• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Lappis - jag fick också error på testet en dag. Läste i instruktionerna att man då måste göra ett nytt test. Åh, så irriterande! Eftersom jag har så lång cykel går det åt tillräckligt många tester som det är! Och en sticka kostar ju faktiskt runt 35 spänn! Men jag gjorde ett nytt test på eftermiddagen och då funkade det.

• Lapinette

Vickan - tror jag fick nojjan imorse och drog ut den för att sedan köra in den igen och då måste man vänta 8 minuter. Jag var så pass kissnödig att jag bara inte kunde vänta och innan jag upptäckt den där 8 minuters regeln hade jag kört stickan in och ut (plus en ny också) flera gånger. Snacka om knäpp!

Själv har jag så regelbunden så under 2 ÄL har jag användt 3 stickor. Ganska så praktiskt.

• Piggelin1

En till som sällar sig till de lyckligt ovetande om halloumins potentiella farlighet

Låter solkart som järnbrist - när jag skrev in mig i vecka 15, då var jag nere på 111 & fick rådet att köra Niferex direkt. Nu en mnånad senare, så hade det stigit till 121 & min BM var jättenöjd över min förbättring Har inte kommit till skott & köpt loppfrön ännu, men har faktist klarat mig ändå m mkt knäcke & annat grovt bröd, mkt frukt & mängder med vatten. Lite krångel de första två veckorna kanske, men nu verkar det som om kroppen ställt om sig, så jag knaprar på utan bekymmer.

Lappis, vad gott att badrumsgubbarna gjort en rivstart. Låter hoppingivande!

Moppy - vad skumt att din BM frågade om "samlivet"! Det har inte min gjort, iaf inte ännu - tack & lov Jag var nog lite anti i början av grav, men sen har vi kört på som vanligt, med det lilla tillägget att det faktist är bättre än ngnsin

• Victory

Ja, som ni ser gör jag ett inhopp såhär mitt i allt. Jag har haft fullt upp på min semester med att pyssla i huset. Men nu har jag gjort stora framsteg! Hela hallen, entrén och matrummet är tapetserat med Easy Cover, nu ska det bara målas. Sen ska jag välja fondtapet och det är lättare sagt än gjort (med min beslutsångest). Ute i trädgården har jag fått hjälp med de ogräsbevuxna rabatterna av både mamma och svärmor så även där börjar det se riktigt bra ut. Jag borde fortsätta där ute men det är så varmt så jag vet inte om jag orkar idag. Och att börja måla känns inte heller så lockande i den här värmen. Maken är ledig ett par dagar så kanske åker vi till stugan och slappar istället. Vi har inte många lediga dagar tillsammans och jag tror vi kan behöva lite tid med varann.

• mugglesfan

Japp, dyrt! Men Barnmorskegruppen är privat och därmed dyrare.

Hej AM! Jag har enl din cravingsteori också en kille tror jag. Få se om du håller med? I v7 hade jag cravings på havregrynsgröt så det åt jag varje dag mot hungern (och det lätta illamåendet som följde med lågt blodsocker). Eftersom illamåendet gick över i v8 så slutade jag också äta havregrynsgröt. Under 2:a trisemestern hade jag (om man kan urskilja några cravings alls) mest sug efter saltlakrits och mjölkchoklad (troligen kalciumbrist det senare). Och nu sedan några veckor tillbaka vill jag absolut inte ha ngt flötigt typ pizza, hamburgare el likn. Har ätit extremt mkt sallad (ceasarsallad, avocadosallad, tonfisksallad, you name it). Igår åt jag en grov macka med pastrami och avocado på - och senare, havregrynsgröt! Igen.

I början hade jag en känsla av att det var en kille, i mitten av grav vågade jag inte ställa in mig för mkt på ngt och då hade jag ingen känsla åt varken eller. Men nu känns det som att det är en kille iaf. Inte bara pga cravings. Ska bli intressant att se om det stämmer!!! (Vill gärna ha en tjej också så det är lika välkommet såklart!)

• Victory

Lappis - jag tror jag gjorde nåt liknande, alltså tryckte ut stickan och in igen. Sådäe tidigt på morgonen är man inte riktigt klar i knoppen
    Om du inte orkar hålla dig kan du ju kissa i en kopp och sedan doppa stickan!

• Victory

För mig gick det åt nästan två paket!

• Piggelin1

Victory, din lyllos - vart bor du som har det VARMT ute?! Här lyser sommaren med sin frånvaro. Inget regn, men heller ingen sol eller direkt värme...
    Jag har sol-, bad- & picknick-vid-havet-abstinens!!

• Puman-prinsen

Victory - Hej! pratar ni om ägglosningstesten?

• Victory

Oj, det lät som om jag tapetsetat allt själv! Det var ju inte riktigt sant. Jag skrev "jag" därför att maken jobbat och inte gjort ett dyft! Men jag fick hjälp av min snälla pappa! Annars hade det nog inte varit klart ännu!

Svar på tråden När märker man av det?