• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

ja just det, min BM har nog inte heller frågat om samlivet. Hon nämnde väl i början att det kan påverkas men sedan dess har hon inte frågat. Men kanske har din BM själv dåliga erfarenheter Moppy? Och vill hjälpa andra att våga ta upp det? Inte vet jag...

De kanske har sina käpphästar. Vår BM har sagt flera ggr att det är jätteviktigt att vi ser till att vi blir ordentligt bedövad när de ska sy (om de måste sy vill säga). Till slut frågade jag om det verkligen är ett problem att de börjar sy utan att lägga bedövning (dvs måste man bevaka detta?!) och hon sa att ja ibland syr de utan ordentlig bedövning. ???

• Victory

...och ändå gick det åt nästan två paket! Böj på dag 24!

• Lapinette

Och jag börjar testa på dag 12 då jag normalt har ÄL på dag 14-16.

• Lapinette

Victory - du hade väl fått tid hos en läkare i augusti? För det verkar ju som du skulle behöva hormoner för att korta ned din cykel.

• mugglesfan

AM: lingonsylt och mjölk! Vi får se vad det blir helt enkelt!

Piggelin: vink vink tvärs över Hising Island!

Nu är jag inte riktigt med varför koppen skulle stå kvar i badrummet? När jag testade med stickor kissade jag i en lite plastburk och sedan gjorde jag testet i den direkt. Det verkade så mäckigt att hålla stickan i strålen bara.

• mugglesfan

Lappis: vill du helst ha böj i dag el imorgon?

• Victory

Nja, ingen tid men vi skulle återkomma i augusti för att boka in en tid. Om det inte har tagit sig tills dess så börjar vi förmodligen en utredning. Eller åtminstone så borde jag få nåt som kortar ner cykeln.

• Puman-prinsen

Victory - Den är på 28-29 dagar.. Min duktiga m2b räknade ut att jag skulle testa 10 dagar efter första mens dag.

Vi har försökt bli med barn i 6 månader nu men pga cellförändringar så genomgick jag en operation så vi fick ha ett uppehåll på ca 3 månader så egentligen är tre månader som vi har försökt totalt.

Det blir första gången vi provar det här, och som sagt är dom rätt dyra så man vill gärna ha koll på vad man gör

• Piggelin1

Vink, vink tillbaka - Muggles! Ingen arbetslust alls idag...!

• Piggelin1

Istället för att var duktig & jobba, så sitter jag & hoppar mellan denna tråden & den dom handlar om "Mamma som identitet" - inte skrivit ngt, men rätt intressant läsning.

Får nog byta till restråden sen i em, Lappis - flera dgr sen jag skrev där nu

Svar på tråden När märker man av det?