• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Lappis - ahh kanske en liten förklaring på G, även om det verkar vara ett ganska osäkert resultat med tanke på tidpunkten och att man kanske måste jämföra med ytterligare test. Men du, skönt om det nu är så att det är ett så pass litet problem. TÄnk om det varit fel på äggledar eller liknande? Nu kanske ni slipper IVF eftersom insemination verkar kunna räcka.

• Liten med Mindre

Hoppas hoppas hoppas att det är sekretet som bökar lite, och att det är lättfixat nu med insemination!

• Moppy

Syrran - jag köpte ny bikini på H&M för att passa mina nya "kurvor". 120 spänn! Supersnygg tycker jag. Ville inte ge mer med tanke på att jag nog tyvärr halkar tillbaka ett par bröststl efter Pyret.

• _koko_

Tack för alla uppmuntrande ord! Fick precis en fantastisk bukett från jobbet, en liten gest som betyder mycket!

Har inte pratat med FruLlan sedan helgen, ska höra mig för lite. :)

lappis - Blastocyster (långtidsodling) gör man även på andra kliniker, men i uppsala måste man t ex ha minst 5 ägg för att det ska vara aktuellt. Det beror på att befruktade ägg som inte klarar 5 dygns odling kanske hade klarat sig i livmodern. Samtidigt har man bättre chans att se vilka ägg som är av bäst kvalité vid 5 dagars odling än vid 2.
    Vi åkte förresten hem mellan varje steg. Äggplock på tisdag (då var vi där större delen av dagen eftersom man är trött efter bedövningen) och återinföring på torsdag.
    Men nu hoppas vi såklart att insemination är er grej!!

Frejis - Jag ska äta ena sorten i 7 dagar och andra i 10 dagar, och då har jag redan fått penicillin i en vecka... Så det börjar gå upp för mig hur allvarlig den här infektionen var...

Snart ska vi åka till mamsen och papsen på middag, skönt att bara få bli serverad. :) Fast det blir jag ju hemma också eftersom jag har lika mycket energi som en trasig lampa...

• Liten med Mindre

Aha - måste in på H&M och titta en gång till. Bikiniöverdelen räcker inte riktigt till. Och på landet i helgen så konstaterade jag att jag inte tänker deka ner mig och gå i gamla halvsunkiga bikinis som fanns där. Nytt och fint till mina nya fina boobs!:D

Sen får man väl säga vad man vill om magen - men den kommer kanske att se fin ut till semestern (v15 då).

Att jag sen accepterar ett par riktigt gräsliga mammabyxor med världens mest avancerade knäppning och inställningsmöjlighet, att ha i skogen är väl en annan sak. Dumt med blåbärsfläckar på alla (två) nya fina reabyxor jag köpt. :)

• Liten med Mindre

Den där gräsliga tingesten låg givetvis också i mamsens förråd på landet. :D Hoppas jag inte blir en sån hamster!!!

• Liten med Mindre

Åhå - från och med imorgon är jag gravidledig från cyklingen!! :D Så härligt skönt. (Fast egentligen är det väl semester nu, och ledigt om 5 veckor, men det känns roligare att vara mamma-/gravidledig).

• Piggelin1

Muggles,
    woaaaahhhhhhhhh vilka hemska möbler & hemskt fisknät!!! Men absolut värst var helt klart porslinshunden. *kalla kårar*

• Piggelin1

Lappis,
    undrar om inte min kompis som gjorde ivf i Falun hade bekymmer med sekretet. Jag KAN minnas fel. Men ngt åt det hållet, tror jag nästan säkert. Har iofs inte stenkoll på detaljerna - vi är inte supernära vänner & vid tiden för deras ivf för fyra-fem år sen så var jag låååångt ifrån skaffa-barn-stadiet - typ singel & inte riktigt "där" liksom.

• Piggelin1

Men om det räcker gott & väl med insemination - då var det kanske inte samma "dilemma" ändå.
    Om det skulle funka med insemination så är det ju guld att slippa ivf & hela den medföljande hormonbiten!

Svar på tråden När märker man av det?