• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

vi köpte ju en som är använd i 3 mån och den var superfräsch, så er visningsvagn borde också vara det...

• mugglesfan

jag mår bra! lite småkrämpor som svullnad (karpaltunnelsyndrom - coolt symptom att ha tycker jag så jag måste upprepa det! ) och lite infektioner som hämmar sexeriet men annars mår jag prima! Jag klagar inte... Lite ska man väl ha för att känna att man är gravid

Är i v32 nu så nedräkningen har börjat.

Ev skulle jag åkt t Västerås om jag ville ha en splitterny vagn. Hur långt är det förresten, vad tar det från Stockholm i tid alltså?

• Liten med Mindre

Frullan - Kan ni inte reservera båda så att ni får kika på dem? Framför allt den i Barkarby då. Den i Västerås är ju ny.

Så skulle jag gjort. Ingen gris i säcken, men gärna backup-planer (Västerås).

Annars börjar livet bli liiiite lättare. Halsbrännan gör mig lätt deppig på kvällkvisten, och längtan efter semester är påträngande!

• Liten med Mindre

Västerås är inte så långt bort. Fast det står ju för mig då - som har en timme att pendla åt vardera hållet varje dag. Då blir en timme i bil till Västerås inte så långt. (Eller är det en dryg timme?)

• nu är jag fruL

Mugglan
    det är en BRIO vagn modell Nova classic som vi kom fram till var den som bäst fyllde alla våra önskemål. Shit vilken jääääävla process det var att välja vagn
    Vi ville ha en robust vagn som kan ta sig fram på landet, stallet, kullersten osv. Den skulle även ha riktiga gummi däck och inte de moderna hårdplast. hantaget var en stooor grej för mig, den skulle vara lätt och lätt manövrerbar. Bra "gung", inte för klumpig. varukorgen ville jag inte helelr ha i tyg.
    ja vi hade massa krav. Den vi valde var fulare än alternativen men funktionalitet fick gå först.

de flesta vagnar på maknaden uppfattade vi som alldeles för "plastiga" jag är så gammaldasg antar jag så jag vill ha rejäla saker. Särskilt med tanke på mitt stall-liv osv.

• start september

De här loppfröna börjar jag fundera på. Min mage lever nu sitt eget liv. Jag har dragit ner på kaffe, är beroende av Proviva men tycker ändå att den är knepig. Visst är det Physilisfrön ni menar? Kan man äta dem på yoghurt?

• Lapinette

september - när vi var i Sydafrika körde jag bisolvon, rosenrot + den där orgasmskjutsen. Sen tycker då jag att de borde ta när man är i sån härlig miljö och är totalt avslappnad. Men återigen kom den förbenade tanten. Som sagt, tror mer och mer på att det där sekretprovet inte var en tillfällighet. För vi har verkligen prickat in ÄL varje månad sen i juni förra året.

Frullan - skoj att du tittar in. Var Midsommar i Sörmland till belåtenhet? Vi hade det bra ute på vår udde. Tyvärr bara lite kallt och mulet men det kunde ju jag avhjälpa med vin, nubbe och fem-kamp.

Varför jag pratar IVF är pga att min läkare rådde mig att göra det i höst. Prova insemination 2-3 ggr och sen dra igång IVF-processen. Inte vänta längre då jag inte är purung men mina resultat visar att jag fortfarande är fertil. Däremot så visade sekretprovet som jag gjorde på Sophia att jag tar död på både makens och andras simmare. Nu gjorde jag testet 3 dagar innan ÄL så jag vet inte om det är så även 1-2 dagar innan MEN detta kan då vara en förklaring till varför vi ännu ej har lyckats och då ännu större anledning till insemination eller IVF.

Sorry, alla ni som redan har hört mitt rabblande om sekret hit och dit.

• Liten med Mindre

Förresten - vad har ni för idéer om kramper. Har haft de senaste veckorna - lite då och då - småkramper på utsidan av låren!! :? Vet att jag lätt blir spänd där, men har inte haft direkt krampnyp tidigare.

Dricka ännu mer? Äta mer salt (maken tycker att jag saltar allt massor ändå)? Andra tillskott? (Får snart skaffa en pensionärslåda för alla piller. :D )

• nu är jag fruL

mugglan
    ha ha ha
    det är ju alltid en fördel om man kan betrakta sina symptom som, coola då blir de säkert lättare att hantera.
    ha ha ha
    alla sätt är bra utom de dåliga

Hmmm jag trodde du var längre före mig än bara en vecka....
    ja ja

Mindre: usch halsbränna. Jag har fått det nån gång ocm jag äter precis innan jag går och lägger mig. Men det har inte varit värre än att jag kunnat strunta i det.

jag köpte psylliumfrön eller va det heter för ett tag sedan men jag har inte provat dom än. Tänkte ha dom på gröt eller fil. Jag använder linfrö på det sättet idag för att få fibrer. Funkar skitbra tycker jag och är faktiskt gott.

• Liten med Mindre

September - loppfrön och psylliumfrön tror jag är samma sak. Ska gå utmärkt att blanda i fil/yoghurt.

Det hade nog varit billigare än gruskornen jag stoppar i mig. Men just nu funkar det ok, så jag går igenom en kartong gummigrus till. :)

Svar på tråden När märker man av det?