• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Cicci, tog han nappen med en gång? Vi övar och övar men hon blir tvärilsken varje gång hon får en napp i truten!! Vad har du för nappflaska? Nu har vi en Avent som är den hon spiller minst med, prövade först med den som hörde till bröstpumpen jag fick på BB att få igång amningen med men den dreglar hon än värre av.

Det var jätteskönt första veckorna när hon fick ersättning och sedan sov flera timmar men nu blir hon mest pigg dessvärre, fast hon slutar ju skrika hysteriskt i alla fall så det är värt det bara att veta att hon blivit ordentligt mätt och har man tur så somnar hon efter ett tag sedan.

Har upptäckt flera saker, bl a för mycket mjölk och lök, som jag absolut inte kan äta för då skriker hon hela dagen efter sedan.

• Liten med Mindre

Snartis - hade inte du ett planerat snitt ändå pga moderkakan och myomet? Spelar det någon roll då om kick'n står på huvudet eller ej?

Eller har jag missförstått det hela? :?

• Piggelin1

Lapinette,
    det kanske finns kurser på engelska med? I Sthlm finns det ju många som inte är svensktalande (ex-pats tex - jämfört med mindre städer) & det lär ju vara en & annan som får barn i Sthlm av dem.
    Min bror & hans fru (båda svenskar) fick barn i Holland för snart ett år sen & de gick en föräldrakurs på engelska, minns jag.

• Liten med Mindre

BS - lök och kål är väl något att vara försiktig med. Och vitlök.

Visste inte att mjölk kunde påverka också - men hon kanske är överkänslig?

• BrudSommar2006

Snart så, blir det vändningsförsök i så fall? För de hade väl kommit fram till att du kunde föda vaginalt annars? Hoppas att den lille vänder sig igen då!

• Snart så....

Liten, ska till sös på fredag för att göra det sista UL:et för att kolla myomet och moderkaka och då får jag beskedet hur det blir. Sist trodde de att det skulle gå vanligt väg så håller tummarna för det.

• Snart så....

BS: har ingen koll på nått just nu, ska peppra sös med frågor på fredag.

• Snart så....

BS, om hon är känslig för lök så kanske hon även reagerar mot färsk potatis, gurka mm som innehåller mkt vatten.
    Just dessa saker får svägeskan passa sig för nämligen.

• nu är jag fruL

hejsan snartis
    kul att se dig gumman!

Hmmm den där krabaten du har i din mage är verkligen egensinnig och gör precis som den vill
    ha ha ha
    vi kommer verkligen få något att jobba med

Men är det inte så att de nuförtiden kan "vända" bebisarna om de inte ligger med huvet neråt? så att de inte bhöver födas i säte? det har iallafall jag trott att de försöker med. Så du ska se att kickn kommer vända sig rätt.

Jag tror inte heller man ska läsa för mycket skräckhistorier om förlossningar osv.
    Jag har pratat med de närmaste som fött barn och alla säger samma sak. det gör ont utav helvete inge snack om det. men man klarar det och man får alltid bra hjälp på sjukhusen. Så då kör jag på den linjen.
    Det kommer göra ont som fan men det löser sig.

Jag tycker precis som du, det kommer bli mest synd om maken
    ha ha ha
    jag komemr vara HEMSK helt jävla bindgalen tror jag
    jag är ju knäpp även i vanliga fall, men jag tror att jag kommer bli helt super vidrig under förlossningen. Vilken tur att maken hunnit se att mina bra och dåliga sidor under våra 7 år

Cicci: vad skönt att amningen går bra. den kom igång direkt eller?
    Så klart att firren är en coool kille hans pappa är ju gammal hårdrocktrummis!!!!!! jöööööö

• nu är jag fruL

Å grattis till vagnen också snartis!
    Kul att ni är nöjda!

Svar på tråden När märker man av det?