• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Liiite tur har jag i alla fall idag - försöker se det ljusa i tillvaron. Och ljust var det när jag tog en långpromenad till jobbet imorse. :) Riktigt vackert är det längs vattnet, hela vägen till jobbet. (Nåja, åker kommunalt 40 min först - men sen kan jag kliva av och få en strandpromenad. )

Nu är ju vädret inte alls lika härligt. Tur att jag inte hade tänkt en kvällspromenad hem istället!

• sweetstreet

Liten,

det mest positiva du kan tänka på just nu är iallafall att trots att orsaken till dina humörsvängningar och ditt illamående är din graviditet så ÄR du ju iallafall gravid! Och DET är ju ändå något vi alla längtar/längtat efter!!!! :)

Jag skulle gärna byta plats med dig.

Hehe! påminn mig om detta någongång i framtiden om jag kommer klaga över depression och illamående...! ;)

• Liten med Mindre

Sorry Sweet - i grund och botten vill jag ju ha en bebis, men ibland har det lite svårt att tränga igenom deppdimmorna. (Eller, kanske inte depp - men likgiltighet för det mesta just nu.)

Skulle gärna dela med mig av bebis om jag kunde! Vi är alla så värda att faktiskt få till det - barn som är önskade borde få gräddfilen till livmodern! Varför är det inte så???

• Liten med Mindre

O - jag ska påminna dig när halsbrännan står dig upp i halsen. :D

*rapar och försöker svälja bort det sura*

• Liten med Mindre

Sweet - måste förresten få fråga nu efter resan. Om du hade bott i Sverige - hade du fortfarande bedömt det värt resan (tid och pengar) att åka till Hawaii, i relation till upplevelsen alltså?

Luskar efter framtida drömresmål...

• sweetstreet

Eh jo såhär i efterhand hade jag det.
    Innan jag var där visste jag ju inte hur det skulle vara så då hade jag nog inte åkt.

Men framförallt Kauai var HEEEELT fantastiskt tycker jag!!!! Den ön hade precis ALLT som jag vill ha för en lyckad semester!!!!! :)

Och du som dyker skulle säkert uppskatta dykningen där.

Vi besökte ju 3 öar:
    Kauai, Molokai och Oahu. Av dessa är det endast kauai jag skulle vilja åka tillbaka till.
    Molokai var en väldigt liten ö som känns kul att ha varit på men den var lite för "liten och för lugn" för att jag skulle vilja dit igen. Känns som man "gjort den".
    Oahu var vackert på norrsidan men ändå inte alls som Kauai. Dessutom tyckte jag att Honolulu var hemskt!!! Hu!

Fast det var intressant att besöka Pearl harbor. Men annars så var oahu inte något särksilt tycker jag. Vacker javisst, men itne vackrare än Kauai.

• Liten med Mindre

Aha, då går det alltså att lägga fler resmål till den långa listan av "vill se". När nu nästa sån resa blir av...

Kanske skulle försöka avverka något lite enklare av resmålen under hösten om formen tillåter. Lite mer av Italien skulle inte skada. :) Eller kanske Grekland (har aldrig varit där heller)?

Vi kanske skulle - efter erfarenhet sen då - göra en lista med "Weekendfavoriter för gravida". :D

• BrudSommar2006

Liten, jag har inte heller lust med aktiviteter just nu men jag hoppas att man inte blir så slut med liten bebis att man inte orkar ta sig för med att komma ut på picnic på hela sommaren nu utan att man faktiskt kommer att tycka att det är helt OK att ta barnvagnen ut och sitta i gräset någonstans och amma (utan att bli kall om brösten och få mjölkstockning alltså) .

• sweetstreet

Men allt beror ju på vad man gillar att göra på semestern förstås.

tyckte dock att just kauai var bra eftersom man då hade valmöjligheter. Antingen bara slappa på stranden (det fanns många och de var inte alls särskilt fulla med folk) eller något mer aktivt. På ön finns ju en canyon som var fantastiskt vacker. På norrsidan finns otroligt höga branta gröna klippor som stupar ner i havet. Sååååå vackert och coolt landskap!
    Man kan vandra, snorkla eller så om man vill göra ngt mer aktivt. Dykningen ska enligt erfarna vara bra den också. Själv dyker jag ju itne så det är svårt för mig att bedömma. Men det finns ju gott om rev utanför stränderna så djurlivet är väldigt bra där om man gillar att kolla fiskar och annat. Jag snorklade med en havssköldpadda faktiskt! Det var hur kul som helst!! :) :) var såååå nära. Men försökte ändå hålla mig på avstånd för att inte störa. men den verkade helt oberörd och betade på korallerna alldesl intill mig där jag låg och guppade. :)

Dessutom finns god mat på ön!!!! bra restuaranger o caféer trots attt ön inte är så stor. Om man nu gillar god mat o dryck...

• Liten med Mindre

När jag var liten av Hawaii ett sånt där drömresmål som fanns. Det var nog det enda som fanns i min världsbild då. Paradiset "personifierat". Sen har det ju seglat upp en massa olika varianter i takt med geografikunskaperna. :)

Svar på tråden När märker man av det?