.

FruL:
    Jag vet det är rätt svårt at välja vagn. Tänk efter hurdana promenader ni kommer ha med vagnen: terräng, trottoar, butiker. Hur stor bil ni har. Hur stort ni har där vagnen ska stå hemma.
    Fyrhjulingar (klassiska modellen) är ju extremt stadiga och har bra stötdämpning på ojämnt underlag. Men lite klumpiga.
    Jag skulle nog välja samma vagn igen, även om vår Teutonia fun var lite hoppig på isklumparna i vintras så passar den vårt liv övriga tiden på året (promenader i stan och på Djurgården, lätt att packa in i bilen, lätt att lyfta, lätt att svänga runt inne i trånga butiker ...)

• Bröllopstokiig

Lappis: JAG VILL MED VARA BAKIS!
    Det var så länge sedan så jag längtar efter en riktig fest med lite baksmälla Fy jag blev avundsjuk

• A.M.

Snart så.... :
    Barnens Hus i Rotebro var vi på först. Där är de jättehjälpsamma. Sämre i NAcka tyvärr.

CicciL: Ja visst känns det konstigt när man får en vikt på sin bebis i magen ...! De uppskattade ju Livia till att väga 5 kilo när hon skulle födas, fast de hade lite fel (4480). Hursomhelst så är det nätan ännu sjukare när de kommer ut och vecklar ut sig ... Ett dygn efter förlossiningen kan man alls inte förstå hur de fick plats inne i magen!

• Snart så....

AM: hahah vi hade valt en annat variant av Teutonia med i sista sekunden bytte vi till Fun pga den låga vikten :)

Frullis, det är bara att hojta till om du vill ha hjälp i barnvagns djungeln. Jag är ju helt fri efter 12 på dagarna :)

• Lapinette

Cissi - du kan få min huvudvärk och hjärtklappning. No problem!! Det var himla trevligt att sitta nere på Stureplan med väninna igår..fast idag känns det tungt.

• Snart så....

Åhhhhh rödvin mmmmm....

• A.M.

Snart så...:
    Vilken färg tog ni?

Svar på tråden När märker man av det?