• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Go for it September!!!!

Vi kommer nog inte åka hem tidigare för att spruta lite. Bara trist att det kanske inte funkar den vanliga vägen för oss. Tidigare sa jag att 2 inseminationer var nog men nu när jag fick veta det där om sekretet så vill jag nog prova 3 innan vi går vidare till IVF.

• sweetstreet

Å min lilla Killer rabbit!
    Ledsen att jag inte hann in så mycket mer under kvällen (alltså Svenska Kvällen) men det var mycket på jobbet plus att jag under em tog en jääääättelång paus för att "trösta" en kompis som har de jobbigt just nu. Han har just blivit singel efter att ha varit tillsammans med en och samma tjej i över 15 år!!!!! Dessutom är det så att hon lämnat honom för en annan kvinna. Gjort en Efva med andra ord :o men de bor fortfarande i samma lägenhet eftersom hon inte får ngn lägenhet förrän i oktober. Skitjobbigt för båda med andra ord.

Jag är även kompis med henne så jag vet att även hon har det jobbigt nu även om jag självklart tycker "mer synd" om honom som faktiskt blivit lämnad o dumpad.
    Just nu står nog detta par för den största dramatiken i "mitt" liv.

Usch! Som sagt, trots att man ibland har "barnångest" så måste jag säga (som ju sagts flera gånger tidigare i tråden) att man är sååååå glad över att man hittat sin livspartner och inte är ensam ledsen singel.

• sweetstreet

September!

Låter jättehärligt att ni är tillbaks på banan igen nu! Wish i was there.....
    Fast på min bana(n) då alltså!! :o :D :o :D :o Inte er.

Skönt att din cykel verkar ha återgått till samma längd som den var tidigare. Det måste ju vara ett tecken på att den stabiliserat sig igen efter ditt X. :)

• sweetstreet

Lappis,
    kan ni inte hålla lite öppet för slutklämmen av er semester? Så att ni KAN om ni VILL åka och spruta lite simmare i mufsiluringen????
    Ni kan ju ha skön semester ett par dagar i Stockholm också. Även om detta inte var planen från början.

Tänk på FruLLan som faktiskt blev med Boris just den dagen hon sket i jobbet och tog tåget hem från hålan för at pricka ÄL!!
    Ibland måste man chansa lite.

Men som sagt. Allt hänger ju på hur ni känner. Det är ju heller inte bra att "stressa" och t ex avsluta semesterresan tidigare ifall ni känner att ni hellre prioriterar att få vara bora och ha det mysigt.

Ibland kan ju just sådana saker vara värda allt guld och alla ägglossningar i världen. :)

• sweetstreet

Shit nu vräker det ner här utanför!!!!! :o
    Det har blixtrat jättelänge men knappt ngn åska alls.
    Men det var strömavbrott här tidigare i em, men trots att vi bor på Upper East side så klarade vi oss eftersom strömmen var borta from 77:e gatan. Skönt! Och så fick jag skjuts hem av min chef som skulle till Manhattan på kvällen, och det kändes jättebra för t-banan var ganska kaotisk efter strömavbrottet.

Oj, snacka OT. men det blir så när man babblar på ensam här i tråden. :?

• sweetstreet

Liten förresten!

Jag tror aldrig jag svarade dig ang träff i december.
    *tittar på mig själv med djup rynka mellan ögonbrynen och hytter med pekfingret*

Men självklart vill jag jättegärna ses! :) :) :) Fast å andra sidan vet man ju itne hur allt är med dig och Mindre då. När var det du hade BF? Var inte det i korokarna runt jul????

Jag hoppas ju självklart att även ni andra Stockholmstrådisar har tid att träffas då när man äntligen har en chans at få se er, men inser samtidigt att folk brukar ha helt sjukt mycket uppbokat i juletider, så jag har full förståelse ifall det kasnke inte kommer bli så....

• Liten med Mindre

Sweet - jag undrade just hur du klarade strömavbrottet. Förstasidan i DN (nätversionen) och allt.

Angående regnrockar så gissar att du fantiserar ännu mer om jag säger att maken jagade efter såna åt en kvinnlig kollega. Nyskiljd! ;)

Mindre är beräknad till trettonhelgen, dvs januari. Men jag kanske får ett annat datum på nupp idag. Väntar med spänning - och nervositet.

• Liten med Mindre

Och för er som inte träffat Iris kan jag meddela att hon har lika mycket hår fortfarande. Helt otroligt! Söt och trött - inte så jättesocial med andra ord. Fast då fick ju jag och BS mer tid istället. :D

Tack BS för igår - trevligt!

• nu är jag fruL

morrn morrn tjejer
    Måste ivåäg på ett möte typ... NU
    Men skulle bara säga hej.
    Allt är kanon med mig förutom att jag är trött, överarbetad och tillvaron är lite kaosartad. men jag gissar att det är så livet är....

Cicci: Åhhhh ser att du har lämnat en redogörelse. Ska bli suuuuuuper kul att fåm läsa hela.
    tack för kortet på silverfirren han är sååååååå himla fin!!!!!
    Vilken drömkille.
    Pusss

• Liten med Mindre

Innan jag försöker jobba lite - är det någon som gjort nupp, som minns om det är bra att "ha blåsan" full, eller om det bara var på stora UL?

Svar på tråden När märker man av det?