• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

cicci
    Lycka till på BVC lova att du rappoterar efetråt.
    Såg du förresten att jag och kokosen eventuellt planerade en lunch i vekcna. Är du och firren redo för det? det vore så kul att se er....

Okej eftersom jag är självutnämnd tant till likke firren så anser jag att jag bara MÅSTE lägga mig i namnfrågan. Min åsikt är ju ovärderlig!
    Philip går bort i min värld mest för att jag associerar det med två mesproppar....
    Oscar är fint men så väldans vanligt just nu vilket är lite trist. Jag tyckte alltid synd om alla de 7 Anna man hade i klassen...
    Så alltså Victor
    Ett himla mysigt namn tycker jag. kan tänka mig att det pasar utmärkt på en liten leende lintott som tultar omkring på östermalm.

jag komerm köpa en skötväska just för att jag inte har någon annan lämplig väska att använda. bara en trasig rygga....
    Så nåt måste jag ha men helst inte någon som det står typ BRIO eller emmaljunga på...
    så stadiums kanske är intressanta.

• Bröllopstokiig

Jag är redo för lunch!!!! i morron??

• nu är jag fruL

cicci
    I morgon kan jag tyvvär inte
    jag har lunchmöte...
    men på torsdag?

• nu är jag fruL

nu måste jag på möte
    Hur ska jag klara mig från att inte somna

jag är sååååå less på atyt jobba just nu.
    Jag får inget alls gjort för jag tycker det är sååååå oinspirerande att jobba.
    hur ska jag orka 1,5 månad.
    HJÄLP MIG!!!!!

MOTIVATION TACK!!!!

• mugglesfan

Ah, jag har också börjat kolla på skötväska - tack för tips AM! Jag har också funderat på om man verkligen behöver en "skötväska" el om en vanlig väska kan duga. Mest för att inte springa iväg och köpa ngt man "måste" men det verkar ju onekligen käckt med olika fack. Så det finns inga snygga OCH praktiska... typiskt!

AM: om du har design-ådra - kan inte du designa en snygg sphälsäng också? Det finns vissa saker som är helt 1800-tal designmässigt, när det kommer till barn...

Jag håller förresten med om Genua, har bara åkt igenom påväg till Pietra Ligure och det var ingen höjdare. Slitet som sagt.

Attans, Slick'n låg också fixerad, i v33, får se om h*n vänder sig då. Hoppas inte.

Lappis: har du redan börjat med Bisolvonet el tar du det till ert "egna" försök i aug?

• mugglesfan

oj, citationstecknen skulle varit runt vanlig och inte skötväska Jag är lite trött idag, har inte sovit så bra...

• mugglesfan

Hmmm, motivation... Kan tyvärr inte ge ngn för jag saknar det själv (märks det kanske?!). Det känns iofs som vanlig inför-semestern-nedvarvning och inte som inför-mammaledighets-nedvarvning men iaf. Å andra sidan har jag inte mkt att göra heller så jag har inte ens dåligt samvete. Och jag "får" inte stressa för BM, pga karpaltunnelsyndromet som hon sa kan bli värre då. Bra ursäkt (Fast varför skulle jag stressa när jag inte ens har tillräckligt att göra?)

• Lapinette

muggles - tuggar Bisolvon redan nu. Är ju även täppt i näsan sedan en månad tillbaka så det skadar ju aldrig.

Cissi - Victor är fint! En av mina bästa vänners första son heter Victor, den andra heter Linus. När jag rabblar dessa namn för min make skrattar han bara. För honom är det stenålders namn liksom Therese och några andra(det heter bara tanter i Frankrike). Det kommer inte bli lätt att enas om namn...och åter igen har jag gått händelserna i förväg.

• Liten med Mindre

Motivation? Nej, har inte sett någon. Möjligen den sorten som vill boa hemma. Surfade runt på skötbord, och inser att bara det är en vetenskap.

Ni som har bord på badkaret - lyfter ni av och på det varje gång ni duschar eller? Det ser ju ut som om man kan stapla i en väldig massa pinaler, och det blir nog bångligt. Eller?

Försöker lista ut hur vårt smala badrum ska fungera i framtiden.

• mugglesfan

Finns Linus i Frankrike alltså? Där ser man...

Svar på tråden När märker man av det?