• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Koko - jag vet att du har väntat länge, duktigt av dig tycker jag :)

Brudsommar - jag har förstått att försäkringskassan är inte komplikationsfri ;) usch att allt ska behöva vara så byråkratiskt.

Moppy - jag fick inte heller någon statistik av läkaren nu (jag är också cool ;) men det går ju alltid att få reda på den på egen hand. Sedan är ju det här med att lyckas väldigt individuellt, det handlar kanske om 90 % för ett par och 5 % för ett annat.

• _koko_

Frejis - Precis! Procentsatsen är VÄLDIGT godtycklig, och det är antagligen därför jag inte bryr mig om den. :)

Precis som att det inte spelar någon roll om mannen har 40 miljoner eller 4000 friska spermier, det räcker ju med EN!

Hmm, har blivit lite knäpp i magen igår och idag, blir som lite gasig på eftermiddagen. Har inte slarvat med maten, så jag hoppas förstås på symptom. :D

Kram på er!

• _koko_

Och just det, frejis - inte ett dugg duktigt, jag har ju liksom inget val! Men jag är såååå glad att ni äntligen kommit igång med insemination, det KAN ju faktiskt lyckas, och om inte så har ni iaf testat det. :p

• Frejis

Koko - duktigt att inte gnälla utan vara på bra humör hela tiden ;) skojar bara, det är skönt när man kan skriva av sig här och bra för andra som då får mycket att läsa.

Det är klart att det är symptom ;) :)

• Bröllopstokiig

Hej igen....

Åå vad roligt det är att höra om era eventuella symptom, man kommer ihåg och känner igen sig.

Tack alla gullisar för rekommendationer på presenter, jag ska ta mig en tur tidigt i morgon bitti och se vad jag hittar för något. Lunchen börjar sen 12.

Ag föräldrarledigheten, så ska jag förhoppningsvis vara hemma 2 somrar och 2 jular

• Lapinette

Ahhh Cissi, planerar du att vara hemma i 1,5 år? Har en väninna som tagit 1,5 år med sitt andra barn.

• Bröllopstokiig

Lappis: Planerar att vara hemma så länge jag kan, men 1,5 år kommer det bli, sen kanske man börjar bli lite pank

Nu ska jag på vatten gympa.

Trevlig Helg!

• Lapinette

Dagen efter hos familjen Z. Maken verkar ok medan jag lider av huvudvärk. Ja så blir det efter en blandninga av champagne, Chardonnay och drinkar. Det var attans så länge sen och jag var i fin form när alla ville hem och sova . Vart har mina party väninnor tagit vägen. De är singlar men trötta.

Idag en grå lördag. Ska ned på stan och fixa lite mer inredningsprylar och förhoppningsvis fylla några krukor på balkongen med blommor.

• start september

Hej,

här var det också tungt i huvudet idag efter en trevlig kväll igår. Men det var rätt kallt när man skulle envisas med att sitta ute...

Mitt fokus på att tänka på mig själv mer känns bra, än så länge har jag ändå jobbat på som en tok för att leverera, men mest för att att slippa dåliga samveten. Känns faktiskt ganska bra. Idag blir det (efter LÅNG sovmorgon) trädgårdslandet, lite klädshopping och middag hos kompisar. Helt OK faktiskt!

Ha en bra helg!

• Frejis

Det blev bio och japanskt i sällskap av goda vänner igår kväll. Ska se på Melodifestivalen idag och förmodligen skratta gott på artisters bekostnad. Det sista lät elakt, men jag låster det vara :)

Dagen ägnades bland annat åt träning och undersökning av utbudet på Villeroy & Boschs porslin bland annat på NK och butiken på Nybrogatan. Favoritservisen kompletterades med mycket fint :) och lite lämnades kvar tills imorgon. Tror inte att jag kommer att kunna stå emot ett förfärligt sött skål för kakor och choklad med röda körsbär på.

Några symptom en vecka före BIM Lappis? Här hittas fortfarande känningar i äggstockar och magen, och en orolig och gasig mage. Det var skoj att göra magövningar på SATS idag när magen plötsligt gav ifrån sig ljud - Blubblubb! Tur att det inte var lukter... ;)

Svar på tråden När märker man av det?