• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Piggelin - skönt att du får sova nu då, när mannen är hemma. :)

Jag ser fram emot semester på landet nästa vecka - då brukar jag sova ikapp. Mörkt, tyst och svalt. Längtar!!!

• BrudSommar2006

Hej hej, i natt har lilla underverket sovit så snällt, vaknat någon gång i timmen eller varannan för att äta bara och skrek gjorde hon bara en gång, vid blöjbytet klockan fyra, och väckte hela huset men det får de ta! Så vi gick inte upp förrän halv åtta idag.

Angående skötväska så har vi en röd från Brio som matchar det röda parasollet så får vi några färgklickar till den grå vagnen.

Skötbord har vi över badkaret, det känns som alltför struligt att inte ha tillgång till vatten. När vi ska duscha så lyfter vi bort underlägget med allt som ligger på bara och fäller upp själva skötbordet mot väggen, det går utan att göra utan att sätta fast det i väggen.

Lilla Iris låg med huvudet nedåt tidigt så jag hade tur där, däremot fixerade hon sig väldigt sent, huvudet var ruckbart fram till jag tror vecka 37 eller så. Tydligen är det senare för andra barnet när man är lite mer uttänjd än för första, det kan ju blir nervöst.

• mugglesfan

Liten: 2 själar 1 tanke (maten)?!

• mugglesfan

BS: har du Iris i sängen el hur märker du att hon vaknar om hon inte skriker? Nyfiken...

Jag var lite tveksam till om BM verkligen menar samma som jag tror när hon sa att Slick'n fixerat sig för en vecka sedan. Hon kanske bara menade att huvudet var neråt. Jaja... det visar sig väl.

• BrudSommar2006

Lapinette, trist att ni blev osams. Tror inte att det där med fyra timmar är absolut nödvändigt, jag är jämt så kissnödig att jag alltid går oftare än så men jag fick böj ändå. Är klåparna i vardagsrummet klara med sitt nu eller hur har det gått? Ska bli kul att höra hur det går med badrummet, man vet ju aldrig om vi lyckas hitta ett hus någon gång framöver och också behöver anlita honom.

• BrudSommar2006

Jodå, jag och lilla Iris delar säng och så kan jag amma liggandes, det tog ett tag och några blåmärken på bröstvårtorna innan vi fick till rätt grepp men nu fungerar det fint tack och lov. Det enda är att jag får flytta henne från ena sidan till den andra beroende på vilket bröst det är dags för. Så jag märker när hon börjar böka lite med sina små fötter och då är det dags för mat igen.

• Lapinette

Japp, idag drog de igång. Var t o m 10 minuter tidiga och började genast att tejpa igen hela hallen. Inte som den där liraren i vardagsrummet som säger att han ska komma och sen ringer 5 timmar senare och förklarar varför han inte kunde komma och när han väl dyker upp står han mest och snackar skit med oss. Tror att de här killarna som ska fixa badrummet gör vad de lovar...jag lovar att återkomma och skriva här när jag har ändrat uppfattning. I wish not!

Liten - kanske inte det var jag har ätit utan vad jag druckit som gjorde att stickan visade error innan jag ens hann kissa på den. Det blev både rosa skumpa och supergott vitt vin igår.

• Lapinette

BS - när vi blir osams så går det över på 2 minuter. Mest att jag var så hispig när stickan visade en bok istället för böj så jag rabblade upp detta för maken som inte förstod ett dugg. Trött och halvbakis höjde jag då rösten för att han skulle förstå bättre. Vem vet det kanske var hörseln hans som det var fel på?!

• Lapinette

Gällande klåparna som ska fixa vardagsrummet så kommer de i nästa vecka. Olika bud från olika personer. Han som är projektledare säger att de kommer denna vecka och slutför allt på 2 dgr medan målaren (som vi litar mer på) säger att han inte kan denna vecka utan kommer i nästa vecka och att han behöver 4 dgr på sig.

Så den där killen ljugar m a o fortfarande. Inget nytt under molnen.

• Moppy

Herregud...rabarber? Äter jag så ofta, är så gott så gott.

Skönt att höra att vi är fler som inte orkar följa gravid-matråden slaviskt. I går åt jag t ex en grillad Hallomiburgare m pommes. Mycket kallskuret blir det också. Mmm... Var hos min BM för första ggr idag efter inskrvningen i v 11. Hörde hjärtljud och tog blodvärde etc. Blodvärdet hade fallit till 109 som jag misttänkt. Har hänt bara på ett par dagar. Poff så blev jag supertrött efter jobbet. Så nu blir det järntabletter. Hoppas det inte scr*ws up mina toalettbesök :( ;). Det roliga är att min BM alltid vill prata "samliv" med mig. Typ "hur går det nu med samlivet därhemma?" Varför skulle jag vilja prata med henne om det? Är det verkligen ett så stort problem för gravida? Konstigt... Jag menar, det är väl bara att köra på som vanligt. Och om man inte har lust, är det hela världen? Hon tipsade även om en pappakurs, alltså bara för blivande pappor där de träffades i små grupper och diskuterade samlivet. Är det ngn här vars man har gått på det?? Känns krystat på ngt sätt...

Svar på tråden När märker man av det?