• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

vickan: jag menade inte att jag tror att det är svårt Bara att jag inte ens har gjort en sådan enkel sak - har aldrig kommit närkontakt med bebisar så att jag har behövt sköta om dem. Har typ bara haft dem i knäet tills de börjar skrika, och då får man nästan fråga om råd hur man håller haha

Ja just det, jag har ju extrajobbat på sjukhem i åratal under studietiden. Räknas det alltså, tänkte inte på det. Då har jga ju bytt otaliga blöjor!!!

• mugglesfan

Nä när det gäller skötsel så känner jag inte minsta oro. Som jag har förstått det så får man hjälp att komma igång på BB (om det nu behövs).

• Liten med Mindre

Erkänner att jag fuskat. Har passat en 8-månaders, som hann fylla 1 innan jag flyttade. Urgullig, men med knäppa föräldrar.

Men i den åldern är barnen ju lite mer stabila än en nyfödd. :) Lättare att hantera.

• viktualia

fniss.. jag tror att ostyriga bebisar och förvirrade gamlingar är ungefär lika kluriga att trä på blöjor.... så det oroar mig ganska lite...

• Lapinette

Inga blöjbyten här men jag tror maken har provat!

Annars så kommer vi att få en bra bänk att byta blöjor på i badrummet nu när vi bygger om.

• Moppy

Tjohoo vad det skrivs i tråden, hinner inte läsa ikapp, det bara fylls på med mer och mer smaskiga diskussioner ;) Vet inte vad jag ska börja kommentera, kanske skötbord? Mina mamma-kompisar rekommenderar absolut skötbord på toaletten, så man kan spola av snabbt. Hade annars tänkt ha det i barnrummet men tji fick man. Känner att man har inte har så mycket koll. Men det kommer väl :D

• Moppy

Är för övrigt som du Mugglan, har aldrig bytt blöjor och knappt vågat hålla bebisar. Så allt är nytt för mig! Ska bli spännande och se om man har några mamma-talanger ;)

• Moppy

Ang silverfirrens namn: tycker även att Philip är fint. Victor eller Philip röstar jag på!

• Lapinette

Moppy samma här! Alltså angående det där med att hålla i bebisar. Och tjohooo snart har vi perfa skötbordet i badrummet...men ingen bebis . Ibland glömmer jag bort att jag inte är gravid, när jag är inne här på tråden.

• Moppy

Lappis, inte ännu men alldeles, alldeles snart kommer du vara gravid, det vet jag. Och då kommer du vara fullärd från början :D :D Bra va?

Svar på tråden När märker man av det?