• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Ja jag har varit en kontrollmänniska men blir slappare och slappare med åren, det är väl som med allt annat som också bli slappare haha

Jag har hamnat ngnstans i mellanlandet där jag kan bli irriterad på människor som är ute i sista minuten och inte kollat upp hur de ska ta sig till en viss punkt i tid tex. Samtidigt har jag själv blivit sådan att jag tex trycker ut vägbeskrivningen men (rätt på steg 1) glömmer den i skrivaren på jobbet (fel på steg 2) och då kan jag märka en viss irritation från Miss X. Hon är typen som har skrivit ut både vägbeskrivningen och alternativen, tidtabeller till bussar mm, ja rubbet. OCH har med sig dem...

• mugglesfan

vickan: var det ett inlägg i att "visa sig från sin sämsta sida" Han blev intresserad trots föreläsningen!

• Lapinette

Miss X låter som mig! Fast I promise jag har också blivit bättre. Det har hänt att jag totalt glömt att skriva ut vägbeskrivning...typ en gång. Annars så finns det karta, antal timmar till destination etc. när jag ska iväg någonstans.

• Liten med Mindre

Muggles - attans då, där försvann dykaren (som även gillar fiske och kajaker. :D )

FruLlan - jag har aldrig prövad argentinsk tango - men jag tror inte den stora typen av dykardräkt passar där. Den lilla i latex kanske kommer tillpass efteråt? Om dansen är passionerad nog menar jag... ;)

• mugglesfan

ett av de få gräl vi har haft var när vi bara hade varit ihop i några veckor och en blöt AW så började vi gräla om T9 (konsten att skriva snabb-sms på en mobiltelefon)! Av alla grejer... Jag har en öm punkt och det är om ngn antyder att jag är korkad, jag toktriggar på det (alldeles för mkt enl mig själv också). Och i mitt blöta tillstånd fick jag för mig att det var just det han gjorde - vilket givetvis var ett missförstånd. Jaja, det var tider det.... (när det var blött! )

• Piggelin1

Japp, Muggles, ska vi köra det som taktik - vi raggar upp några lämpliga kandidater, ser till att de tar sig till Ica Focus (för övrigt världens bästa mataffär - passar bra eftersom hon älskar god mat) & av en händelse råkar vi fixa så att hon handlar där just då. Den gigantiska manuella ostdisken kanske - så kan de börja prata ostar & lämpliga viner med henne??

• Piggelin1

Fasen också, jag ligger hela tiden en halv sida efter i mina kommentarer - hav överseende

• mugglesfan

jag associerade också till den lilla dykardräkten. apropå det, var länge sedan nenne kikade in nu... hoppas hon inte gett upp efter senaste tantjävelbesöket

• nu är jag fruL

precis vad jag tänke...
    tango är juu en HET dans och kanske kan leda till lite passion. och då är det ju vara bra att vara gummiklädd så man slipper skydda sig när det hettar till.
    jag menar det ÄR ju första dejten och då gäller det ju att vara försiktig

• mugglesfan

Ja det är en idé Piggelin! Jag försökte faktiskt locka med vinklubben på Soho. Erbjöd mig att gå dit med henne bara vi tjejer (alltså utan några störande äkta män) för att spana efter lämpliga objekt. Hon älskar ju vin... Men hon avböjde. Men det var i höstas när hon inte mådde så prima - kanske värt ett nytt försök nu?!

Svar på tråden När märker man av det?