• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Så det är definitivt färskvara! När de gör simmarprov så gör de också jämförelser med andras simmarprov från den dagen. Dvs de jämför rörlighet och snabbhet etc.

• Moppy

Izzie - kan också rekommendera Polarn & Pyret. De har riktigt snygga smala jeans i ljusblå jeansfärg och svart, som ser helt normala ut. De har visserligen ganska liten resår så jag undrar om de räcker hela tiden, men då får man väl sprätta upp eller något. Obs - det finns 2 modeller, en som är gräslig, vid och pösig, och en lite snyggare, rakare (bara så du inte tar fel i all hast;))

• Lapinette

Izzie - det var hos syster Marie jag gjorde testet. Har bara träffat doktor Norén när vi var där för att få svaret på makens simmare. I alla fall så är det ju ändå insemination vi ska testa över sommaren och sedan dra igång IVF. Är det så att jag konstant stänger simmarna ute så är det just insemination och IVF som är lösningen.

Moppy - undrar om de simmade bättre med någon annan.

Victory - skål! Jag kan också dricka vin . Det enda positiva med att inte vara gravid.

• Izzie

Ok - Men du är ju på G hursomhelst då. Får du betala varje gång för inseminationerna under sommaren? Och jag tror inte din man vill "simma" med någon annan hursomhelst ;) Vissa saker är värda att vänta på!

• Lapinette

Izzie - betala får vi göra men eftersom maken också ska dit och lämna så har jag bett om kvitton (hon är bara så glömsk) i hans namn. Han skickar dem sedan till Irland och får pengarna tillbaka (betald läkarvård för typ 2-3000/mån).

• Lapinette

Nej, här får det inte simmas med någon annan!!!

• Izzie

Står svensk sjukvård inte för någon insemination alls? Rätt klent tycker jag.

• Bröllopstokiig

HEEEEEEEEEEEEEJ TJEJER!!!!!!!!!!!

NU ÄR JAG SNART IGENOM 1/3 DEL AV VAD NI SKRIVIT........
    ÅTERKOMMER OM EN 1/2 TIMME MED RAPPORT!

PICKEN VINKAR OCH TACKAR FÖR FINT VÄLKOMNANDE OCH GRATTIS FRÅN ER!

VI KALLAR HONOM NUMER FÖR "SILVERFISKEN"
    BLOND KILLE, FYLLIGA PUSSLÄPPAR, MASSA HÅR...
    ALLDELES UNDERBAR!

• Lapinette

Välkomna hem Cissi och Silverfisken!!!!

• Izzie

Spännande! *väntar otåligt*

Svar på tråden När märker man av det?