• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Jo nu är vi på banan! Spännande!!

Liten, håller tummarna!

Jag kommer vara kvar i tråden till coh från under juli eftersom vi är hemma mycket under semestern. Fast först ska jag jobba lite till (ursprunglig plan var att gå imorgon men nu tänkte jag jobba några dagar nästa vecka också).

• Lapinette

September - härlig att ni är "på" igen och att man inte hittade något fel på er. Ni verkar ju ha lätt att få till det så jag håller tummarna för att det fäster ordentligt i sommar.

• mugglesfan

Hej! Tillbaka från BM. Jag har tydligen fått karpaltunnelsyndrom - nya spännande symptom mao!!! Men det viktigaste är att mina värden var bra och att Slick'n varit duktig och fixerat sig långt ner i bäckenet. YES! Jag har anat att h*n fixerat sig för det har känts annorlunda senaste veckan men det var skönt att få det bekräftat.

Jag är förresten kvar på jobbet 2 veckor till (efter denna) men jag är ju datorberoende så jag kollar hemma med. Fast första sem-veckan ska vi till Värmland och där är det dåligt med datorer i skogarna

• mugglesfan

Sweet: jag tror man startar undersökning efter 3 MF.

Startis: skönt att vara på banan igen. Det är härligt att se den där böjen! Bra att din man är "på" också, håller med Lappis att det nog ordnar sig i sommar för er.

• Liten med Mindre

HEJ igen!

Det ÄR en bebis där inne! :D Jag är inte bara tjock och konstig som jag funderat över ibland efter plusset.

Så otroligt fascinerade att få se Mindre på skärmen. Vi kommer nog att fånle hela dagen båda två. Och ja - vi ler - värdena blev jättebra så det blir inget fostervattensprov här. Hoppas förstås att det inte ligger andra sjukdomar och lurar heller.

Mindre är 6 cm från huvud till rumpa, 2,2 cm från öra till öra. Så konstigt det känns att hålla upp fingrarna framför sig, när det på skärmen såg så stort ut.

Hjärtat slog, två ben sprattlade och armar med händer och fingrar boxade lite på UL staven. :D

Hoppas jag kan börja bli lite gladare nu, när jag sett vad som finns där inne, och sett att bebisen tycks må bra.

Mmmmmmyser och tänker på Mindre!

• Storasystern

Muggles- vad är karpaltunnelsyndrom??? Är det något alla borde känna till?? *känner mig lite efter*

• Storasystern

Grattis Liten!!! Skönt att allt är bra!! :) Fick ni nytt BF??

• Liten med Mindre

Storasystern - hon flyttad BF 2 dagar senare, dvs 8 januari, men sa samtidigt att hon inte gjort någon exakt tidsbestämning.

Det får gärna bli 8:e för mig, vår förlovningsdag. :)

• Storasystern

Perfekt Liten! Början av Januari! Vi får väl se vad det blir för oss... Har BF 16/12 så det blir väl antingen julafton eller nyårsafton! ;) Behöver inte oroa oss för vad vi ska göra i jul iallafall! :)

• Piggelin1

Liten, grattis till de bra siffrorna!!
    För mig var det verkligen så att först när NUPP'et var avklarat, DÅ började jag ta till mig detta lilla nya livet på riktigt! Våga glädjas & tro på det! Innan dess vågade jag liksom inte knyta några band, utifall att vi skulle få dåligt resultat & gå vidare med fostervattensprov osv, osv. Dvs inte ha för mkt band till det lilla livet om man skulle hamna i en situation att göra sen abort.

Svar på tråden När märker man av det?