• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

heeeeeeeeeeeej lappis

jag tackar för uppdateringen. de andra får vel helt enkelt hoppa över sekrethistorien om de hört den redan...
    EGO????
    JAG????
    va???

aha
    kan man ha sekret som tar död på simmare
    alltså HUR mycket kan man lära sig i den här tråden egentligen?????

jag tycker det är jätte bra att nmi drar igång IVF apparaten. Ni har ju liksom inget att förlora förutom ... pengar... varför vänta?
    tar det på vägen dit så är det ju bara toppen.

Ska ni göra fler sekretprover eller var det bara ett?
    elelr hur får man reda på om sekretet kan funka dan innnan ÄL sov.
    kan man göra någopt för att "förbättra" sekretet?

• mugglesfan

frullan: om det bara är en timmes bilväg till Västerås och ni verkligen vill ha en helt ny vagn så hade jag åkt dit! Jag håller med om att funktionalitet fick gå före design i detta fall. Hade en kompis som köpte en jättecool vagn som förstavagn och fick en massa kommentarer från folk på stan hur cool den var. Men det var totalt opraktisk så de bytte den efter ett par månader bara till en mer "vanlig".

Psylliumfrön el loppfrön funkar skitbra för mig! Jag prövade med torkade aprikoser mm först men detta funkade bättre, bättre utväxling liksom. Man får äta ganska många aprikoser för att få samma effekt som en halv matsked loppfrön. Och jag strör dem på filen på morgonen - sedan funkar magen hela dagen. Super!

• Liten med Mindre

September - är det proviva shots du tar? Läste i någon undersökning att det mest var dessa shots och Cultura yoghurt som faktiskt innehöll tillräckliga mängder baciller för ett effektivt resultat.

Själv kör jag 10-dagarskurer med lactobacilltabletter. Vet inte om det gör från eller till - men det skadar säkert inte. Och så kanske de motar bort lite otäcka candidasvampar som kan vilja invadera och ge svampinfektion på ömtåliga ställen.

• mugglesfan

Liten: kramper är vanligt vid graviditet men brukar väl oftast komma lite senare i grav.(?) Själv har jag vadkramper på nätterna sedan ngn månad tillbaka. Läste i Mammapraktikan (mkt bra uppslagsbok för olika symptom och vad man kan göra åt dem!) att de inte vet exakt vad det beror på men det finns en teori att det kan vara kalciumbrist. Så jag dricker ibland ett glas mjölk på kvällen innan jag går och lägger mig. JAg tycker att det har hjälpt - sedan om det är psykiskt (inbillning) el inte, skiter jag i bara det funkar

• start september

Liten,

oftast är det shotsen. Jag tycker att drycken är godare, men misstänker att shotsen är mer effektiva.

Det får bli loppfrön vid nästa shoppingtur helt enkelt. Linfrön kör jag redan med ibland. Jag har ju helt enkelt riggat allt för att kunna få graviditetkrämpor

• Liten med Mindre

September - :D

Bra uppladdning!

Muggles - det är jättemysko med låren. De har aldrig krampat/nypt så förr. Inte fruktansvärt ont, men inte skönt. Det kom exempelvis i morse när jag gick till tunnelbanan - har inte tränat ben sen i måndags. Annars brukar jag känna av det när jag ligger på sidan på nåt magjympapass. Fast då har benen fått jympa lite innan.

Så det verkar vara lite godtyckligt.

Kanske äter jag för lite glass?? :? Åt ju mer sånt förr när jag var mer sugen. :D Fast mycket yoghurt går det ju ner till frukost och mellis.

Jaja - så illa är det inte. Mest förargligt. Har inte massagetid förrän i augusti - och det gör så ont att knåda ut själv. (Lika ont när någon annan gör det, men det går fortare.)

• nu är jag fruL

hmmmm
    så alltså..... västerås.....
    hmmmmmm......
    elelr barkaby på vägen......

varför är jag så urbota skitdålig på att fatta såna här beslut?????
    velpotta? jag?
    svar: JA!

jag hade kramper i vaderna tidigare i graviditeten udner nätterna ibland. men det har gått över.

• Frejis

Hej på alla i tråden!
    Nu är jag på andra sidan av Östersjön i Litauens tredje största stad. Vilket hemskt oväder jag tog med mig hit, i två dagar var det bara +12 grader, oavbrutet regn och orkanvindar! Men nu skiner solen och min sälskapssjuka tax ligger i soffan och andas tungt. Med detta visar han att nu är det dags att gå ut :)

Lapinette, bäst att inte ersätta brustabletter med vanliga eftersom man kan få magsår om man tar vanliga aspirintabletter för länge. Annars är det förvånansvärt lika råd som både du och jag har fått från våra läkare när det gäller ivf. Min Uppsalaläkare sade att om jag var 39 skulle han inte ens rekommendera försöka med inseminationerna utan det skulle bli ivf direkt.

Tycker att det är ganska fascinerande med sekretet, vilken märklig urvalsmekanism naturen har skapar. Och sedan tänker jag på din arbetskompis som inte fick barn på grund av detta. Trist :(

Muggles, du fungerar som en liten uppslagsbok och verkar vara så kunnig när det gäller allt om graviditeter (vuxenpoäng till dig :) Själv har jag några steg dit ;)

Frullan - kul att du hittar den barnvagn som du vill ha. Västerås är ju inte så förfärligt långt om den i Barkarby ser för använd ut.

Vi missar en ÄL period nu eftersom jag är bortrest och nästa gång ligger vi förmodligen utslagna av grekisk värme eller mat. Men då är alla proverna gjorda - förutom sekretet, min nya hang-up :)

• Lapinette

Frullan - September gjorde sekretprovet 3 dagar, typ dag 2 fram till ägget hade lossnat. Hennes var ok. Jag ska till Sophiahemmet på torsdag för insemination och tänker då höra med syster Marie. Tusen frågor lär det bli.

Det där med sekretet visste jag om då en av mina kollegor är barnlös pga att hennes tog död på allt. Där spelade det verkligen ingen roll vilken dag man gjorde testet. Har läst att man även testar direkt efter det att man har haft sex vid ÄL. Det är nog det mest säkra testet men lite mer komplicerat.

• Lapinette

Heeeej Frejis!!
    Skönt att du överlevde ovädret. Hur länge blir du "over there"?

Jag är ännu ej börjat mumsa brustabletter. Funderar just på om det verkligen kan vara bra för kroppen? Vilka var det du sa att man skulle ta?

Svar på tråden När märker man av det?