• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

el vad säger jag - 1 flaska räcker ju inte ! men ja... ni fattar konceptet

• mugglesfan

förresten apropå din skumpa på BB Cicci - jag har faktiskt tänkt likadant! men så tänkte jag att personalen får väl spel om man halar upp alkohol på BB så jag tänkte vänta tills vi kommer hem (konflikträdd - jag?). Har redan avtalat med mannen att vi ska dela på en halvflaska champis (kanske ditt favvomärke då Lappis - finns det på halv flaska tro? Vad hette det - Pol ...?) när jag har "ploppat". Tur att han inte är rabiat när det kommer till alkohol... Han tyckte absolut vi skulle göra det!

• Lapinette

Oj, oj ...undrar hur många timmar jag totalt har spenderat på dansgolv?!! Kunde efter att ha tävlat en hel dag åka hem duscha av mig smink, slänga i mig mat och sen gå direkt ut och dansa hela natten. Love it! Att ignorera pojkar som stod vid dansgolvet eller att flörta hej vilt hörde liksom till. Ask my husband vad han tyckte om det när vi träffades (karlarna som stod runt om och glodde). Jag bjuder på det...och struntar i dem.

Numera går jag otroligt sällan ut och dansar. Sist jag slog klackarna i taket var i somras på Spy Bar och sen på bröllop med bara 2 dagars mellanrum.

• Lapinette

Den heter Pol Roger. Vet inte om den finns på halvflaska men väl i Magnum!!! Ta en Magnum efter födseln och bjud in familjen.

• Victory

hej, hej! Oj, vad jag har haft fullt upp i veckan, inte ens på jobbet har jag hunnit sitta på BT!

Men allt är bra med mig och det verkar det ju vara med er också! Vi går bara och väntar på äl men det dröjer väl en vecka till åtminstone.

Min kollega har fått barn nu, hon som också gifte sig i somras, strax efter oss. Så om vi hade lyckats när vi ville hade vi ocskå haft en liten bebbe nu... Men, men... så kan man ju inte tänka! Nu ser vi framåt och hoppas på det bästa!

• vårbrud2008

Sitter i soffan med en sovande son i knäet. Han har feber den stackare och är väldigt hängig. Min pappa fick åka och hämta honom på dagis idag för vi kunde inte komma ifrån jobbet någon av oss. Imorgon ska mannen vara hemma och sen är det som tur är helg.
    Vad det blir av Göteborg vet jag inte än. Är sonen sjuk avbokar vi allt och stannar hemma istället.

Är värdelös på att träna. Jag är en periodare och tränar intensivt i perioder. Sen i måndags har jag en stegräknare, genom jobbet, så nu blir det minst en promenad varje dag för att komma upp i mina steg. Gillar inte alls att vara pressad i träningen men det får ju gå.
    Min sambo är tvärtom. Han älskar att träna.

• mugglesfan

Ah, ÄNTLIGEN som Gerd Fylking skulle sagt - nu är jag uppkopplad hemifrån med jobbdatorn! SOM jag har strulat med detta.

Så nu kan jag jobba hemifrån när det kommer en gubbe och sätter upp duschväggen på tisdag, gött att slippa ta ledigt.

Men nu ska jag nog ta och titta lite på semifinalen, man får sig väl ett skratt el två...

Ah, Pol Roger - måste komma ihåg det. Annars får jag bara höra med Piggelin, har sett att hon har koll på ditt favvomärke Lappis!

• Lapinette

Piggelin har koll på massor av livets goda . Nu får hon ju vänta lite med den flytande varan ett tag.

• mugglesfan

Japp, tänk att åka till Dublin och inte få dricka öl!!! Skulle inte tro att de har alkofri öl i Irland... Well, en anledning att åka tillbaka kanske?

Ska tydligen vara samma väder där som här: ca 10 grader och regn... Men vi brukar ha otur med vädret när vi åker på vår tjejresa.

När var det ni skulle iväg till Köpenhamn Lappis?

• Lapinette

Vi åker nästa fredag. Det var verkligen länge sen jag var i Köpenhamn men då både jag och maken har varit där tidigare så tänkte vi inte alls springa omkring och kolla in "lilla sjöjungfrun" etc utan det blir nog mest att ta dagen som den kommer och promenera omkring.

Helgen efter åker vi till Paris och där blir det mest att träffa kompisar.

Ha så himla skönt i Dublin! Har hört att Gunniess ska vara himla trevligt att besöka. Ni får väl låta väninnan dricka er öl.

Svar på tråden När märker man av det?