• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

God morgon!
    Solen skiner till slut även över detta land, blä, vilket uruselt väder det har varit...

Vilka söta valpat du har hittat Liten! Jag vill också ha hund som ju sägs vara människans bästa vän. Taxen här får mycket av uppmärksamhet och jag får mycket tillbaka... blir väckt kl 6 eller 7 på morgonen av en ivrigt slickande kille som slocknar i sägen fem minuter senare och sover till tio. Men jag klagar inte, det är ganska kul :)

Frullan - det måste ändå kännas skönt att ha köpt vagnen. Hur går det förresten med köket och renoveringen?

Snartis - kul att se dig här, det var ett tag sedan. Undrar om Kick*n kommer att vara lika vild i verkligheten som h*n varit i magen...

Ni får faktiskt inte träffas utan mig *säger lite avundsjukt, vill också vara med och kolla på gravidmagarna* Är det någon som vill och kan ses om två veckor, den vecka som börjar 16 juli?

• Liten med Mindre

frejis - jag är fortfarande lite osäker på om våra sommarplaner placerar oss i Stockholm eller annanstans mellan 10-20 juli. Säger till när jag vet.

Förstår att du passar på att njuta av hunden. Precis som vi "jagar" katter att gosa med på semestern i Falun. :D

• Snart så....

Saknat dig med frullis, fick lite abstinens över att vara borta så länge utan BT.

Ja, mamma var speciellt glad över att få känna av Kick´n. Nu känner man verkligen om det är rumpan, knäna eller fötterna som far runt hahaha
    Hoppas bara att det kommer ut en väldigt snäll bebis om har lugnat ner sig efter vilheten i magen.

Syster, det är lååååång tid kvar. 18 augusti

• Lapinette

Jag är kvar i hela fyra veckor till (räknat med denna). Denna vecka ser lite körig ut för mig då vi har vänner på middag samt ska flytta ut från lägenheten men annars så har jag nog rätt tomt i kalendern.

I slutet av veckan är det insemination för min del. Berättade för mamma i helgen att det eventuellt är så att vi inte har fått barn pga mitt sekret. Tror hon blev rätt orolig och ledsen för hon ringde upp dagen efter för att ställa fler frågor (jag ringde mitt i deras middag dagen innan).

I övrigt har jag redan planerat in en IVF i november dvs vi drar i gång processen i september efter en 3:e insemination. Har redan skrivit en kalender och kollat in att då får vi en knodd i mitten av augusti. Det låter väl ok? Maken tycker jag går händelserna i förväg för han är övertygad om att vi ska fixa det här med insemination. Han gillar inte alls att jag är så pessimistisk...jag tycker själv bara att jag har framförhållning.

• Lapinette

Snartis - precis det födelsedatumet jag fick när jag kollade in en IVF runt den 25 november! Fast då om ett år så klart.

• Lapinette

Så planeringen för min del är insemination i slutet av denna vecka. I augusti skippar vi alltihop och har semester och sen provar vi en gång till i augusti. Kommer sedan mensen så drar vi igång IVF och då blir den förmodligen av i november och så barn i augusti...OM vi lyckas dvs. Men vad fn någon gång ska vi väl ändå göra det??!!

• Lapinette

Sorry, menade så klar att insemination 3 blir i början av september. Då borde vi ha gjort 2 ordentliga inseminationer och 1 halvhjärtad (den var ju något tidig).

• Lapinette

Så nu har jag pratat av mig!

Välkommen med nya inlägg.

• nu är jag fruL

ha ha ha lappis
    hej på dig toker
    prata på du, det är bara trevligt!

Jag hoppas som sjutton gubbar att inseminationerna fungerar men om inte så faaaan vad bra att ni har IVF inplaneradt redan!!! det är ju super bra!!!! Och det kommer garanterat tt lyckas på första försöket, i know it!!!! Och mitt av augusti blir ju super bra att få barn. fråga snartis om ett par månader så

puss

Nu ska jag springa iväg!
    ses snart igen....

• mugglesfan

Lappis: jag förstår dig - jag är lik dig när det gäller att planera långt i förväg. Bara därför kommer det säkert att smälla till före IVF:en

Jag jobbar min näst-sista vecka - känns dunderbra! Håller på och lämnar över till min ersättare och avslutar en himla massa.

Svar på tråden När märker man av det?