• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Pilates och styrketräning är nog också annars väldigt bra för ryggen. Det senare kan jag skriva under på - trist med effektivt.

• A.M.

Liten: Träningskompis är kul men jag vet inte ens vad core är? Har det något med koordination att göra så är det tyvärr inget för mig alls ...
    Yoga är på gränsen vad jag klarar i den vägen ...

• BrudSommar2006

Liten, jo jag tror att det är bäst att åtminstone maken går och tittar på huset igen, helst skulle vi vilja att mina föräldrar, eller i alla fall pappa, var med och tittade på det också.

Annars får bebben dimpa ner precis när den vill, bara det blir snart! Jag hoppas att det inte är något genetiskt som ligger i släkten i alla fall, min kusin kan nämligen inte få värkar själv utan var tvungen att bli igångsatt med båda sina, hon fick heller inte krystvärkar när det var dags utan de fick dra ut barnet.

• A.M.

Läste ni förresten SvD idag om att man snart kan förutspå vilka som kommer få långdragna förlossningar?

• Lapinette

A.M.- core är mag och ryggträning så du lär nog kunna hänga på Liten på de klasserna. Inget flås och ingen kordination alls. Själv har jag precis börjat vänja mig vid träningsvärken jag fick ett pumpklassen i måndags. Går jag inte regelbundet får jag så satans ont. Igår mådde jag riktigt dåligt och det var en pina att bara resa mig från kontorsstolen och gå på toaletten. Kanske var det därför jag kände mig så deppig?

BS - är du fortfarande kvar hemma?! Det kan ju fortfarande bli ett majbarn men då får du nog skynda dig . Ska ni buda på huset?

• BrudSommar2006

Jag har läst någonting om det där med mjölksyran tidigare, tyvärr verkar det inte vara något som de börjat testa på alla än. Men ju förr de börjar använda sig av tekniken ju bättre, det skulle ju spara mycket elände tycker man.

• Lapinette

Kanske de testar när det väl är dags för mig?!!

• Liten med Mindre

am - core-träning är modenamnet på träning för mage och rygg. "kärnmusklerna" SATSCore är 30 minuter träning mestadels på golvet. Utan redskap, annat än kroppen då.

Ibland är det jättejobbigt, ibland lite lagom. Vissa muskler saknar jag helt och andra är övertränade nästan. :) Jag tänkte att jag skulle gå på några pass nu innan min mage förhoppningsvis kommer ivägen. Har lite svårt att komma igång med egen träning när jag mår som jag mår - och då funkar grupp-pass bra för mig.

• Liten med Mindre

aha - Lapinette hann före.

Lappis - attans att du fick sån träningsvärk då. Skönt men jobbigt samtidigt. Bättre blir det väl nästa gång.

Svar på tråden När märker man av det?