• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Liten: ang tröjor så satsa på kofta-stuket - det värmer även om inte hela tröjan går runt magen.

Jag knyter numera skorna genom att lägga upp ena foten på andra knäet - annars går det inte. Magen gör ont om den kläms ihop för mkt. Tur man är någorlunda vig...
    Men det är ju inte säkert att du svullnar så mkt och för mig hjälper faktiskt stödstrumpor väldigt bra. Iaf det sistnämnda är ju lättare att ha på vintern än på sommaren...

• Liten med Mindre

Några fördelar ska vi i vintergänget ha. :)

Tror säkert att jag kan gräva fram några klassiska koftor ur mamsens förråd. Det finns alltid några som har slutit cirkeln och blivit moderna igen. Och så kan jag ge henne vatten på kvarnen och erkänna att det är bra med sparade saker. :)

• mugglesfan

Vilken lyx förresten Cicci att gå ner alla kg på en gång. Platt som en pannkaka med större bröst - vilken bikinikropp!

• mugglesfan

Jag har ju gått upp 10 kg (sorry frullan, nu blev det lite viktsnack igen men du läser nog inte nu ändå) och fast jag inte känner mig speciellt svullen (el ens tjock faktiskt) så känns ringarna för tajta, så numera har jag dem i en kedja runt halsen istället. Vill liksom bära dem fast jag inte kan ha dem på fingrarna...

• mugglesfan

ska bara kolla om det blir en glad gubbe nu med

ändå) och

• mugglesfan

aha, nu förstår jag... å + en slutparantes blir en glad gubbe medan t + en slutparantes blir korrekt.

• Liten med Mindre

En helt OT fråga - vet någon här inne var man kan köpa engångsregnrockar i plast?

Mannen ringer runt och jagar.

• humm

Rosenrot, var det någon här som hr provat det? Bra? Dåligt?
    Har för mig att jag har "tjuvläst" det någonstans här, men det finns ju några sidor att välja på....

• Moppy

Jag har bestämt mig för att inte väga mig hemma (mellan BM kontrollerna). ju mindre man vet desto bättre ;)
    Hoppas på att allt rasar av snabbt när den ploppar ut.

• BrudSommar2006

Liten, är du kvar på jobbet? Mailade just över en vägbeskrivning från tunnelbanan.

Svar på tråden När märker man av det?