• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

just kål och lök har jag hört andra nämna kan vara jobbigt för bebisar. Syrran kan inte heller äta matjesill för då blir dottern dålig i magen... men det är kanske inte nåt stort problem ändå...

fy faaan
    tänker på exorcisten
    ha ha ha
    det är PRECIS så jag ser mig själv under förlossnignen
    ha ha ha
    synd att man inte kan filma eländet

• Bröllopstokiig

BS: Ja han tar napp vilket jag är sååå glad för, jag köpte på nätet, de där från Lundmyr of Sweden, står *Älsklingen* på. Han blir mycket lugnare när hansnuttar på dem, tex när man ska byta på honom eller han ska somna in på kvällen. Nappflaskan köpte jag på NKs ica affär, en ESKA eller var de heter, jag funderade inte på vad det var för märke, utan tog en liten flaska och valde just den för att det var fiskar på och vi kallade ju honom 'silverfisken' pga allt ljust hår o en gapande mun efter mat

• mugglesfan

Men vad konstigt att Kick'n har vänt sig i säte - han var ju fixerad för 2v sedan? När de har fixerat sig trodde jag inte att de vände sig igen? Jäklars, jag som var så glad att Slick'n fixerat sig förra veckan.

Om ni tycker att jag nojar över förlossningen så har ni helt rätt, det är precis det jag gör. Det har eg inte med riktig oro att göra, jag är tex inte förlossningsrädd så att jag behöver Aurora. Och jag vill absolut föda vaginalt (klart jag accepterar ett akutsnitt men skulle aldrig välja snitt). Det här är bara mitt sätt att bearbeta det jag ska igenom. Jag VET att jag klarar det, det är bara skönt att få ösa ur sig sin oro inför det okända. Hoppas ni fattar...

• Bröllopstokiig

Vi fattar Mugglan Du är en stålkvinna, du grejar detta!

Frullan: Han kom i gång med ammningen bums. Han är så duktig på att suga, så det är därför ajg låter honom använda napp o flaska ibland med. En guldunge är det!

Jag har ätit allt man kan tänka sig och ammat sen, men jag har inte märkt något konstigt på junior.. KANSKE för att jag åt allt under graviditeten med och inte nojjade, så han är van vid det mesta! ??

• Bröllopstokiig

Grattis till vangen snartis.. visst är det underbart att gå hemma o öveningsköra!

• viktualia

Vickan skuttar in....

En av mina kompisar fick sluta dricka kaffe när hon ammade för ungen blev så HIMLA pigg och speedad av det...

*skuttar ut igen*

• nu är jag fruL

ha ha ha
    Min pappa har alltid haft det lite smått "hårda" uttrycket om att _ungdomen ska härdas_
    dvs att det är lika bra att vänja sig direkt.

och det är jag också inne på. och med firren stämemr det ju
    han fick allt i magen och klarar därför allt.
    DET tar jag fasta på eftersom jag ju också äter allt...

Har ni kunnat bestämma er för namn föresten?
    Annars får jag ju fortsätta kalla honom silverfirren

Åhhhhh
    självklart är han världens bästa bebis. Vill du höra det knäppaste...
    JAG är stolt över honom
    ha ha ha
    vad faaan har JAG gjort i det hela.
    men han har liksom kommit så nära en under den här tiden så man liksom känenr sig som en "tant" till lille firren

Mugglan: jag tycker inte du är nojjig alls. Snarare är du vel ganska smart som förbereder dig på bästa sätt. Jag är nog lite avundsjuk för att jag själv är så lat så jag bara tar det som det kommer...

äsch

• nu är jag fruL

cicci
    tur att vi talar om en bebis här!!!!

han är så duktig på att suga

hoppsan!

• nu är jag fruL

shit6
    att mina tankar alltid ska gå åt fel håll så där....

• nu är jag fruL

undra om jag ska gå och äta nu....

Svar på tråden När märker man av det?