• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Tschüss! Nu ska jag till Apoteket och lägga en förmögenhet på järntabletter!

• Lapinette

Been there already today! Det blev 100 bisolvontabletter. Vet inte om det hjälper mot mitt sekret men testa kan man ju alltid.

• Moppy

Mugglan - hmm.. ta upp det på gruppmöte verkar lite ambitiöst. Jag får väl yppa det när det blir tillfälle. Typ vid lite snack vid kaffeautomaten eller så ;) Annars lär jag komma tillbaka från semestern i augusti med en stor badboll och chocka alla :D

• Lapinette

Nu ringer mamsen. Hon har hört att man ska äta hostmedicin om man har problem med sekretet. Rättare sagt min moster talade om det för henne. Snacka om att hela släkten är engagerad.

• Moppy

Lappis - ha ha en gammal huskur då!

• Piggelin1

Japp, min min kollega kläckte det på avdelningsmötet (märk väl, inte det lilla "gruppmötet", utan det stoora gänget ) - & sen den dagen har hon typ inte fokuserat på så mkt annat... OK att det är häftigt att vara gravid (för henne ja, men resten av världen bryr sig knappast så mkt). Det finns ju LITE annat att fokusera på också, i tillvaron. Kräftor är väl ett alldeles utmärkt exempel! Inte så jättelångt efter att hon gjort det officiellt, så plussade jag & jag blev nästan bara "anti" av allt hennes gravidsnack... Nu är hon sjukskriven på heltid sen ett bra tag tillbaka & kommer inte igen innan bebisen kommer - skööönt. Märks det att hon & jag inte är speciellt lika/synkade

För min egen del var jag inne på samma spår som du Moppy - vill ju liksom inte skrika ut det, men det löste sig faktist rätt smidigt. Min chefs chef visste ju om det & hade även koll på att flera andra här på avd skulle bli pappor/mammor, inkl att han själv skulle få sitt andra barn - så han kollade med mig (med flera ) & skickade helt sonika ut ett mail med rubriken Babyboom där han nämnde alla fyra som var/är på G att bli mamma/pappa.

• Lapinette

Mostern min hade hört det på radion. Någon som hade blivit gravid 2 ggr när hon ätit hostmedicin. Komiskt skrev precis inlägget här om Bisolvon när mamma ringde. Har ju provat det förut men det skadar ju inte att göra nya försök. Ska kanske öka dosen något också.

• Moppy

Piggelin - det låter faktiskt skönt, att alla får ett mail och och att alla då får veta det på samma gång. Kanske ska be chefen göra det också, vet en annan tjej som också ska ha i november...

• Lapinette

Vi är så få här och som ni nog redan vet så har jag informerat 3 av de kvinnliga kollegorna om vårt problem att få barn så det skulle nog spridas rätt snabbt om vi lyckas.

• Piggelin1

Haha, Muggles - för typ fem-sex sidor sen skrattade jag gott åt en kommentar som du hade om "Stugmannen" - att han förtjänade att omnämnas som avskräckande exempel, inte minst det där som hade med sexet att göra... Mina kollegor undrade nog vad jag garvade åt... Hans goa kommentarer har kommit upp på flertalet livade tjejmiddagar sen dess. Tog priset, typ... Om han bara visste...Hehe, nästan så att man skulle önska att han visste eftersom han var så urbota kass i sängen

Svar på tråden När märker man av det?