• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Kokisen - mår du bättre nu? Har du semester eller är du sjukskriven? Njut du av solen, vi andra sitter och slavar när solen skiner och är lediga när regnet öser ned .

• nu är jag fruL

ska ni också äta kräftor ikväll kokosen
    vilket sammanträffande.
    och de vi ska äta är just ICas kinesiska frysta

• Piggelin1

Otålig - hallå eller, det är mitt andranamn! Ett ex till mig (går numera under benämningen Stugmannen, eftersom han älskade sin stuga ute i skogen över typ allting annat, inkl sina relationer...) han var så jädra mkt perfektionist ut i fingerspetsarna att jag fick frispel. En jädra tur att vi inte fortsatte vara tillsammans - hade ALDRIG gått. Sen fanns det typ en miljon anledningar till, till att vi inte passade ihop, vilket jag skulle kunna gagga om lääänge... Muggles, you've been there, done that (eller snarare "heard that"... ) Äsch, han förtjänar det inte ens att bli omnämnd

• _koko_

Torsdag ser perfekt ut just nu, vi hörs om det!

Lappis - jag är sjukskriven denna veckan också, sen har jag semester i 3 veckor.

Nu måste jag springa! Hahahaha, just det...

• mugglesfan

vart på fikapaus!
    nä jag är förvånad över att jag kan gräla så här lite. Före detta förhållande var jag djupt skeptisk till alla som sa "vi grälar aldrig" och trodde stenhårt att i de förhållandena begravdes alla konflikter ouppredda. Ytterligare en av mina fördomar! Jag grälade en hel del med min förra sambo vilket inte var bra för förhållandet, för det var mkt tjat och gnabb, inga konstruktiva gräl. Men min nuv man hatar att gräla och är extremt lugn i humöret. På sin höjd blir han irriterad och småsur ibland och man får känna honom väl för att upptäcka det ens. Men hans lugna humör kapar liksom mina toppar, mkt intressant att det funkar. Jag vet inte, men allt bara funkar, det finns få saker att gräla om. Och eftersom jag vet att han surnar till om man grälar på honom så brukar jag istället först lugna mig (ta några djupa andetag ) och sedan lugnt och sansat säga till honom det jag stör mig på. Och han gör likadant. Och eftersom jag är dålig på att ta kritik så funkar hans lugna sätt väldigt bra på mig. Det brukar börja med "får jag klaga lite på dig?" och då är man förberedd på att det kommer lite kritik. Det finns nog ingen jag lyssnar så mkt på som honom...

• mugglesfan

Piggelin: Stugmannen förtjänar att omnämnas - som varnande exempel. Hur den mannen kunnat bli gift är för mig en gåta! När det finns så mkt vettigt folk som är singlar... Det finns ju en underbar historia som har med sex att göra relaterad till honom också

• mugglesfan

koko: missade dig nog precis men kul att du är på bättringsvägen! Och ska på inskrivning! Redan...

• Piggelin1

Haha Frullan - då är det ju precis tvärsom - vi här på västkusten menar ju alltid havskräftor när vi pratar kräftor

Japp, vad gäller fisk & skaldjur, där har vi det verkligen bra på västkusten - alltid grymt färskt & ok priser! Glömmer bort det ibland - det är så självklart. Som tex om man vill köra klassikern räkor & vitt vin, då är det ju bara färska räkor som gäller. ICA's oskalade räkor i halvkilospåsar kan man möjligen ha när man lagar ngn mat med räkor i

Gud, vad sugen jag blev på skaldjur nu - fast det blir inga för mig idag - ska ut & käka tapas med några tjejkompisar (dock inte Muggles eller Miss X). Får väl tåla mig typ tills imorgon...
    Eller förresten, färska sskaldjur fåpr man ju ändå aldrig at på, på en måndag - fiskarna har ju inte varit ute & fiskat på en söndag. Så jag får vänta oavsett tjejträff eller inte!

• Lapinette

Det är färsk fisk och skaldjur jag ska frossa i på min semester. Love it! Brorsan som är regelbundet nere i Götet brukar ibland bjuda på färska räkor när man är där på middag. Mmmm....

• Piggelin1

Lappis, för typ tre sidor sen tyckte du inte att det var ngn bra idé för Muggles & mig att gå på vinprovning med Miss X just nu... Vi längtar så mkt efter vin att vi glömde det... Iaf jag!
    Men jag tror faktist att hon är på G med en annan tjej nu snart & så får väl vi hänga på sen lite senare när vi båda släppt vår "barlast". Vad avis jag blev på dig nu, Muggles, insåg precis att du kan ju dricka igen flera månader före mig!

Svar på tråden När märker man av det?