• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

BS - hittade just beskrivningen. Har lite till att göra innan jag går.

• Liten med Mindre

Och - nu har jag varit på jobbet tillräckligt idag.

Trevlig kväll alla!

• Vänner-fan

Muggles,
    Mitt råd gällande profylaxtekniken är att testa de olika tankesätten innan och sen i skarpt läge får du se vilket som funkar då. I skarpt läge gick det inte alls att tänka "Jag har iaf inte ont i foten" för mig för smärtan satt så centralt i kroppen jämfört med när man blev nypt i låret. Det enda som funkade för mig var att som ett mantra tänka "Slappna av mellan ögonbrynen, i axlarna och händerna, ögonbryn, axlar, händer" om och om igen. (Eftersom det är på de ställena man först märker om man är spänd). Och om du får en lång förlossning som min så har du gott om tid att testa vad som funkar Nåt positivt med det iaf!

• sweetstreet

Bluebride

Vill bara hälsa dig jättevälkommen i tråden!!!!
    Ledsen att du råkade titta in just nu idag när det mest pratas förlossningar här. Men det var en berättelse från en av de tjejer som varit med från början i tråden, och vi har alla väntat en vecka på att höra från henne så vi blev såklart helt uppslukade av detta.

Men jag hoppas att du ändå vill fortsätta hänga med oss här. :)

Hur länge har ni försökt?
    Var båda dina MF tidiga? Har ni gjort/påbörjat någon utredning?

• Lapinette

Hej Sweet!!!!
    *Vinkar från ett dyblött Stockholm.* Tyvärr ska jag snart springa iväg för att träna lite men jag tar med mig datorn hem så kanske tittar jag in en sväng ikväll. Är allt väl?

• sweetstreet

Hejsan Lilla Killer rabbit!!!! :)

Jodå här är det bra, men vaaaaaaarmt!!!! Puh!!!
    Regn och lite kyla låter nästan härligt!! Det är inte värmen som är värst här utan fukten. Hög luftfuktighet... :( Me not like.
    Men jag ska inte klaga ändå.

Annars är det inte så mycket nytt. Jag är 6-starved vilket är jädrans trist!!!!!! :( :( :( :( :( Men än har det ju bara gått en vecka sedan op så man får hålla sig på mattan en vecka till. Tyvärr drar ju maken till Sverige ungefär när man får börja ha lite skoj igen så det blir nog tyvärr drygt 2 veckor tills det verkligen kan börja vara lite spännande igen... :?

• sweetstreet

Nu måste jag på möte, men tittar definitivt in igen senare. Hoppas att man får se dig igen då lilla Killer Rabbiten!! :p

• Victory

Liten - engångsregnrockar i plast har jag sett på Clas Ohlson.

humm - jag äter rosenrot men kan inte säga att jag har inte märkt någon särskild effekt. Kanske lite gladare men det kan ju också bero på normala hormonsvängningar. Sen vet jag inte om det också är inbillning men ev. har jag fått lite mer regelbunden mens (verkar dock inte vara fallet i den här senaste cykeln).

• Bluebride20??

sweetstreet

jag fick missfallen i v 7 och 5. Vi är inne på 6:e försöket, vi har inte startat någon utredning alls.

Det gör inget att ni talar förlossningar, jag finns även på FL

• sweetstreet

Bluebride

Oj FL har jag knappt vågat mig in på. Hm? Trivs så mycket bättre här. Men det kanske är en vanesak också?

Får man fråga hur länge ni väntade med att försöka igen efter ditt första MF? Var det direkt igen så snart kroppen var igång som vanligt, eller väntade ni ytterligare ett tag?

Av all erfarenhet samlad i denna tråd så vet jag att upprepade MF KAN vara något som sker pga av hormoner. T ex har en tjej i tråden (vill inte nämna namn här även om det "bara" är nick) fått MF och fick vid senaste graviditeten progesteron och det hjälpte! :)

Trodde att man "blev utredd automatiskt" om man fått upprepade MF men det kasnke gäller minst 3 MF i rad, inte 2??

Svar på tråden När märker man av det?