• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

...och var ska man ha loppfröna? Strö på gröt eller så?

• Victory

Nu lämnar jag nog er för idag för att gå ut i solen och göra nåt vettigt på min semester! H a det gott!

• Victory

Fröna kan du strö i gröt, fil, ha i bröd (om man bakar själv) och lite varstans. Jag sätter dom i frukostvällingen!

• Puman-prinsen

Ni som försöker bli, hur länge har ni försökt?

• Victory

Vi har försökt sedan juni -06 men pga olika problem har vi inte fått till skarpa försök mer än några enstaka månader.

• Moppy

victory - sista ggr gick det bra att få till det, eller hur? När är BIM?

• BrudSommar2006

Är det någon som minns på vilken sida Kokos senaste lista ligger? Där står det ju hur länge alla har försökt.

Testet jag läste för länge sedan angående om det blir en pojke eller flicka hade sött eller surt/salt som kriterier, har för mig att det var sött för en flicka men jag minns inte riktigt nu. De var i vilket fall inte inne på den här nyttiga/onyttiga linjen som AM har som teori så det ska bli intressant att se hur det går för alla!

Halloumi har jag för mig att man skulle undvika såvida den inte var ordentligt upphettad så jag stekte en hel del halloumi hemma när jag var gravid, då visste jag ju att jag hettat upp den ordentligt.

Mitt järnvärde var nere i 90 efter förlossningen så jag har fortsatt knapra järntabletter eftersom de inte tyckte att det var särskilt mycket att hurra för på BB men det borde ju ha gått upp nu tycker jag. De ville att jag skulle boka tid hos min BM redan innan två-månaders kontrollen för att kolla att järnvärdet gick upp som det skulle men det har jag bara inte orkat, är liksom glad att bli av med henne! Samlivet frågade hon inte om en enda gång i vilket fall, en av få saker som talar till hennes fördel...

Maken tänkte gå med i en sådan där pappagrupp, det var gratis att skriva upp sig för en sådan, men datumen passade inte, vi hade så mycket annat för oss hela tiden, så det blev aldrig av. Fast så många informationsträffar och kurser som vi gick på, eller det kändes så i alla fall, jag minns att jag knappt hade tid att jobba hela mars, så tror jag inte att det kändes speciellt angeläget för honom!

• BrudSommar2006

Lapinette, var ligger din senaste BIM-lista, du har väl koll på alla??

Här har det precis börjat regna igen, det skulle visst bli bättre väder på fredag så vi får väl hålla oss inne tills dess. Det känns bara bökigt att åka på utflykter med babyskydd, barnvagn och allt när det regnar om det bara är fråga om ett par dagar till att vänta.

• BrudSommar2006

Just det Victory, ni fick väl till det på böjdagen i alla fall den här gången? Hur var det, lyckades ni få till det dagen efter också?

• Puman-prinsen

BIM-lista? Va är det?

Sorry om jag ställer för er dumma frågor men blir nog så när man är i gamet

Svar på tråden När märker man av det?