• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Vad härligt Victory! Skönt att du äntligen kan få svar till hösten, det kan ju vara så enkelt som för StoraSyrran och Moppy, att hormoner gör susen i musen. El så får ni till det i sommarvärmen (blir man inte alltid lite extra "på" när det är varmt?!).

• mugglesfan

Ah nu såg jag ditt andra inlägg Cicci. Verkar lite konstigt att de var så snorkiga med att "du kan väl få komma in då" iom att ni ringde när det var 3 min mellan värkarna - det är ju då alla säger att man absolut SKA åka in. Jag kan förstå dem om man ringer när det kommer en värk varje kvart el var 7:e min el så men var 3:e el varannan - då drar det ju liksom ihop sig till krystning... Du verkar inte ha haft ngn paus mellan 10 cm och krystvärkarna heller som man tydligen kan ha.

Ska bli jäkligt intressant att se hur mitt eget förlopp blir. Nu är jag nästan taggad! Tack för en positiv berättelse!! (Ingen kritik mot er andra, ingen här som varit överdrivet neggig el berättat för hemska saker så det är lugnt). Jag har memorerat sidorna som berättelserna står på så jag ska läsa om dem när det närmar sig. Och mannen ska också läsa har jag bestämt, kan vara bra förberedelse.

På sista profylaxen fick vi föreställa oss vår "drömförlossning" och sedan beskriva den med 3 signifikanta ord. Jag tror att ett ord som nästan alla hade med var "lugn". Men tydligen kan man ha en drömförlossning som är lite kaotisk och snabb också

• Storasystern

Grattis Cicci! Helt makalös berättelse!!!
    Så vill jag också ha det, tack!!! :) :)
    Skönt att ni får åka bort och slippa byggdammet, och otroligt kaxigt att ni faktiskt åker med en en veckas bäbis!!

• Storasystern

Liten - du verkar ha köpt samma sorts byxor som jag på PoP! I beige?
    Otroligt sköna!!! :) :)

• mugglesfan

Välkommen bluebride. Vad tråkigt att du haft 2 MF! Var det MF i tidiga veckor?

• Piggelin1

Wow!!! Cissi!
    Tack för att du delade med dig av hela storyn - från början till slut!! Håller med Lappis - fällde inte en tår, mer av ett stort "JÖSSES!" Superspännande läsning.

Tidigare har jag visat Vänners berättelse för mannen (inte minst för att han undrade varför jag satt & snörvlade så...) - han blev både impad & rörd, även han. Tror alldeles bestämt att jag ska kopiera & visa honom din berättelse med, Cissi!
    Som jag hört flera ggr av såväl kompisar som syskon - ingen förlossning är den andra lik!

Ha det riktigt BRA med Silverfisken på Gotland nu!

• mugglesfan

Oj, det är nog inte lätt för ngn annan att få uppmärksamhet just nu - vi har liksom väntat i en vecka på den här storyn!

Jag var med på en 30-årsfest en gång då ett par dök upp med en 10-dagar "gammal" son. Pappan hade honom i en bärsjäl intill sitt bröst under hela middagen och vi sjöng, pratade, skrattade men han sov så lugnt där intill pappa. Det går ju alldeles utmärkt (det har ju Vänner visat om inte annat), iaf med vissa barn. Beror nog mkt på barnet kan jag tänka mig...

• Liten med Mindre

Storasystern - japp, beige färg på byxorna. Skönt sommartyg. Men, jag undrar hur länge resåren räcker...

Nåja, när jag växt ur dem är sommaren över. :)

• Bröllopstokiig

Liten gumman! Du kan ju få låna "lla" mina mamma kläder nu, mina svarta POP jeans är kanon snygga (om jag får säga det själv) har även jeanskjol från POP och vit skjorta. Jag hann ju inte ha mina kläder så mycket.
    Nu är jag platt som en pannkaka med stora bröst, jag gick ner alla 6 kg med en gång. Helt otroligt hur kroppen fungerar.

Lappis. Trist med tanten, ville bara skicka en cyberkram gumman!

Ag något man ska ta med sig till förlossningen är nog bla lugn, men jag tror framförallt att man ska låta bli att vara RÄDD för kroppen fungerar så himla smart och vet precis vad den ska göra.
    Sen ertt tips från mig som födde utan smärtlindring, är att våga "möta" värkarna, inte spänna sig utan låta dem komma och andas.

Japp, sonen är 6 dagar idag och han har ju redan varit med om grillkvällar o krogbesök och varit på mitt jobb, åkt tunnelbana och varit i lekpark...
    han talar redan flytande latin och minst 6 andra språk, har ett sinne för golf och bilar och är väldigt begåvad ha ha haha, fan vad rolig jag är då....
    Nä men han sover bara o det är lättare att ta med en 1 veckas bebis än en 3 månaders tror jag, nu är han ju däckad mestadels av tiden....

• Liten med Mindre

Cicci - jag provar gärna kläder vid tillfälle. Men jag gissar att de nog är lite små. Du är lite mindre än mig minns jag. De PoP jeans jag köpte var strl 40 (medan sommarbyxorna blev strl 38, då 40 ramlade av. :D Mysko storlekssystem!)

Svar på tråden När märker man av det?