• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Aha - tänkte inte på det Lappis. :D

• mugglesfan

Cicci: vad underbart att läsa din maratonberättelse!!! Jag var nyfiken på hur du skulle uppleva smärtan eftersom jag vet att du har hög smärttröskel och jag har detsamma (fast du kanske har högre än mig tom), så jag är lite beredd på hur ont det kommer att göra. Skönt att höra att du inte sprack alls trots att det gick så fort!

Härligt att höra att han är så underbar och att man blir så lycklig av att äntligen få se det lilla krypet.

En sak är jag väldigt nyfiken på: fick din man boka om intervjun el hann han dit Nä skämtar bara... Klart han inte åkte dit. Men cool anledning att boka om en intervju "min fru föder just nu"

Ha det så superskönt på Gotland så hörs vi efter!!!

• mugglesfan

Lät som en fest man skulle velat vara med på förresten - gratis champagne...

• Oms

vilken häftig upplevelse Cissi! och du ska vara stolt över dig själv som klämmer in såväl lite hårdrocksgung som förlossning utan smärlindring (behövs inte till hårdrocken;))

vad kul att allt bara flöt på o så snabbt det gick! det var inga 27 timmar där inte *ger mig lite hopp* och inte sprack du ngt heller - underbart då mår du riktigt bra nu efter oxå!

grattis igen!

• Victory

Oj, mitt inlägg blev lite malplacerat efter Ciccis story!

GRATTIS Cicci! Här blev det både skratt och en tår! Vilken underbar berättelse och med ett så lyckligt slut dessutom!

• sweetstreet

Å Cicci!!!!
    GRATTIS igen!!!! :)

Så härligt att läsa din berättelse! Jag gjorde som Lappis, skrattade en hel del!!!! Förstår såklart att det var långt till skratt där i taxin ;) men himmel vilken entré han gjorde Silverfisken!!! :D :D :D

Hoppas nu att ni får det helt underbart skönt på Gotland och ja, resten av sommaren också!

KRAAAAM!!!! :p

• Vänner-fan

Oj Cicci, jag är helt mållös. Får nog återkomma när jag återfått skrivförmågan.

• Vänner-fan

Helt sjuuuuuk berättelse ju! Jag grät inte heller, men levde mig väl in i smärtan och kaoset i det snabba förloppet! Liknar ingen förlossningsberättlese jag hört so far och tror aldrig jag kommer få höra nån liknande heller. Du är verkligen one of a kind, det är nåt som är säkert! Herrejösses, jag hittar verkligen inte orden.
    Stort grattis till fantastisk prestation och fantastisk son!!

• Bluebride20??

här är en tjej som är inne på sitt 6:e försök efter 2a missfallet

• Bröllopstokiig

Liten:
    Jag hade 2 bodies o 1 par byxor. Dessa fick vi ha på honom hela tiden, och en pyjamas. Men han har kräkts en del, pojkars magmun är inte så väl tillsluten tydligen, så jag har tvättat de kläderna x antal gånger
    Sen har han haft de röda sparkbyxorna jag hade när jag åkte hem 1974 och en röd o vitrandig topp till ett par gånger, likte tjejigt, men det fick gå.....
    På BB fick han ha landstingets kläder!
    Jag hade dem på mig med, jätte skönt!
    I går fick jag lite av min kompis som födde en son 4 maj, perfekt att låna av henne för han har precis växt ur det.

Muggles: Han avbokade mötet med just den kommentaren att hans fru just fött barn!
    Jag har väldigt hög smärttröskel tydligen. De har inte varit med om att en förstföderska kommer in 10 cm öppen så många gånger sa de. De sa att jag hade varit otroligt duktig som klarar allt hemma själv.
    Jag gjorde en lite egen "undersökning" förra veckan o uppskattade att jag var öppen kanske 1-2 cm efter som jag fick in ett finger.
    Hur som, det gör ONT, det ska absolut fram. Satans ont. Men jag upplevde att det värsta var värkarna under öppningsckedet, då man knappt hinner andas innan nästa värk kom. Krystvärkarna var hemska, men då insåg man ju att han kommer snart och såg slutet. Sen glömmer man verklikgen smärtan som är i slutet under krystvärkarna, man är så fokujserad då. Medan jag kommer ihåg smärtan av "öppningsvärkarna".
    Hur som helst, jag trodde det skulle vara värre! Jag är överaskad att det inte var så #farligt# så att säga.

Han föddes i vecka 36+2 (jag var i v 37) ca 3 1/2 vecka innan BF som var 17/7
    Enligt sista mens 18/7 och enligt Nupp 13/7, men BF enlig stora UL i v 20 var 17/7, så jag sa hela tiden i mitten av juli...

Han blev en tvilling, föddes sista dagen i det stjärntecknet, dvs 21/6.

jag mår grymt bra, det som var skönt med den snabba förlossningen var ju att man gick upp och duschade 1 h efter födseln och hade krafter kvar. jag var super pigg, så min man bad mig tagga ner lite för att visa de andra tjejerna respekt, för de kom som vandrande lik i korridorerna, medan jag var fräsch, nyduschad och hade tom sprutat perfym under fötterna Ville känna lite god doft och man kan ju inte ha det påp sig.... för bebisen skull.

Nu ska vi bara komma på vad han ska heta. Philip, Oscar eller Victor blir det!

Svar på tråden När märker man av det?