• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Liten: måste bara säga att jag tycker att kalcium verkar funka mot kramper! Drack ett stort glas mjölk igår och inga kramper i natt (drack ingen mjölk i förrgår och förra natten hade jag lite). Helt ovetenskapligt (inga långtidsstudier direkt) men ändå...

• Liten med Mindre

Muggles - inga kramper under helgen. Men så har vi ätit varannan timme. :) Funkar fint för mig - men alla andra på släktträffen ojade sig över att ha ätit så mycket/ofta. :D

• mugglesfan

Liten: har ni redan anpassat er till bäbis-ättider eller?!

Verkar inte bli ngt med brudklänningen - verkar svårsåld. De som var och provade hörde aldrig av sig och ngn mer har inte kontaktat mig. Nåja, den får väl hänga tills nästa vår så får jag väl i värsta fall i princip skänka bort den...

Ok, häftpistol. Hmmm, ska se vad en sådan kostar. Annars får det bli nubb. Jo vi prövade med vanlig kontorshäftapparat (fast jag gissade ju redan innan att det inte skulle gå) för vi har ingen häftpistol.

• nu är jag fruL

nu har jag varit och sålt Metallica biljetterna och är sååååå ledsen

Först nu är det ju verkligen definitivt att jag INTE ska gå trots att det varit mer eller mindre bestämt ett tag

usch vad jag är ledsen nu

snacka om att vara överkänslig och att allt blir såååå mycket större.....

• mugglesfan

Snartis: hörde av en tjej som är gravid med sitt andra barn att så som bebisen uppför sig de sista veckorna innan förlossningen (dygnsrytm, sovtider etc) så blir den när den kommit ut. Så du kommer att ha att göra antar jag Nä, skämt åsido, hon var inte heller säker på att det var så - det går ju mkt rykten och hörsägen. Men hon påstod det.

I så fall får vi en lugn bebis som sover ganska mkt på nätterna. Enda ggn den vaknar är när jag varit på toa och går och lägger mig igen, speciellt om jag glömmer att lägga mig försiktigt utan bara slänger mig ner i sängen (gör jag när jag är trött) Då buffas det ett tag, som om h*n måste lägga sig rätt i en ny ställning. Men inget som stör. Jag tycker det är oerhört gulligt med de här buffningarna. Det känns som att man älskar det lilla krypet våldsamt redan.

• Lapinette

Frullan, cheer up! Du kan ju gå nästa gång de är i stan.

Själv är jag bara glad om jag slipper sånt där skrän. Oj, nu vet jag att jag får alla headbangare mot mig!!!!

• mugglesfan

frullan: OT är ju helt rätt! (säger alla i tråden iaf). Vad trist att du inte kunde gå denna gång! Men du gör det ju av omtanke om Borren, så det är ju för en god sak. Du gör antagligen helt rätt för igår när jag var på Bo Kaspers så buffades det en hel del i magen trots att BKO är LUGN musik i jämförelse med Metallica och trots att vi stod rätt långt från scenen.

• Liten med Mindre

Muggles - :) Nja, inte bebis-mattider men du vet hur det är med släktträffar på landet. (32 kusiner, mostrar, bihang och barn.)

Anlända - fika - aktivitet - mat - fika - aktivitet/prata - snacks - aktivitet - mat - prata - godis etc. Sova och sen börja om. :D

Häftpisol av användbarkvalitet borde inte vara jättedyrt på Clas Ohlsson. Alternativt kanske du kan ta med tyg och pinnar till en tapetserare och få hjälp.

• Liten med Mindre

FruLlan - ni kanske fortfarande kan picknicka någonstans inom hör-avstånd? Eller är det att strö salt i såren?

Svar på tråden När märker man av det?