• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Jag vet faktiskt inte om jag saknar att vara full eg. Jag saknar att dricka vinet mkt för smakens skull och kanske lite den där härliga pirriga känslan i kroppen som man kan få ibland när man druckit ett glas. Men ngt jag definitivt inte saknar är bakfullheten! Såå skönt att vakna midsommardagen och vara superfräsch!!!

Jag skulle inte heller ta med mitt barn till en fest där jag vet att det blir mkt fylla. Men så som det var på midsommaren så var det väldigt sansat och barnvänligt. Jag kommer ihåg hur det var när jag var liten och på sommaren tex var hos mormor. Alla släktingar som kom dit (min mormor var lite av en Mrs Ewing som samlade hela släkten på sommaren) och de vuxna drack öl på kvällen när det grillades men ingen var full. Jag har inga obehagliga minnen av det, snarare tvärtom.

• vårbrud2008

Jag saknar rödvin, men inget mer.
    Hatar att vara bakfull, och dricker numera med måtta när jag inte är gravid dvs.

Gillar inte att festa på det viset längre. Det försvann strax innan jag vänade son nr 1.

• mugglesfan

haha sluddrar du vid tanke på alkohol???

själv fick jag höra att jag nog gick på ångorna i lördags på tjejfesten för jag var på mitt obstinata humör (som jag kan bli när jag blir lite full - fast i lördags drack jag såklart bara alkofritt, förutom 3 smuttar riktigt vin). Det var skitkul fast man var nykter! Hmmmm, alkohol kanske är helt onödigt egentligen? Näe, skojar bara!

• nu är jag fruL

jag har heller inga obehagliga minnen av alkohol under barndomen. Tvärtom så har jag inga minnen av det alls. Jag menar, jag vet ju att de drack, men man märkte det aldrig elelr tänkte på att det var något annorlunda. Så jag antar att jag inte lidit av det.

Jag tror att barns uppfattning om alkohol beror helt på hur föräldrarna och dess omgivning hanterar alkohol. Om det är avslappnat, lugnt och kontrollerat så tror jag inte barn ens reflekterar över det....

• Piggelin1

Men Muggles - hur har du kunnat vara bakfull om du aldrig varit stupfull??
    För eftersom jag aldrig sett dig stupfull , så måste ju det betyda att du heller aldrig sett MIG vara stupfull?! Eller så har vi varit det samtidigt & därför kommer ingen av oss ihåg det ?!

Lite gött rusig sådär - saknar det jag med!
    Gör mitt bästa för attundvika att bli tokberusad - det är så jädra jobbigt att bli bakis numera, tar ju flera dgr att återhämta sig!! Men iofs, efter att bebben titat ut i november - då lär det ju vara enkelt att drabbas av billiga fylla...

• mugglesfan

Ah, jag fick förresten mitt sexbehov stillat igår - äntligen efter 1,5 veckors avhållsamhet pga infektion. Aaaaaahhh, gött. Känns som om man behöver lagra upp lite i förrådet inför förlossningen för efter lär det ju inte bli på ett bra tag.

Och så har jag grymt bra samvete för att jag fick tummen ur och övade lite profylax. Bara att gå kursen hjälper ju inte, så jag har bestämt mig för att jag måste öva om det ska ge ngt men ibland bara går dagarna och så kommer man på att shit jag har inte övat på en vecka.

• nu är jag fruL

Mugglan
    Visst är det läskigt
    att man nästan kommer fram till att man kan ha KUL utan alkohol nu när man måste.

ve och fasa!"!!! vem hade kunnat tro det???? det kan inte vara nyttigt att komma fram till detta.

men fan jag var ju på festival i fyra dagar och hade skitkul på alkoholfri öl
    VEM hade kunnat tro det??????

• mugglesfan

Piggelin: jag har nog varit bakis trots att jag inte varit stupfull bara för att jag tål så lite alkohol, så jag hinner aldrig komma upp i stupfullhet innan jag däckar och blir bakis Men du har ju aldrig var mer än salongsberusad vad jag vet??? El hur var det nu på den där berömda tjejfesten hemma hos dig? Fast då var ju inte jag med så då såg jag dig inte heller...

• nu är jag fruL

hmmmm
    nyfiken i en strut som jag är så måste vi reda ut det här nu...

Hur känner mugglan och piggelin egentligen varandra????
    Sedan innann ? sen hur länge sedan? genom tråden elelr???

tell me!

• Lapinette

Prata inte om att vara bakis! Medan väninnorna hade lite ont i huvudet dagen efter låg jag och sov på badrumsgolvet. Dricker jag för mycket så mår jag förjäkligt!! MEN ... jag har mognat något och nu händer detta typ en gång på 18 månader.

Svar på tråden När märker man av det?