• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Vårbrud - hur mår du nu då? Börjar magen synas?

• vårbrud2008

skötväska
    Jag köpte den som tillhörde vår vagn, Emmaljunga. Men man hade kunnat ta en helt vanlig väska också. Nu är sonen 2 1/2 år så nu ska jag byta till en liten barnryggsäck eller en vanlig liten väska. Sonen har ju blivit stor!!!!! :)

Förlossning
    Gör ont som f*n, men det klarar man för man får ju en bebis sen. :)Sambon tyckte båda gångerna att det var jobbigt att stå brevid. Han var helt slut och somnade när det var klart.

Napp
    Tog inte sonen förrän han var 5 månader och är inte heller nu beroende av den. Han hade inte heller så stort sugbehov så det var ok.

Brudsommar 2006
    Vår son sov inte så mycket heller när han var nyfödd och gör det inte nu heller.
    Man är TRÖTT, men det är bara att acceptera att så är det med vissa barn. Sonen var pigg mest hela tiden, skrek inte mycket och hade inte ont i magen.

• vårbrud2008

Liten med Mindre
    På kvällarna syns det att jag har mage, men då är jag uppsvälld, annars syns det ingenting.

De andra gångerna har det börjat synas i v 18, men vi får väl se denna gång.

Du då?

• Liten med Mindre

Jag börjar nog vänja mig lite vid att den svullna magen nog kommer att kvarstå, och växa. Fortfarande fascinerade att inte känna igen sig själv riktigt. Inte undra på att det är kaos i hjärnan. :) Och illamående. Det måste ju vara lite som sjö- och åksjuka, hjärnan tror/känner en sak men ser en annan. :D

• Liten med Mindre

Fast - så mycket illa mår jag inte. Mest känslan av halsbränna som får mig att må kasst och inte ha någon matlust.

Inser att jag är flåsig när jag försöker gympa.

Men - sen är jag expert på att känna efter hur kroppen reagerar också. Nog inte alltid bra i en sån här situation.

• vårbrud2008

Det blir många inlägg nu........
    Sitter på jobbet och har lite tid över. Lyssnar samtidigt på Klas Klättermus som barnen spelar upp för mig, KUL!!!!!!

Ersättning
    Har ni frågor ställ dem....
    Jag hade turen att få en BVC sköterska som inte är emot ersättning. Jag hade knappt ingen mat till min son och fick ge ersättning. Min mat var "förrätten" och sen blev sonen mätt på ersättningen. På BB fick min son svälta och rasade i vikt för deras inställning mot ersättning. Efter 6 dagar på BB åkte jag hem i protest (hade fortfarande ingen mat) började med ersättning och sonen gick upp i vikt och blev lugnare. Fick mycket stöd av BVC.

• vårbrud2008

Liten med Mindre
    Jag kämpar också med halsbrännan och den har kommit tidigare och tidigare för varje gång.

Flåsar ibland och matlusten är lite upp och ner, men måste ju fixa mat för sonens skull.

Annars mår jag toppen, har aldrig mått så här bra så därför tror jag att det är en flicka denna gång, eftersom jag har mått dåligt innan och fått två pojkar.

• Liten med Mindre

Tjaa - den kan knappast komma tidigare för mig nästa gång - kände av den innan jag testat +. :)

Är lite emot att pröva motmedel som finns, utom i matväg. Någon har rekommenderat papaya - så jag ska stoppa i mig lite snart. Det är i alla fall gott.

Något till AM's cravingslista. Mackor är inte jättegott längre. Däremot sallad med avocado, vegetarisk sushi (avocadorullar), papaya och vattenmelon (måste köpa vattenmelon ikväll, trots att den är dyr!)

Hmm...längtar mer efter min frukt än glass. Udda!

• vårbrud2008

Jag knaprar Novalicol, fungerar bra, inget annat har passat mig.

Har inget jag äter mer eller mindre denna gång än så länge.
    Grav 1 åt jag inte kött, stod inte ut med smaken eller lukten.
    Grav 2 åt jag mycket lakrits, funkade hur bra som helst mot illamåendet.

• Liten med Mindre

Vårbrud - hur tar lillkillen det att få syskon? Förstår han vad det handlar om? Hur tidigt berättar man sånt?

Svar på tråden När märker man av det?