• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Godmorgon förresten! Nedräkning - bara 2 cykelpass kvar! Tjoho! I det här fallet har jag inga som helst problem med nedvarvning.

Och september - jag säger som de andra - ta chansen som chefen ger dig att varva ner lite och hämta andan. En ovanligt klarsynt chef som inte vill slita ut sin personal, utan ge dem chansen att göra sitt bästa på det de gör. (Till skillnad från min egen då.) Hade han tyckt du gjorde ett dåligt jobb i allmänhet hade han säkert sagt det, eller kommit med ett mer "radikalt" förslag. Nu vill han ju att du ska koncentrera krafterna på det du är superbra på!

• nu är jag fruL

hej mindre
    ja man börjar ju onekligen undra vad som finns i forstervattnet
    hmmmm
    jag tror nog det är avsaknaden av alkohol som ger boris hicka i det här fallet
    Eller är det inte boris utan min egen kropp som har abstinens
    vem vet

skönt att cyklingen snart är slut!

• nu är jag fruL

apropå ingenting så behöver jag tips

jag och maken fick en smärre chock igår när vi insåg att det bara är 11 veckor kvar till Borren komemr och vänder upp och ner på våra liv.
    Så nu måste vi verkligen köpa en vagn.

men vart?????
    är det någon som vet var man kollar vagnar i stockholm. helst nåt stort ställe som har massor så man slipper åka runt till så många olika ställen.
    har jag nämnt att jag är lat

• Victory

September: Känner igen mig i det där att vara ur fas. Hela det senaste året har känts så för mig. Men det är först nu på slutet som det verkligen börjat märkas på jobbet. Jag gör misstag, har minnesluckor och glömmer bort viktiga saker. När någon säger något måste jag tänka till innan jag förstår vad de menar. KÄnner mig trög helt enkelt! Sen är jag trött och omotiverad. Även om jag VET att jag måste ta tag i en uppgift så orkar jag bara inte. Det finns ingen kraft, ingen motivation. Så har det känts hemma också. Vi håller ju på att renovera men det har stått stilla nu i två månader. Orkar inte ens städa den normala veckostädningen! Jag känner mig så misslyckad! Jag tror det mesta beror på barnlösheten, jag fick en riktig kris när det inte blev som jag "planerat". Det är visserligen inget X (som jag förstår måste vara mycket värre) men för mig har det ändå varit ett krisigt år. Jag började med meditation i vintras men kom av mig och nu orkar jag inte ta itu med det igen. Tycker inte att jag har någon tid, men det är nog mest orken som tryter. Nu har jag jättemycket på jobbet och får verkligen skärpa mig för att fixa det. Jag hoppas verkligen att detta löser sig snart för då kommer jag att göra ett så mycket bättre jobb!

Ta vara på tillfället att få varva ner i jobbet och ta hand om dig själv lite mer! Kram!

• Snart så....

Morron i tråden,

Shit Frullis vad har hänt med dig? :D :D
    Skriver som bara den :D

Åk till Babyland i Haninge, de har en stor butik med alla märken på vagnar :)

Själv har Kick´n numera slagit rekord i att hålla igång. Från mån em till nu och dessutom har h*n hittat någon favvoplats som gör ont när h*n håller på
    Dessutom har h*n hicka till och från så snacka om att magen lever om :D :D
    Kollegorna ser det utanpå kläderna tom hahahahah

• nu är jag fruL

heeeeeeeeeeeeej snartis min super raring
    Hur mår du gumman?????
    Åhhhh har saknat dig, du var lite osynlig igår.

vad har hänt med mig....
    jo jag in i semesterkoma i heklgen och har inte kommit tillbaka till jobb-fruLlis än.

jag fick verkligen tycke och smak för att vara ledig och orkar nu inte riktigt ta tag i allt elände som måste göras.

Sååååå
    jag hänger i tråden
    jag har ju liksom inte hunnit det på sistone.

Ihhhhhh du har verkligen fullt röj med dign mage. jag känner mig faktiskt lite glad över att boprren är så pass lugn. men han tar vel igend et när han kommer ut....
    och i tonåren
    fy faaaan vad läskigt. För din del kan vi ju hoppas att din lille vilde har levt ut all sin galenhet nu i magen och kommer bli väldens lilla ängel resten av uppväxten. vi med lugna magar kanske har vårt röj framför oss
    det verkar läskuigt.

Den i haninge, är det den i länna du menar då? Vi har nog tänkt åka dit faktiskt.

• Liten med Mindre

Det är säkert en bra idé att åka till nåt stort ställe och klämma och känna på vagnar. Sen går det ju alltid att leta efter favoriten på blocket eller nåt efteråt, om man inte vill beställa ny.

• A.M.

FruL:
    Jag tycker Barnens hus är bäst för vagninköp/koll. Finns bla i Nacka och i Rotebro. Eller kolla där eller på annat ställe och köp sedan en likadan modell "nästan ny" på Blocket = direkt leverans ist för att få vänta x antal veckor på en helt ny ...

• nu är jag fruL

okej
    nacka och Länna får det bli då.

Fråga nummer två
    vad ska man satsa på för vagn????
    Jag är heeeelt borta och försöker läsa på lite, men hallå....det är en djungel
    hur väljder man vagn?

• Snart så....

Heeeeej Frullis,
    har saknat dig här

Skönt att komma in i semestertänk redan nu, fortsätt du med det. Du behöver ta det lugnare på jobbet och vad passar bättre än att hänga på bt? :)

Nej, det ligger en i Länna (Babyproffsen) och en i Haninge (Babyland) mitt emot coop ungefär. På babyland fick vi massa hjälp medans på Babyproffsen ignorerade de bara en. Men det kan vara värt att åka till båda, de ligger ju väldigt nära varandra :D

Hahahaha ja Kick´n är onekligen vild så hoppas att det kommer ut en lugn och snäll bebbe :)
    Cicci och du kanske båda får vilda,galna tjejer istället för killar som ni båda tror?

Svar på tråden När märker man av det?