• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Lappis: Metallica har en del riktigt bra låtar (tex Nothing else matters, Enter Sandman el vad den heter) enl mig men visst, en del låtar är ju rätt skräniga... Dessutom har jag för mig att de har rykte om sig att vara riktigt bra live(?). Men vet inte om jag skulle ha betalt för en konsert...

• mugglesfan

Liten: japp tänkte kolla CO faktiskt. Kan ju vara bra att investera i en för tanken med att använda tyg istället för tapet var ju att kunna lätt byta om några år när man tröttnat. Bra tips!

• nu är jag fruL

Näe picknick utanför blir det GARANTERAT det är absolut ett måste! Borren måste ju få NÅN dos metallica iallafall.... och jag med.

Och maken säger att han bjuder mig på en resa någonstans för att se metallica nån gång i höst när jag kan gå på konsert igen... så det blir ju liiiite plåster på såren....
    fast stadion är ju speciellt....

usch ledsen

men borren kommer ju först.

Skränigt... ja senaste plattan suger så det gör onte enligt mig. Riktigt skitdålig men metallicas gamla album då de verkligen var skitiga, finniga, skräpiga hårdrockare... ja det är oslagbart. BÄST helt enkelt.

jag säger bara masters of puppets...., creeping death.... ja vad ska man säga
    VÄRLDSLKASS!!!!!

men det blir en annan gång och då ska jag även vara skitfull!!!!! ha ha ha
    det ni, då blir det fara på stan!!!!!

• nu är jag fruL

usch jag känner verkligen för att bli FULL nu.
    jag vil inte bara ha ett glas vin, jag vill fanimej bli full. Faaaan vad kul det skulle vara att vara så där härligt korkat full

Angående att älska sin bebis.
    Man gör verkligen det. Jag kan ligga och känna på borren hur länge som helst. och varje spark, buff elelr rörelse är sååååå mysig. jag älskar verkligen min mage och det kryp som finns inuti. det är en ganska häftig känsla att verkligen älska en ofödd bebis.
    Konstigt.

men vbara för att ni ska förstå hur sjuuuuk människa jag är så kan jag ebrätta att jag senast i helgen fick en attack av panik över att bli förälder.

VILL man verkligen bli förälder??? livslångt ansvar, plikter och jobb!!!!!!
    JAG????
    hur då????

• Snart så....

Muggles, uj uj hoppas att det inte blir så, då kommer jag aldrig att få sova

Brorsdottern var precis lika vild som Kick´n och hon är ju väldens snällaste nu, sover hela nätterna och gnäller ingenting.

Det återstår att se vad som kommer ut :D

Ja, man är kär i magen men nu sista 2 veckorna börjar det bli jobbigt. Om man tänker att Kick´n väger runt 2,5 kg och sparkar betydligt hårdare än tidigare. När h*n hickar så går magen i vågor hahahaha

• Lapinette

Jag har druckit vin varje dag sen i tisdags! Igår skulle vi inte dricka men likt förbannat hamnade vi ute på restaurang med ett stoooort glas vitt till pastan. Mmmm.... men nu måste jag hålla igen (förutom imorgon då det blir skumpa) för annars lär ju äggen flyta bort på en flod av vin eller så dränker jag de små simmarna.

• Snart så....

just ja, glömde helt att skriva att vi hann med att fixa med bröllopet under semestern.
    Träffade både fotografen, frisören och prästen :)

Nu måste jag fråga om 2700 för uppsättning +400 för smink är dyrt?

Är inte helt nöjd med fotografens bilder, lite dysta+"bleka" så ska nog kolla runt en extra gång efter någon annan.

• Lapinette

Frullan - så klart du vill bli förälder och du kommer att bli en superbra sådan också! Men jag förstår definitivt de där tankarna...även om jag inte kommit så långt i min utveckling utan mest planerar inseminationer och IVF ... så har jag även tänkt tanken.

• Lapinette

Snartis - fotografen är jätteviktig!! Vet inte hur många timmar jag suttit och tittat på våra kort...det är ju minnet man har kvar från den dagen.

Gällande hår så gjorde en väninna till min mammas dotter mitt hår och hon ville ju bara ha ett par hundra så jag gav henne 500 och en flaska vin. Då var hon hemma hos mig 2 ggr innan för att prova och diskutera samt kvällen innan för att lägga håret på spolar. Sminket gjorde jag själv. Gick en kurs på Make up store och köpte in smink för ca 1 500 kronor. Smink som jag använder nästan dagligen så det gick ju inte enbart till bröllopet.

• Snart så....

Frullan, herregud såna tankar har väl alla tänkt?
    Det är nog helt normalt och gäller nog bara att man hittar "sitt" sätt så blir du en strålande mamma :)

Svar på tråden När märker man av det?