• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Oj, nu börjar jag svamla bibliska namn och annat här. Det är nog dags att ta lunch!

AM - låter jättehärligt! Genova tycker jag inte är så mycket att hänga i julgran. Åk lite utmed kusten österut och besök Portofino. Lovely! Eller ytterligare längre österut Cinque terre.

• nu är jag fruL

snartis
    Ha det så kul på ikea
    perfekt tid att åka dit kanske... eller har alla semester?

jag har också funderat på det där emd skötvästa och vill att de ska vara prktiska. jag vill också ha många fack och helst ska den vel inte se ut som en skötväska så där jätte tydligt....
    men som sagt, en djungel.

Lapps
    jag tror också att det finns info på engelska. det måste det ju. det är ju väldigt många runt här som inte är från sverige så det måste ju finnas info på andra språk. det kommer ordna sig.

Hmmm så alltså om jag tolkade ditt inlägg rätt förut så ska du på koll på tors oavsett och om äggblåsorna ser bra ut så gör ni insemination?
    har ni frusen sperma eller är maken med för att leverera utifall att?

AM
    Vad skönt att ni har det bra under semestern!

• nu är jag fruL

suck
    nu hickar borren igen....
    vad är det för fel på honom????
    Tål han inte lite käk eller???
    Skärp dig borren för faaan
    hur ska det gå när du är 13 och ska smygsupa med polarna om du bröjar hicka för allt du gör va?????
    Skärpning!

• Lapinette

Frullan - precis koll på torsdag och är det ok så får maken komma in och leverera fresch swimmers. Vänta i 1,5 timme och sen är det dags för mig igen. Jag tänker dock kolla med sticka på morgonen och gör den utslag släpar jag med maken på direkten annars tror jag han får sova ett tag till.

• A.M.

Tack för tips Lappis! Kanske ska strunta i Genua då!

FruL: Kanske Kronans skötväska kan vara något? Eller som en av mina mammakompisar gjorde: Hon tog en gammal favoritväska (hennes var en Mulberry) som var lagom stor och hängde över styret bara. Funkar hur bra som helst! JAg tror att Stadium har väskor (t om skötväskor?)som funkar bra för detta ändamål.

• Bröllopstokiig

AM ha ha näää vi var inte på Lisa på torget i går, jag styrde vagnen dit, men maken sa att vi skulle ta en promenad på standvägen istället, så vi gjorde det och gick o tog en drink (ja han drack öl o jag en dagens) på Josefina, det nya stäkllet på Djurgården. Knökat med folk och verkligen St Tropez känsla! passerade Lisa stax innan 22, och såg att det var massa fok där med, men jag var så trött så jag ville bara hem då. Lång resa med båten från gotalnd, dessutom hamnade vi i barnavdeln ingen, bara för att vi hade junior med oss och det var ett satans liv, men som sagt lika bra att man vänjer sig.
    Frullan: Dessvärre kan vi inte bestämma oss. Philip, Oscar eller Victor. Vi checkade in honom på båten som Victor....hmmmm

• Bröllopstokiig

Frullan, "picvken" hicvkade ganska mycket i magen, jag kan tala om att han hickar konstant nu med

• A.M.

Det viktigaste vad gäller skötväskor (tycker jag):
    Regntåliga
    Lagom stora (inte för stora då fyller man dem bara med en massa junk)
    Många fack
    Reglerbar rem (och gärna lösning - ej bara tryckknappar, de håller inte) för att hänga på dem speciellt runt barnvagnsstyret - dock ej nödvändigt)

• Bröllopstokiig

Jag har ingen skötväska alls! Ha ha ha... jag har en ryggsäck under vadnen med lite blöjor o grejs i.. första veckan gick jag runt med en påse, ha hahha... funkade hur bra som helst. Jag kommer EJ inskaffa en skötväska, men så är jag kärringen motvals med. jag tänker endast köpa det jag behövrt och jag har inte haft ett behov av en skötväska

Nu ska jag till BVC!

kram till er alla

• Lapinette

Fortsätter att vara OT.

A.M. - Genova har ett stort akvarium. Det var det jag tyckte staden hade att erbjuda. I övrigt en ganska sliten hamnstad. Men Portofino är så vackert liksom byarna i Cinque Terre. Här pratar vi om byar och inte städer som ligger i små vikar eller hänger på klippbranter.

Svar på tråden När märker man av det?