• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

BS: vad menas med att gå på toaletten som vanligt? El det vet jag ju förstås men snarare, hur går du på toaletten nu???

• Liten med Mindre

BS - jag tänkte vänta till efter semestern med att "visa" magen. Gissar att det nog kommer synas bra då, om 5 veckor. Så det blir luftiga kläder en vecka till.

Och min söta man är så till sig över Mindre-bebisen att han skrev ut och satte upp UL-fotona på fläktkåpan i köket (den enda magnetiska vi har). Så nu blir vi påminda varje gång vi är i köket. Det kan jag nog behöva fortfarande. :D

• Moppy

Tjena moss alla söta trådisar!
    Kul att se Frullan in action. Och Frejis förstås. Härligt med semester!

På tal om barnvagnar. Hur långt innan bör man beställa dem nu igen??

• Frejis

Liten - jag åkte i onsdags så visst, lite oväder hann jag med även i Stockholm. Skulle skriva "här", men jag vet inte vad som är här för mig nu.

Förlåt att jag glömde att gratulera till de fina NUPP-resultaten. Mitt minne och uppfattningsförmåga är väldigt selektivt och det blir inte bättre med åren. Det slog mig nyligen att jag fyller 35 i januari. Blä, det låter tantigt och moget! Jag upplever snarare en regression... :)

Muggles - tycker inte att du är någon besserwisser eftersom jag ibland tenderar gå in i rollen själv. Insikterna om detta kan jag också sakna. Det blir värre när maken och jag, två personer som vet bäst, ska diskutera sig fram till den bästa lösningen ;) Det kan ta mycket tid, svett och tårar.

Annars håller jag med dig om att det är skönt att veta vad man har för symptom. Det man vet om kan man i alla fall försöka kontrollera eller så medger man att man inte kan ha kontroll just över detta.

Hm, om min make var här skulle vi kunna göra sekretprovet... Har kollat upp en infertilitetsklinik här i stan och en ivf kostar hälften av vad den kostar i Sverige. Men så tillkommer medicinerna och slutsumman blir väl densamma, antar jag.

• Frejis

Moppy - jag tror att det talades om upp till 12 veckor här i tråden. Väldigt lång leveranstid i så fall.

• Moppy

Oj då! Då får jag pallra mig iväg mot slutet av augusti. 23 nov är vår nya BF-tid.

• nu är jag fruL

mmmmmmmm
    Nu har jag ätit lunch
    BLODPUDDING

jag vet att det finns dom som inte gillar det men jag är sååååååå barnsligt förtjust i blodpudding. åhhhhhhh vad gott.

och tur är det vel att jag tycker det, för mina järnvärden är ju skämt usch jag äter så oerhört mycket spenat, broccoli och leverpastej osv utöver järntabletter. jag kämpar verkligen, dricker juice till och låter bli kaffe och te runt järnintag osv. men ändå så är mina värden jätte låga....

Så det är ju förbaskad tur att jag gillar bloppe för det är vel det bästa sättet att få i sig järn.

Ha ha ha
    snacka om OT
    intressant va?????
    En meter inlägg om bloppe

jo tack jag är intressant....

mugglan... besserwisser...???? När då???? det är vel skitbra att nån kollar upp allt som vi andra latisar inte orkar kolla upp!

moppy: hej föresten!
    Angående vagnar: det är väldigt olika med leveranstider beroende på vilken slags vagn det är. De populära vagnarna har butikerna ofta flera stycken av på lager. Men har de inte de så kan det som sagt vara leveranstider som är runt 10 veckor. Dock kommer de flesta tillverkare med den nya kollektionen (2008s modeller) i etapper mellan sept-nov och då kan det ju vara så att man inte tar hem av det gamla men det nya inte riktigt kommit in än. Så börja kolla i tid säger jag bara....
    det kan vara svårt att bestämma sig....

fast det är klart alla är vel inte så veliga som vi är....

Angående vagn så ringde jag till barkaby och de sa att vagnen stått framme ganske länge, det har varit visningsexet. Exet i västerås är sprillans. båda tjejerna varv dock super trevliga....
    så vilken väljer man.....

Vi måste liksom tala om för västerås innan om vi kommer så dom kan sätta ihop vagnen och kolla igenom den....

vilket drama

• nu är jag fruL

lappis förresten....
    Okej, om man har sekret som ställer till det för simmarna. kan man ändå bli hjälpt av insemination, eller funkar det bara om sekretet är topp? Eller....
    måste säga att jag blev mycket intresserad av hela sekret historien....
    snacka om att det finns problem man inte har en aaaaaning om.....

slemmiga problem

nu har boris hicka igen......

• Moppy

Heej Frullan!
    Jag tycker- dra till Västerås! Annars kommer du säkert leta fel på visningsvagnen sedan och man vet inte om ni kan reklamera efteråt om det varit visningsex. En vagn är ju viktigt att den funkar, så jag hade tyckt det var värt den extra trippen.

• Liten med Mindre

Blodpudding är gott - men lite jobbigt för halsbrännan eftersom jag alltid vill ha både vitkål, lingon och apelsinjuice till. Mycket starka saker samtidigt. :)

Har just avnjutit en utmärkt och supergod sushi - vegetarisk. En annan av tjejerna åt sån här igår - så jag kunde skylla på att jag blivit suktad av hennes. så att de inte får för sig att spekulera om annat menar jag. :D

FruLlan - det låter som om du verkligen vill ha den nya vagnen. Varför inte bara bestämma er och åka iväg? Det var väl ändå ingen rabatt på den använda? Och så besparar du dig mer tid att fundera.

Trevlig resa!

Svar på tråden När märker man av det?