• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Tyckte det inte var någon idé att åka till jobbet när jag hade frissan 11.30-13.30 och sen badrumskillen 16.30. Skönt att sitta här och pyssla istället och så får jag ta igen några timmar ikväll.

muggles - det kanske inte är äggen som är kräsna utan mitt dundersekret som sätter stopp.

• Vänner-fan

Jag har en massa foton på familj och vänner, fadderbarn etc. på vår kyl och frys. Tycker också det är trevligt, både för oss och för de som blir förärade med ett foto Ska fundera vidare på bröllopsbilderna. Verkar ju inte vara helt ute med förstoringar då. Men vill gärna höra hur fler har gjort med sina! Din bild lät jättesnygg Lappis!

Jag har full förståelse för att vissa vill ha barn tätt (dock ej så tätt som 7 mån kanske ). Det jag tror utlöste hela drömmen var att en släkting ringde igår och grattade och sa att han rekommnderade en paus efter första barnet. Detta då de själva blev oplanerat gravida en andra gång (efter att det dröjt 2 år med ettan) och har 15 mån mellan sina barn och det var jobbigt sa han 2 ggr.

Muggles,
    Vi får höras av beroende på hur länge vi verkligen blir kvar i stugan (max dryg vecka dock) och när vi drar iväg till sväronen. Fika i Haga vore jättemysigt!

• sweetstreet

vänner
    förstår ifall du tyckte det kändes rätt skönt när du vaknade i morse och insåg att det "bara var en dröm"! :)

När jag var yngre hade jag en kompis var äldsta syrra fick barn samma år. En i februari och en i december eller nå´t sånt. Hm, tyckte nog det verkade ganska jobbigt faktiskt.... :?

Hennes mamma fick dessutom barn igen samma år som syrran fick två!!!!! :o
    Min kompis hade 6 syskon och den äldsta syrran fick alltså barn samma år som hennes yngsta syrra föddes. Även DET är ju lite speciellt!!! Tänk att vara gravid samtisigt som sin mamma! :o

• Lapinette

Har en väninna som rätt ofta gick ut och festade med sin moster. Tror att det är typ 5 år mellan dem. Sånt händer.

Det där med att försöka få två i inom 15 månader har jag för tillfället lagt ned. Får vara tacksam om en vill dyka upp.

• Liten med Mindre

Nej, lagom tätt mellan barnen. Men att må mysko i 2 år känns lite väl just nu.

Sen har jag fått tips av en man som gick fiskekologikurs med mig - "skaffa barn med ca 2 års mellanrum - då blir de mer som kompisar än syskon". Kanske är bra?

Å andra sidan har vi ju sett att det kan ta tid att få barn, eller gå snabbt. Så var och en får väl starta om när de tycker att de som tidigast kan tänka sig bli gravida igen. Förutsatt att det går bra med nr 1 då.

• sweetstreet

Jag känner det som att det är helt omöjligt att verkligen planera barn! ;)

Med den erfarenhet man har nu samt vad man hört från andra så verkar det vara så himla olika med hur lång tid det tar att bli gravid att det int går att förutse. Vissa som haft svårt att få till barn nummer 1 har kört på ganska tidigt med barn nummer 2 vilket resulterat med barn som har ca 1 års mellanrum eller så. Medan andra som ahde lätt för 1:an kanske kämpar 3-5 år för att få till en 2:a. Så jag vet inte. Just nu spelar jag ju på lapinettes planhalva och försöker att få till ett barn överhuvudtaget. ;)

• sweetstreet

Liten förresten!

Den där vagnen är supervanlig här!!! Ser den minst en gång varje dag i mitt hus för de flesta med flera barn har den. Vi beställde tom den till ett kompispar i Sverige när de väntade sitt andra barn. Sedan fick andra kompisar som hälsade på oss frakta hem vagnen åt dem.

Tycke själv den verkar suverän även om jag inser att det nog är trist att sitta längst bark. Å andra sidan verkar de flesta jag sett här använda den när det "bakre barnet" är bebis dvs då ligger det där o sover. För man kan byta ut "stoeln" där mot en "ligginsats", och på det sättet verkar den himla smart. Särskilt som det kan vara supertrångt på trottoarerna här så en bred vagn tror jag skulle få de flesta att få kruppanfall! :)

• mugglesfan

Jag håller med dig Sweet - det verkar som om naturen vill ha monopol på att bestämma när det ska bli barn. Personligen vill jag gärna ha två (känner jag nu iaf) så jag är nog inne på att köra AMs stil med 2 ganska tätt, oavsett vad folk säger. För nu är jag ju 36,5 och med min ett år emellan så kommer jag ändå vara 38 vid nästa födsel (förutsatt att vi lyckas med 2 vilket jag inte alls är säker på).

Självklart är jag nöjd med ett också, om det nu skulle visa sig omöjligt att få två.

Men jag ska vara brudtärna i aug nästa år så innan dess blir det inga fler graviditeter (iaf inte planerade ha ha)! Jag ska dricka champagne och få på mig en fin klänning!

• sweetstreet

Japp det är nog bara att ödmjukt rätts sig efter moder ntur och fader biologi vad gäller att sätta knottar till världen.... ;)

• sweetstreet

För tillfället skiter jag helt i rätt tidpunkt eller så. Just nu är jag bara så sjuuuuuukt sugen på 6!!!!! :o :o :o :o :o :o

Känns som om jag levt i celibat hur länge som helst. Och ser ju heller inget slut! :(

Känns skittrist att ha 6-förbud så länge!!!! :[ :[ :[

Aaaaargh!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden När märker man av det?