• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Åhhh vad härligt att allt såg bra ut Vårbrud! Måste kännas otroligt skönt att den kritiska perioden är över för er del. Nu kan du fortsätta och njuta av graviditeten.

• sweetstreet

Haha Mugglan!
    Ja det beror nog på hur strikt man ska hålla på 2-veckors regeln??? ;)
    Om det är exakt så blir det på onsdag jag får börja sexa igen. Men då är det ju 4:e juli här vilket är en helgdag så just då lär vi umgås med våra hitresta vänner plus andra vänner här i stort sett hela dagen! :) Så det blir nog inte ngt sex då tyvärr. Sedan åker de iofs iväg redan på torsdagmorgon medan mannen inte åker förrän på torsdagkväll. Så kasnke lyckas man få till något innan han åker?? :? ;)

Men annars får jag helt enkelt klara mig ändå. Det lär ju bli desto härligare när det väl blir åka av sedan då?!?!?!!!!! :D :D :D

• sweetstreet

Heeej igen min lilla Killer Kanin!!! :)

Hur går det med jobbandet? Är du klar nu?
    Och vilken frisyr har du nuförtiden då? Efter klippningen alltså...

• Lapinette

Jag ser ut som vanligt! Har bara lite sommarslingor i håret.

Såg förresten en riktig lapinette idag i Vasaparken. Mitt på ljusa dagen, fullt med folk och så en kaninmamma och hennes unge som åt för fulla muggar. Så sööööta!

Jobb, vad är det? Har gjort lite grann men inte alls kommit upp till en full arbetsdag. Det blev istället middag med ett glas Bordeauxvin. Mmmm....roligare än datatabeller.

Själv då, hur känns det efter operationen?

• sweetstreet

Jodå det känns som vanligt igen. Förutom min enorma sexfrustration då'rå.... :D

Men annars är jag ok.
    Back on track.

Tror din syn idag var en framtidsvision Lappis! Det var dig själv och Minikanin som som du såg!!! :)

• sweetstreet

Jag skulle verkligen behöva klippa mig! Usch har inte varit till frissan sedan förra sommaren innan mitt bröllop och det är snart 1 år sedan!!! :o

Men här är det så svindyrt att gå att jag itne har någon lust. Så jag klipper mig själv när det blir alltför hemskt. Men nu skulle det nog behövas en proffsklippning snart... :(

• Lapinette

Jag går inte heller så ofta men det blir åtminstone typ var 3-4:e månad. Det som är värst för mig är mina gråa hår som envisas att komma precis där jag har min bena.

Ha, ha...min framtidsvision. I wish!!

• sweetstreet

Var 3:e-4:e månad låter ju jätteebra tycker jag!
    Förr i Sverige gick jag kasnke ca var 6:e månad eller så. Men som sagt nu är det 1 år sedan sist.

Och Lappis!
    SJÄLVKLART var det en framtidsvision du såg!!!!!! :) :) :)
    Du har inte börjat fundera på att starta en tarotkortslinje?? ;)

• Lapinette

Enligt den där spåtanten som makens mormor går till så skulle ju vi få en liten knodd i slutet på året. Snacka om för tidig födsel om den spådommen ska slå in. Näh, skippar spådomar och går in för den hjälp vi kan få med insemination och IVF. Känner att inget annat hjälper, du vet knapra på bisolvon, rosenrot, stå på huvudet efteråt, ÄL-stickor, vita veckor etc. Kan ju skriva upp en hel lista på allt man har gjort för att få det att funka.

• sweetstreet

Japp. Been there done that. Got the t-shirt....

Börjar liksom känna sig lite luttrad nu. Tror inte lika lätt på "mirakelkurer" eller så. Innan var det så lätt att börja hoppas när man läste om ngt nytt. Typ vitamintillskott, hälsokost etc etc.

Svar på tråden När märker man av det?