• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Jag är också envis men jag säger mitt och sen tycker jag att det är slutdiskuterat. Medan han fortsätter så byter jag ämne och han blir helt skogstokig.

Sen är han en sådan petimeter när vi ska fixa något hemma. Där är jag absolut inte någon perfektionist. Bara det ser ok ut utan lupp.

• nu är jag fruL

lappis
    Ihhhhhhhh en perfektionist
    stackare jag lider med dig.
    Min make är nämligen också det. Visst resultaten blir alltid kanon MEN det tar en sån satans tid jämt för att allt MÅSTE vara perfekt även sånt som inte syns. DET blir jag tokig på. Jag är nog lite för otålig för det....

• Piggelin1

Mmmm, kräftor - vill också ha!! Stora fina havskräftor, vi köper dem nästan året runt! Minns en gång för mer än tio år sen när jag bodde i Sthlm & höll på att leta mig fördärvad efter havskräftor - fanns ju ingenstans! Till slut hittade jag dem på Östermalmshallen - typ 260 kr kilot & jag visste att på väsktkusten brukade det kosta (då) runt 120 kr/kg... Ocker! Fattig var jag dessutom på den tiden! Men nöden har ingen lag ibland! MInns även kommentarena från en massa sötvattenpirater på kräftskivan sen (Kapellskär ngnstans) att flera undrade vad det var för "albinokräftor" jag hade.... Hallå eller - helt insnöade! Havskräftor är ju det enda som räkans Den festen var det nog faktist första gången i världshistorien som jag testade såna där frysta som man köper på ICA... Men jag föredrar helt klart västkustvarianten, lite mer mat liksom!

Nu kommer väl även detta inlägg typ minst en sida försent eller så... Nu ska jag se vad ni skrivit efter Frullans kräftlängtande inlägg...!

• Lapinette

Frullan - där har vi nått gemensamt. Jag är otålig till tusen! Vill bli klar, vill gå framåt...hatar att stå och stampa. Arrggghhh...

Kräftor love it! Men är ju mest bevandrad bland de där man fiskar i en liten insjö och kokar dem röda någon gång i augusti.

• nu är jag fruL

ha ha ha glassen välkommen till min värld där alla inlägg komemr försent

Jag tycker att havsklräftor är jätte gott det också men jag tycker att det är en helt annan "rätt" än kräftor. (hmmm konstigt att kalla dem bara kräftor...)

men jag tror att vi här på östkusten är vana vid att kräftor äter man på sensommaren och då är de de knallröda, dillsmakande sakerna som många köper frysta.

jag blev själv förvånad första gången jag var på kräftskiva på västkusten och fick havskräftor
    hallåååååå det är ju inte kräftor. Japp så insnöade är vi elelr jag här på östkusten. Men det är liksom så olika kräftor och havskräftor.

men jag gillar helt klart båda super mycket men kräftskiva för mig är = den rödare varianten.
    vanans makt är stor

åhhhhh
    om man skulle köpa havskräftor också!

Hålelr emd om att det är ockerpriser i sthlm, på all fisk och skaldjur!

• nu är jag fruL

lappis
    japp då är vi väldigt lika på den punkten.
    och tydligen på kräftpunkten också!

jag såg på tv att det ska fiskas kräftor redan nu och finnas färska att köpa. men jag har inte hittat några, inte ens i saluhallarna

åhhhh vad gott
    f'ärska kräftor!

• Piggelin1

Hopplöst svårt att hänga med här - försöker få iväg lite mail & ringa mellan inläggen - vips är ni en sida längre fram... Minst!

Vi grälar faktist inte heller så mkt - tror inte att jag hetsar upp mig så mkt över sånt osm inte är värt att hetsa upp sig över (mognadstecken? ), eller iaf inte ngn längre stund. Eller iofs, jag kan få spel med jämna mellanrum, men mannen är så sansad & kan oftast få mig att tagga ner ganska snabbt. Är inte speciellt långsint heller, blir snabbt förbannad, men sen går det över rätt snabbt igen & jag inser att jag hetsar upp mig i onödan. Ibland är det befogat & då tror jag att mannen ser det med... Ser mig inte som speciellt konflikträdd, men ser heller inte behovet så ofta av att bli arg. Flummigt resonemang?

Härligt med lammkött, Lappis! Jag har varit duktig på det innan, men Mannen med stort M är faktist sju år äldre än jag. Kan man inte tro ibland...

• _koko_

Vink vink! :p

Koko håller på att piggna till. :)Fortfarande är det myrtempo när jag går och trappor är big nono, men annars går det bra!

Har suttit ute en stund (med spf 30 i ansiktet :)) och jisses vad varmt det är!! Underbart! Men det gäller väl att passa på, för resten av veckan ser det ut som att det ska regna... :[

Ska strax fika hos en kompis, men fruLlan, vad sägs om en lunch framåt slutet på veckan? Snartis? Cicci, när kommer du tillbaka från Gotland?

I morgon eftermiddag ska vi på inskrivning, spännande. :) Hoppas det blir en bra bm. Måste bara bestämma oss för nupp/kub eller inte tills dess... Svårt!!

Kram på er!

• _koko_

Just det, här är en till kräftälskare (äter lätt ett kilo själv)!!! Fast jag är så konstig att jag föredrar frysta kinesiska (helst ica's), tom framför färska och havskräftor...
    Billig i drift när det gäller det mao. :D

Ska faktiskt äta kräftor ikväll, vattnas redan i munnen kan jag säga!!!

• nu är jag fruL

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej kokos
    Min lilla smulpaj
    åhhhh vad klul att se dig gumman. och vad skönt att du är på brättringsvägen.
    GHmm när du beskriver hur du går så får jag genast en bild på en stapplabnde Ozzy i huvet
    ha ha ha

jag är definitivt med på lunch. vad sägs om torsdag?

Nu måste jag tyvvär dra eftersom vi ska hämta bänskskiva.

Kokos
    Vi kan vel höras?

Puss på valfria kroppsdelar

Svar på tråden När märker man av det?