• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Det vart så meckigt det där med koppen. Hade ingen i plast etc. Nåja, får väl försöka hålla mig idag så jag kommer upp till åtminstone 3 timmar.

Jag vill helst a böj idag eller imorgon bitti så det är ok med insemination imorgon eller fredag. Om den drar ut så blir det ju att åka in till typ 9:00 på lördag och det känner jag/vi inte alls för. Speciellt nu när vi inte bor lika nära Sophiahemmet.

Puman - har du en cykel på 28-29 dagar räcker det om du börjar testa dag 11. Det är det jag har gjort tidigare och det har funkat bra.

• Lapinette

Piggelin - du är välkommen till resetråden. En massa nytt folk har börjat skriva där.

• viktualia

Piggelin - och jag kan inte låta bli att babbla i den där "mamma som identitet"-tråden... det triggar för mycket tankar.. vansinnigt intressant läsning!

• Puman-prinsen

Lapinette - Ok, då hade min m2b räknat rätt
    Vad betyder böj ?

• Moppy

Jag trodde att Halloumi var opastöriserad? Men som sagt glömmer jag hela tiden vad man "får" och inte får äta, så jag kan ha helt fel. :D
    Syrran - ja jag tror det är järnbrist du fått. Det verkar komma ung runt den här tiden. Jag har ju inte ätit järntabletter innan, så det är väl dags att sätta fart nu.

• Lapinette

Det är när den där stickan gör utslag då visar den en liten mörk böj som innebär "hoppa på karln fort som attan" . Min make (som är fransman) kallar denna böj för haricot men här inne går den under betäckningen "böj".

• Moppy

Var köper man dessa loppfrön?

A.M Du vet att du hade rätt gällande att jag väntar en liten pojke? Jag har ju bara varit sugen på grönsaker och andra nyttigare saker, inget fett eller socker. Åt även havregrynsgröt som sjutton ett tag, Mugglan, runt v 8-10, så det kanske är ett pojktecken?!

• Puman-prinsen

Lapinette - Aha... Bra att veta!

• Victory

Loppfrön/psylliumfrön går att köpa på närmaste ICA!

Svar på tråden När märker man av det?