• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Ja Lappis!!
    Lite tandborstsex skulle just nu sitta jädrans fint! :D

Ska försöka komma ihåg den här känslan senare när man håglöst skumpar på "enbart" på jakt efter de små simmarna!!! ;) :D :D :D

• sweetstreet

Synd att man likosm inte kan spara och konservera vissa känslor för att ta fram senare när man behöver dem.

Dt hade varit såååå himla bra. Små burkar i skafferiet med sparad:
    energi
    sexlust
    icke-sexlust
    glatt humör
    lugn
    nyfikenhet
    lycklighetskänsla

:)

• sweetstreet

Lappis hur går det på FL förresten? Gissar att du surfar runt där som värsta galningen nu eller?? ;)

Känner riktigt hur svallvågorna går höga av ditt surfande. Ända hit till BT! :o ;)

Woooouuuuw*duckar för att inte få alltför mycket vatten över mig*

• Lapinette

Så sant att jag har kollat in lite där men jag har ännu inte gått så långt som till att skriva något.

• sweetstreet

Nä men har du hittat något matnyttigt då?

• Lapinette

Försöker nu jobba in min dag (var ju hos frissan och sen hade vi badrumskillarna här). Inte lätt att jobba när maken är sällskapssjuk. Han pratar och frågar och sen hör jag vilka tv-program som är på. Ska kanske inte skylla ifrån mig... koncentrationsförmågan kunde vara bättre.

• Lapinette

Har inte hunnit kolla idag men har läst lite om IVF och insemination. Ja, även adoption har jag varit inne och kikat på.

• mugglesfan

Nä jag vet Sweet - det är inte samma! Men jag försökte mig på ett tafatt försök till tröst...

Ni får helt enkelt skicka ut vännerna på ngt rackartyg på Manhattan så att ni får en timme el två för er själva Säg tex att de absolut måste se den aktuella utställningen på MoMa för den är så oerhört bra men att ni tyvärr redan har sett den, så... höhö

Vi har varit ute och gått en vända för att jag läste att det är bra mot svullnad att röra på sig. Det var första ggn jag kände att jag fick sakta ner Det var inget som gjorde ont men det liksom "drog" och tryckte neråt bäckenet. Vet inte om det var en sammandragning el bara tyngd. Men det var skönt ändå!

• vårbrud2008

Har nu avverkat det första UL (v 12) och det ser finfint ut. 2 armar, 2 ben, ETT HJÄRTA SOM SLÅR, men ett litet foster. Inte så konstigt pga låg ?ålder?. Sprattlade och vinkade till oss. Jag och sambon grät och sonen satt alldeles stilla och var helt fasinerad. Denna gång hade ju mamma inte ont. Tror han minns förra gången tyvärr. Brukar prata om det nämligen. Allt annat såg också bra ut så nu kanske man kan pusta ut lite. Ska inte göra några andra tester och hoppas h*n mår bra. Berättade för kollegorna när jag kom tillbaka och de började nästan också gråta?..

Liten med Mindre
    Kommer inte ihåg hur min livmoder låg, men jag kände sparkar sent med båda mina söner. Hoppas man känner det tidigare denna gång.
    Vilken vecka är du i nu?????
    Jag är i v 12 och datum är satt till den 6 januari, men det kan ju ändras vid det stora UL för det har det gjort de andra gångerna.

Storasystern
    Vår son var uträknad till den 18 dec och han föddes den 25 dec. Nu är nästa uträknad till den 6 jan så h*n kommer säkert på nyårsafton?..

Tätt mellan barnen = NEJ tack, det skulle jag aldrig orka. Vår son är så livlig så det är tillräckligt med honom i några år innan nästa kommer.
    Sonen blir 3 i dec och nästa kommer runt 6 jan, 3 år i verkligheter 4 år på pappret. Passar mig perfekt!

Mugglefan
    Jag kämpade med flytningar under de sista månaderna och jag hade inte klarat mig utan trosskydd. Hade nästan alltid trosskydd och det var trist, men vad skulle man göra.
    Sex då --- nej tack

• sweetstreet

GRATTIS till ULet Vårbrud!!!!!! :) :) :)
    Å vad det måste kännas härligt att allt såg fint ut!

Svar på tråden När märker man av det?