• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Moppy - maken tyckte det var konstigt att man lämnade ett negativt resultat per telefon. Själv är jag inte lika förvånad. Alla är ju så busy. Blev dock lite ställd då jag var så säker på att resultatet skulle vara ok att jag inte kom mig för att fråga mer än om det bara var makens simmare som inte klarade av att simma...men det gällde ju alla simmare.

• start september

Lapinette,

Förstår om det känns oklart. Visst borde det väl inte vara så långt till nästa ÄL då ni kan göra ett nytt test och nytt inseminationsförsök?

Det verkar jättesvårt att hitta info om testet på nätet. Jag har för mig att det hette typ USH eller något (jag läste på den remiss jag fick för att ta till labbet) men jag lyckas inte hitta några träffar på det. Kanske kan du fråga systern vad den medicinska beteckningen är så går det att hitta mer info?

• Lapinette

Liten - vet inte om hon är så bra på compactliving. Jag kan höra om du vill men hon är nere i Skåne hela sommaren.

• Lapinette

September - har också försökt att googla men hittar nada. Ska kolla om jag hittar den medicinska beteckningen. Vet bara vad kontraströntgenundersökningen heter.

Jag ska dit nästa torsdag för att kolla om äggen är klara för en ny insemination. Tror inte jag ska göras sekretprov då. Har för mig att labbet är stängt i juli.

• start september

Mitt sekret (ni är de enda i världen jag skulle vilja ha denna diskussion med )
    såg ok ut dag 1, men hon sa att det säkert skulle vara bättre dag 2. Dag 2 sade hon att det såg lite bättre ut. Dag 3 hade ägget lossat (syntes inte på VUL längre) och då sade hon att det såg ok ut men kanske var dag 2s bättre, ett prov togs ändå. Hon hade sparat alla prover och jag gick därför med tre burkar till labbet.

Sen vet jag inte om de verkligen testade alla 3 - hon sade bara att det såg bra ut både med makens simmare och testsimmarna. Kanske testade de bara en som var ok, eller alla och åtminstone en var ok, eller också vara alla tre ok, jag vet faktiskt inte. Det känns som om hon kunde sagt om det var bara ett av tre som var ok. Men det kanske är för osäkert hela testet, vad vet jag?

• Victory

Hallå i tråden!

Vad bra att det börjar röra på sig, Lappis! Jag menar att ni ev. har fått lite koll på vad som kan vara problemet. Hoppas att du snart får mer info.

Här börjar uppgivenheten smyga sig på... Dag 22 i cykeln och ingen böj i sikte . Vi har försökt kämpa på med varannandagssexet men det har gått trögt eftersom maken jobbat natt och varit trött (de få stunder han varit vaken). Nu jobbar han till kl. 21 ikväll så vi får väl se om vi (han) orkar efter det... Buhu! Och regnar gör det också, jag som hade tänkt påta i trädgården. Men jag har i alla fall semester! Det lät ju mysigt det där med att sitta inne och pyssla eller baka. Det får jag göra för att muntra upp mig lite.

Dock känns det inte riktigt som semester då jag var tvungen in och jobba några timmar igår och idag har redan två arbetskamrater ringt och ställt frågor! Kul att man är behövd men just nu vill jag inte tänka på jobbet!!!

• start september

Hon sade till mig att labbet var stängt nen att hon eller en kollega kan fixa med simmarna för insemination själv. Kanske kan hon ordna även provet själv? Det skadar inte att fråga?

• Lapinette

september - insemination kan göras under hela sommaren men tester går nog inte. Jag frågade förra gången då jag bara hade den där tisdagen på mig att göra sekretprovet. Så ditt sekret var säkerligen ok alla 3 dagarna annars borde hon ju ha sagt något tycker jag. Så 2 dagar innan ÄL och framåt. Hmmm....min var skrutt 3 dagar innan ÄL.

• Storasystern

Hej på er i regnet! Snacka om trist väder... :(

Victory, är du säker på att du inte ska ta lite hormoner för att korta av din cykel, den verkar vara alldeles för lång!!!?? Jag hade samma problem och fick en utredning direkt. Hormonerna hjälpte finemang ju!

Moppy, jag har också lite ont i ryggen, mest i "svansen". Om jag sitter länge får jag svårt att resa mig, eller snarare, det gör ont när jag reser mig. Blä!
    Jag ska kolla H&Ms bikinis, men min byst som normalt är ganska stor har tagit oanade proportioner nu så jag tror inte att deras badkläder passar mig... :(

Lappis och September - dum fråga, men var kommer testsimmarna ifrån??? Är det någon villig läkare som donerar varje gång de behövs eller? ;) ;) ;)

• start september

Liten,

det ska gå att få hjälp med IKEA men jag har inte testat. De är ju oftast duktiga på compact living och till bra pris så det är säkert en bra idé!

Svar på tråden När märker man av det?