• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

muggles - Det är väl bara att ta seden dit man kommer - en pint om dan rekommenderar de väl där?! :D :D

Åååååh, vad jag är less på att vänta nu. Första veckan har gått hur snabbt som helst, men igårkväll tog det stopp. Nu vill jag inte vänta längre. Åsså är det en hel vecka kvar!!! :[

• Lapinette

koko - hur känns det? Vet att det är en urbota dum fråga men den halkade visst ur mig ändå.

• _koko_

Det känns hoppfullt fortfarande. Har inte direkt några symptom förutom svag mensvärk och lite snuva. Märker dock att jag tvivlar oftare ju längre tiden går, men jag tror fortfarande att det här kan gå vägen.

Hur känns det för dig, lappis, fortfarande hopplös? ;)

• Snart så....

hellu girls,

oj här var det lugna gatan, jobbar alla frenetiskt?

Själv är det lugnt och skönt på jobbet för första gången på länge.

Jag skulle nog faktiskt inte har några problem att åka till ett "öl-land" utan att få dricka. Inte så förtjust i öl men pratar vi VIN-land så skulle jag nog ha stora problem. Nästan tur att man inte har någon resa inbokad

• Lapinette

Japp, hopplös kanin! Det känns bättre. Jag menar läget har ju inte förvärrats utan egentligen blivit bättre i och med att vi startat utredningen. Kändes bara så jobbigt i måndags men jag skyller på vädret istället. Det jag inte gillar är att jag redan börjat smygtänka på BIM vilket jag normalt inte brukar göra förräns det är dax (eller precis dagarna innan). Vill inte börja fundera på OM....hatar det och försöker förtränga.

• Lapinette

Snartis - samma för mig! Dricker nästan aldrig öl men vin oj, oj!!! Ikväll blir det vin med väninnorna + man på Anglais.

• mugglesfan

Jag håller med om att vin är godare men ibland passar öl så förbaskat bra! Tex en varm sommarkväll efter jobbet på en uteservering - den första iskalla klunken...mmm

Jobbigt med väntan - försök aktivera er allt ni kan och därigenom inte ge tid till tankarna. Enda tipset jag har tyvärr. Är själv en otålig själ som hatar att vänta!

• Bröllopstokiig

Halloj i tråden,

Här sitter jag med mina vattenfyllda fötter och har så himla trött rygg, nu kommer mina små problem smygandes, men det gör inget för jag har mått så bra hela tiden innan.
    I morgon ska jag på 50 års kalas till en värninna, vad ska man köpa i 50 års present runt 300 kronor? Jag är själv och inte med och lägger ihop tillsammans med någon, så 300 kronor får räcka... Kan man komma med en skumpa flaska bara?
    Hon ska bjuda på lunch på restaurang, tårta o ganska mycket.... hmmmmmmmm kliar mig i huvudet...........

Gravid gympa idag, ska bli spännande att se om det kan vara något att ha

• BrudSommar2006

Nu har jag tagit mig till jobbet, var på extra långt besök hos BM i morse, järnvärdet hade gått upp lite, från 109 till 116 så hon tyckte att jag skulle fortsätta med tabletterna minst ett par månader efter att barnet är fött för att vara säker på att jag återhämtat mig. Blodsockret var stabilt och lågt fortfarande, däremot så hade blodtrycket börjat öka men det ska det tydligen göra så här mot slutet. Jag skulle höra av mig om jag fick oförklarlig huvudvärk eller mådde illa annars så var det nog som det skulle.

Hon kunde inte se säkert på UL om huvudet var fixerat men hon kunde känna att det var det och hjärtljudet hördes långt ner så då gick det visst att konstatera att huvudet låg långt ner i bäckenet som det skulle. Tydligen är risken liten att barnet vänder sig så här sent för en förstagångsföderska medan det är mer plats att tänja på andra gången och då kan de hålla på och vända sig senare.

Jag fick berätta vad jag ville att hon skulle skriva inför förlossningen också och så hade hon några kommentarer själv så nu är det gjort i fall att jag inte kommer mig för att skriva det där förlossningsbrevet trots allt.

Nu är det äntligen sista dagen på jobbet och jag ska jobba undan med de papper jag har så att jag kan gå hem sedan, jippi!

I morgon kommer svärföräldrarna på besök, de är inte i Stockholm så ofta och på söndag kanske det blir fler visningar om jag orkar. Sedan får man väl se vad man tar sig för i nästa vecka! Ligger i soffan och äter praliner kanske...

Vi var ju ut till mina föräldrar och lämnade hunden i går kväll eftersom de ska ha honom med sig till landet på Öland nu en vecka och då passade vi på att hämta hem barnvagnen som vi haft på förvaring därute. Nu är det lite trångt hemma men vi har i alla fall allt nu tror jag.

• Moppy

Vad spännande Brudsommar. Skönt att nästa etapp är på gång, och att jobbet nu är avklarat.

Cicci - jag tycker absolut du kan ta med en skumpa och lite fina blommor. Annars presentkort på Sturebadet eller liknande?

Koko - jag håller tummarna så de är blå. Svag mensvärk var mitt första symptom...

Svar på tråden När märker man av det?