Liten:
Jag hade 2 bodies o 1 par byxor. Dessa fick vi ha på honom hela tiden, och en pyjamas. Men han har kräkts en del, pojkars magmun är inte så väl tillsluten tydligen, så jag har tvättat de kläderna x antal gånger
Sen har han haft de röda sparkbyxorna jag hade när jag åkte hem 1974 och en röd o vitrandig topp till ett par gånger, likte tjejigt, men det fick gå.....
På BB fick han ha landstingets kläder!
Jag hade dem på mig med, jätte skönt!
I går fick jag lite av min kompis som födde en son 4 maj, perfekt att låna av henne för han har precis växt ur det.
Muggles: Han avbokade mötet med just den kommentaren att hans fru just fött barn!
Jag har väldigt hög smärttröskel tydligen. De har inte varit med om att en förstföderska kommer in 10 cm öppen så många gånger sa de. De sa att jag hade varit otroligt duktig som klarar allt hemma själv.
Jag gjorde en lite egen "undersökning" förra veckan o uppskattade att jag var öppen kanske 1-2 cm efter som jag fick in ett finger.
Hur som, det gör ONT, det ska absolut fram. Satans ont. Men jag upplevde att det värsta var värkarna under öppningsckedet, då man knappt hinner andas innan nästa värk kom. Krystvärkarna var hemska, men då insåg man ju att han kommer snart och såg slutet. Sen glömmer man verklikgen smärtan som är i slutet under krystvärkarna, man är så fokujserad då. Medan jag kommer ihåg smärtan av "öppningsvärkarna".
Hur som helst, jag trodde det skulle vara värre! Jag är överaskad att det inte var så #farligt# så att säga.
Han föddes i vecka 36+2 (jag var i v 37) ca 3 1/2 vecka innan BF som var 17/7
Enligt sista mens 18/7 och enligt Nupp 13/7, men BF enlig stora UL i v 20 var 17/7, så jag sa hela tiden i mitten av juli...
Han blev en tvilling, föddes sista dagen i det stjärntecknet, dvs 21/6.
jag mår grymt bra, det som var skönt med den snabba förlossningen var ju att man gick upp och duschade 1 h efter födseln och hade krafter kvar. jag var super pigg, så min man bad mig tagga ner lite för att visa de andra tjejerna respekt, för de kom som vandrande lik i korridorerna, medan jag var fräsch, nyduschad och hade tom sprutat perfym under fötterna
Ville känna lite god doft och man kan ju inte ha det påp sig.... för bebisen skull.
Nu ska vi bara komma på vad han ska heta. Philip, Oscar eller Victor blir det!