• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

God morgon, håller på och försöker vänja mig vid att vara hemma och inte behöva gå till jobbet! Fast tyvärr så hann jag inte klart i fredags, alla kom på att jag jobbade sista dagen och lassade en massa åt mitt håll så nu har jag en översättning som säkert kommer ta ett par dagar att få klart men jag slipper i alla fall ta mig till jobbet vilket är skönt. Trist med regnet också, det lär väl inte bli så mycket frisk luft idag dessvärre, kanske kommer iväg och handlar en sväng men har inte bestämt mig om det är värt det, jag har ju så svårt att gå nu.

Så Vänners förlossning tog ett helt dygn längre än vad vi räknat med, hu! Fast det var ju en positivt berättelse, tack så hemskt mycket Vänner som delade med dig av den och att du tog dig tid att gå in här och skriva.

Min BM har skrivit svår bäckenbottenuppluckring i min journal nu men det lär väl inte hjälpa vad det gäller ställningar under förlossningen gissar jag, man tänker väl inte på det förrän efteråt när man märker att man inte kan gå!

Annars har det lilla lyckats få in foten på ett mycket olämpligt ställe sedan igår kväll, det gör så fruktansvärt ont, det har blivit som kramp, jag vet inte vad det är så högt upp i magen som gör så ont, måste vara en nerv som är i kläm varje gång hon sparkar eller nåt.

Igår var det fler husvisningar som vanligt men inget av intresse som inte kommer att gå för dyrt eller hade fel inflyttningsdatum den här gången. Nu i helgen är det inga visningar av intresse heller vad jag har sett så antagligen är det lika bra att lägga ner för vår del nu.

• Snart så....

koko, usch låter inge bra att stuka foten. men att få slappa på soffan med en film lät mkt bättre :)

Liten, kan inte hitta deras hemsida för mammakläder. Butiken jag var inne i hade främst barnkläder från Vera Moda men även en del för gravida.
    Kläderna kändes mkt fräschare än tex HMs kläder. Tycker inte många affärer har så mkt "sommrigt" för gravida, mest svart fortfarande.

• _koko_

Liten - vilken mysig weekend! Vill också åka till london... Har inte varit där sen jag jobbade där för 5 år sedan. Underbar stad med mycket rolig shopping och god mat (om man vet var man ska gå ;))!

Apropå att shoppa gick jag igenom vad jag shoppat på sistone igårkväll, och det är väääldigt mycket som snabbt skulle vara oanvändbart om jag svällde lite, så även där har jag gjort vad jag kan för att få ett plus. :D

• Liten med Mindre

koko - Då hoppas jag att du får göra mig sällskap och shoppa gravidkläder i London i höst. :D

Snartis - förra året när jag var i Linköping hittade vi en affär med jättemycket fina gravidkläder, även inför sommaren. Kanske får ta mig en tur dit om det kniper i framtiden...

• _koko_

snartis - det lustiga är att det onda gick över snabbt, trots att det var världens läskigaste elektriska smärta när det hände! Jag bara sjönk ihop i en hög och gnydde och sambon blev jätterädd, men nu känns det inte alls. :)

FruLlis - bra att det blev trä när det var det ni ville ha. :) Vill åsså renovera kök... HAr börjat fundera lite på om vi skulle försöka smälla upp en köksö bara nu för att få lite mer arbetsyta och fler lådor... Det kanske kan få plats...

• Bröllopstokiig

Hejsan!

Vilken helt fantastisk berättelse Vänner-Fan, jag kan bara hålla med de andra tjejerna! Underbart att läsa och även positivt och betrygande för oss som har det framför sig (8 veckor kvar).
    Tack för att du berättade och Stort Grattis igen till er SON!

Här ska det renoveras kök med, de kommer sätta igång den 1/6, så vi håller på som bäst att titta ut bänkskivor, kanel och skåp vi med

Gårdagen tillbringades i källaren, vi renasde ut ALLT!!!!!!!!!!!!!!! Fatta hur mycket det blev!!! Shit pomems frittes säger jag bara! Sen stack vi till återvinnings stationen vid Norrtull och dumpade allt, bara det tog sin lilla tid...

Ut till Bauhaus och fixa trätrallar och grejor till terassen och sen hem igen. DÅ kör vi i gång med alla garderober, och fullkommigen tömmer dem på skit! Jag bara kastade kastade o kastade massa grejor, visst sved det lite, men har jag inte haft användning för det eller haft det på mig på de senaste 6 månaderna så rök det!
    Nu har maken en lika stor hög att åka iväg med idag! Tur att han är arbetsbefriad!

Detta medför att bebisen nu har fått massa plats i garderoben till dennes kläder.

Måste säga att det blev riktigt roligt att städa så en hel dag, man var så himla nöjd och jag fick sådan energi av att hålla igång och fixa och dona Underbart att ha det gjort med. (Mitt initivativ, maken skjuter alltid på dessa saker)

Nu sitter man med värdens träningsvärk i rygg och till och med bäcken Men det gör ingenting! Snacka om att jag hade sammandragningar igår när man bar o konkade alla kartonger och alla skit som skulle slängas, jag trodde Pick'n skulle komma en stund där... ha ha ha Men det gjorde han inte, lydig liten bebis som lyssnar på mamma när hon säger att han snällt ska stanna kvar

Annars mår jag med kanon, previs som Frullan och Borren
    Inga besvär direkt, utöver de vanliga som man "ska" ha...

Gravid vatten gympan i fredags var det absolut BÄSTA jag gjort på länge, helt fantastiskt bra! Inte jobbigt alls och man fick massa frukt och annat got ti pausen. Sen var det avslappnignövningar inför förlossningen i vattenet och instruktören simmade tunt i poolen och masserade rygg och bäcken delen på kroppen, jag bara njöt och kände mig så glad, lugn, avslappnad och trygg! TIPS!

Spännande med alla BIM och de kommande symptomen Jag kommer följa er med spänning! Hålla tummar och tår!

Moppy underbart att ni har berättat nu!

Liten, London är sjukt bra när det gäller shopping, men man måste ha stora plånboken eller alla plastkorten med sig Jag inbillar mig hela tiden att ett Pund är 10 kronor, men så är det ju inte....

BS; synd att ni inte hittade något bra objekt, men det kommer ska du se, vi letade efter vårt boende i 1 1/2 år inann jag bara sa nu får det vara nog, jag skiter i vad det kostar, här ska jag bo o detta ska jag ha....

Nu ska jag jobba lite

• Bröllopstokiig

Såg att jag kolla rpå 'kanel', det ska jag inte ha i köket på väggarna, däremot KAKEL

• Liten med Mindre

Cicci - var var det du hade din vattengympa?

• Lapinette

Cissi - freudiansk felsägning - du vill så gärna vara "på kanelen" så du skriver det istället för kakel.

Vi var också på Bauhaus igår. Skulle dit och titta på spots men väljer att köpa "kvalitet" i stället men gjorde ändå av med massor av pengar. Hittade saker hit och dit som kunde vara bra att ha samt blommor till balkongen.

koko - du stukade foten med flit va?! För att slippa gå och träna med mig. Erkännn!!

Liten - har skrivit in spinning på torsdag. Förmodligen hänger nog maken på också.

Annars inga sympton alls. Har skrivit in i min kalender vilka på Sophiahemmet jag ska ringa och när. Bara att gardera sig inför alla tester som ska tas.

• _koko_

Jag gillar bauhaus, de har ju allt! :) Fast det blir alltid dyrt när man åker dit...
    Under en period för flera år sedan när det var lite knackigt mellan oss åkte vi dit direkt efter ett bråk en gång och köpte krukor för flera tusen. Undrar om vi tänkte att vi måste lösa problemen nu eftersom vi har så dyra nya krukor??? :D :D :D :D

lappis - japp, du avslöjade mig. ;) Så jävla klantigt, skulle gräva upp en maskros och slant med foten på spaden.

Är så hungrig så jag nästan döööör!!! Varför är det inte lunch NU?? Och våra fruktkorgar som brukade komma vid 10 på måndagar kommer numera inte förrän på eftermiddagen. :[

Svar på tråden När märker man av det?