• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Förresten så förstår jag absolut att hon får ligga kvar och vara lugn så man kan ringa/läsa/se på tv - hellre än att peta bort henne och ha en skrikande unge. Det är nog bara så i början att man är lite mjölkkossa... Det blir väl förhoppningsvis lite längre emellan matningarna när hon blir lite äldre(?).

• BrudSommar2006

Gissar också att det blir längre mellan matningarna så småningom, det säger ju alla så det stämmer säkert.

Jag antar att det är gummit i däcken som är dåligt, jag fattar inte att det ska bli punka så ofta, men alla med sådana däck i bekantskapskretsen oavsett märke på vagnen tycks jämt få punktering och de vi fick vår vagn av lämnade med extraslangar eftersom det hände dem också med jämna mellanrum och vi kom fram till att vi inte har lust att hålla på med det så vi köpte andra däck på en gång.

• BrudSommar2006

Vi funderar fortfarande på när vi ska åka till Öland, om vi ska åka nu i helgen eller i början på nästa vecka. Det mesta vi behövde ha gjort innan verkar ha löst sig under dagen så egentligen kan vi åka närsom nu. Fast redan imorgon blir det inte i alla fall, vi måste städa och packa. Så ska det bli skönt med lite avlastning efter att ha varit själv med henne hela veckan nu förutom några timmar på kvällen, fast då har hon varit så gnällig att jag mest fått ta henne i varje fall.

• Victory

Där satt den!

Äntligen böj idag och nu ikväll fick vi in en riktig rökare!

Det enda som grämer mig är att vi varit dåliga på varannandagssexet den senaste tiden. Jag hade ju börjat ge upp hoppet om att böjen skulle komma (när det började bli 22-23 dagar) och maken har jobbat mycket och varit trött så det har inte blivit av. Nu sitter jag förtvivlat och försöker räkna ut när vi hade 6 senast och jag tror det var så länge sedan som den 23:e. Inte bra! Tanken var att få till det igår kväll men då glömde vi bort det... Men, men... Nu fick vi ju till det idag (på riktigt ) på böj-dagen. Hoppas verkligen att det räcker. Men åh så förargligt att det inte blev av igår, jag kan inte släppa det!

Nä, nu gäller det att se framåt, närmare bestämt 12 dagar framåt!

• BrudSommar2006

Victory, vi fick ju till det på böj-dagen och dagen efter så någon av de två dagarna blev lilla Iris till. Så nu är det dags att börja hålla tummarna då!

• Victory

Det låter bra, Brudsommar! Kanske finns det en chans för oss då (även om det just nu känns helt omöjligt att vi nånsin kommer att lyckas).

• Lapinette

Victory - så klart det inte är omöjligt! Toppen att ni fick till det idag. Försöka imorgon igen och ni har garderat er.

• mugglesfan

Toppen Victory att ni fick till det på böjdagen! Gräm dig inte, du kan inte ändra det nu ändå. Nu börjar vi hålla tummarna!!!

• Victory

Hihi, kommer precis hem från stan, de har "midnattssolsöppet" till kl 24. Fullt med folk från olika länder eftersom det även är stor fotbollsturnering hela helgen. Men nu ska jag kanske inte ränna runt så mycket utan vila så simmarna får ro!

• Victory

Ja, de får ju inte RO utan simma förstås!

Svar på tråden När märker man av det?